شیائومی در طول یک دهه گذشته تلاش های زیادی برای جا انداختن برند خود در بازارهای جهانی انجام داده است. این شرکت لوازم الکترونیکی مستقر در پکن در زمینه تولید طیف وسیعی از دستگاه ها شامل گوشی هوشمند، تبلت، ایرفون، دوربین و حتی ترازوی دیجیتال فعالیت دارد و امروزه به یک نام شناخته شده در سرتاسر دنیا تبدیل شده است.

اخیراً شیائومی گزارش مالی جدید خود را که مربوط به سه ماهه دوم سال 2022 می شود منتشر کرده است. به طور شگفت انگیزی در این گزارش ذکر شده که اکنون شیائومی دومین برند محبوب گوشی های هوشمند در اروپا است و توانسته تا اپل را کنار بزند!

شیائومی با پشت سر گذاشتن اپل، به دومین برند محبوب گوشی های هوشمند در اروپا تبدیل شد

شیائومی در گزارش خود به این نکته اشاره کرده است که این شرکت اکنون نام شناخته شده تری در دنیا است و سهم بیشتری از بازارهای جهانی را نسبت به گذشته مال خود کرده است. در همین راستا در سه ماهه دوم سال 2022، شیائومی توانسته تا 21.7 درصد از بازار گوشی های هوشمند در اروپا را در اختیار خود بگیرد و جایگاه اپل را در لیست محبوب ترین برندها در میان کشورهای اروپایی تصاحب کند! لازم به ذکر است که پرفروش ترین گوشی های هوشمند در اروپا، همچنان گوشی های سامسونگ هستند و البته باید بگوییم که درست است که اپل اکنون جایگاه خود را از دست داده اما این شرکت نیز در گزارش مالی سه ماه سوم سال 2022 اپل اعلام کرد که در ضمینه فروش گوشی های هوشمند نسبت به بازه مشابه اش در سال گذشته رشد کرده است.

در مقیاس جهانی باید به این نکته اشاره کنیم که شیائومی در سه ماهه دوم سال 2022 در 55 بازار جهانی مختلف در میان سه برند پرفروش گوشی هوشمند بوده است. همچنین در 67 بازار جهانی، نام شیائومی در میان 5 برند پرفروش گوشی دیده می شود. این شرکت چینی خاطر نشان کرده است که در این بازه زمانی، توانسته به بالاترین میزان رشد سهم در بازار گوشی خاورمیانه، اروپا، آمریکای لاتین، جنوب شرقی آسیا و آفریقا دست پیدا کند.

شیائومی با پشت سر گذاشتن اپل، به دومین برند محبوب گوشی های هوشمند در اروپا تبدیل شد

در زمینه درآمد، شیائومی اعلام کرده است که اکنون درآمد خارج از کشور این شرکت، 48.4 درصد درآمد کلی آن را تشکیل می دهد. به این ترتیب تقریباً نیمی از کل درآمد شیائومی از بازارهای جهانی است و روز به روز از وابستگی این شرکت به فضای بسته داخلی چین کاسته می شود. در سه ماهه دوم سال 2022، این شرکت توانسته تا 4.95 میلیارد دلار از بازارهای خارج از کشور چین درآمد داشته باشد.

از نظر شناخت برند جهانی، در آگوست 2022، شیائومی برای چهارمین سال متوالی در لیست 500 شرکت برتر دنیا قرار گرفته و توانسته رتبه 266 را کسب کند. این رتبه نسبت به سال 2021 به میزان 72 پله ارتقا پیدا کرده است.

به نقل از این گزارش: «در ماه می 2022 شیائومی شراکت استراتژیک بلند مدت خود را در زمینه فناوری تصویربرداری با لایکا آغاز کرد که این موضوع نیز نقطه عطف دیگری در توسعه این شرکت بوده است. در جولای 2022، شیائومی اولین گوشی مجهز به دوربین لایکا را با نام شیائومی 12S اولترا معرفی کرد. این گوشی به لنزهای Summicron لایکا و سنسور 1 اینچی سونی IMX989 مجهز است و از پیشرفته ترین فناوری های تصویربرداری لایکا بهره می برد».

شیائومی با پشت سر گذاشتن اپل، به دومین برند محبوب گوشی های هوشمند در اروپا تبدیل شد

شیائومی به روند رو به رشد خود در بازارهای جهانی ادامه می دهد و اخیراً دو گوشی پرچم دار 12S Ultra و Mix Fold 2 را عرضه کرده است. پیش بینی می شود این گوشی ها بیش از گذشته نام شیائومی را در بازارهای جهانی بر سر زبان ها بیندازند و شاید حتی بتواند مانند اپل که در گذشته به عنوان پرفروش ترین گوشی های هوشمند دنیا در فصل اول 2022 تبدیل شد به جایگاه بسیار خوبی برسد.

منبع: gizmochina