شکی نیست که AirPods Pro یکی از بهترین ایربادزهای فعلی دنیا است. این ایربادز در سال 2019 به بازار آمده و حتی از AirPods 3 اپل نیز از لحاظ کیفیت صدا و بسیاری جنبه های دیگر پیشی گرفته است. حالا شایعاتی مطرح شده که اپل قصد دارد تا نسل دوم ایرپادز پرو را به بازار عرضه کند. مطابق با گزارش های منتشر شده در این زمینه، احتمالاً تا پایان سال جاری شاهد عرضه AirPods Pro 2 با یک سری ارتقاهای اساسی نسبت به نسل فعلی خواهیم بود. در این مقاله تمام اطلاعات و شایعاتی را که در رابطه با این ایرپادز جدید اپل در دسترس قرار گرفته برای شما گردآوری کرده ایم! با ما همراه باشید!

هر آنچه که در حال حاضر از Apple AirPods Pro 2 می دانیم

زمان احتمالی عرضه AirPods Pro 2 اپل

یکی از تحلیل گران نزدیک به اپل به نام Ming-Chi Kuo اعلام کرده است که اپل ایرپادز پروی جدید خود را در سال 2022 راهی بازار خواهد کرد؛ مارک گورمن از بلومبرگ نیز مدعی شده که این دستگاه در همین سال جاری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

اخیراً Kuo اعلام کرده است که AirPods Pro 2 در نیمه دوم سال 2022 به مرحله تولید انبوه خواهد رسید و تا پایان سال به بازار می آید. این احتمال وجود دارد که این ایرپادز جدید همراه با آیفون 14 ارائه شود یا اپل برای رونمایی از آن یک رویداد جداگانه برگزار کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که برای رونمایی از AirPods Pro در سال 2019 هیچ مراسم و رویدادی برگزار نشد و این دستگاه طی یک کنفرانس مطبوعاتی ساده معرفی شد.

پیش از این مارک گورمن هم اعلام کرده بود که رونمایی از AirPods Pro جدید در پاییز 2022 انجام می شود.

تغییرات ظاهری AirPods Pro 2

تغییرات ظاهری AirPods Pro 2

گزارش ها حاکی از این هستند که اپل در حال آزمایش یک طراحی جدید برای ایرپادز است که بتواند با کمرنگ تر کردن نقش علائم تجاری، اندازه آن را کوچکتر کند. در واقع احتمال می رود که طراحی ظاهری ایرپادز پرو 2 به Beats Studio Buds اپل شباهت داشته باشد. البته رندرها و اطلاعات فاش شده جدید نشان می دهند که ایرپادز پرو 2 از لحاظ طراحی ظاهری به نسخه فعلی شبیه است. پس باید انتظار یک ایرپادز با همان رنگ سفید همیشگی و بدنه کشیده را داشته باشیم. ممکن است که اپل در طراحی محفظه شارژ AirPods Pro 2 تغییراتی بدهد، اما هنوز نمی توان با قطعیت چیزی در این رابطه گفت.

صدای AirPods Pro 2 اپل

انتظار می رود که AirPods Pro 2 اپل از لحاظ کیفیت صدا نسبت به نسل فعلی با ارتقاهای اساسی مواجه شود و بتواند کیفیت صدای بهتری را نسبت به AirPods 3 ارائه دهد.

مهم ترین خبری که در این رابطه منتشر شده، احتمال پشتیبانی ایرپادز پرو 2 از «صدای بدون افت کیفیت» یا (Lossless Audio) است. Ming-Chi Kuo عنوان کرده است که اپل قابلیت پشتیبانی از صدای بدون افت کیفیت به صورت وایرلس را به این ایرپادز جدید اضافه می کند و کیفیت بالاتری در هنگام پخش آهنگ از Apple Music را به ارمغان می آورد. این بدین معناست که اپل ویژگی های ارتباطی فعلی ایرپادز پرو را که پهنای باند لازم برای پشتیبانی از صدای بدون افت کیفیت را ندارد، ارتقا خواهد داد. در همین راستا در نسخه بتای iOS 16، شاهد یک ویژگی جدید هستیم که قابلیت پشتیبانی از کدک صوتی LC3 در هنگام اتصال بلوتوثی به دستگاه های دیگر را به AirPods Max اضافه کرده است. این قابلیت جدید هم باعث مصرف انرژی بهینه تر و افزایش طول عمر باتری دستگاه می شود و هم کیفیت صدا را ارتقا می دهد.

پیش از این Kuo به این نکته هم اشاره کرده بود که اپل برنامه دارد تا چیپ اصلی AirPods Pro 2 را نیز به شکلی «چشمگیر» ارتقا دهد و تغییرات عمده ای در آن اعمال کند.

ویژگی حذف نویز AirPods Pro 2 اپل

ایرپادز پرو 2 نیز همانند نسل فعلی به احتمال بسیار زیاد به ویژگی حذف نویز فعال (ANC) فعال خواهد بود. با این وجود شنیده ها حاکی از آن هستند که اپل از فناوری جدید حذف نویز فعال تطبیق پذیر در ایرپادز پرو 2 استفاده می کند. به این ترتیب این قابلیت بر اساس میزان سروصدای محیطی و به صورت اتوماتیک تنظیم می شود.

محفظه شارژ USB-C ایرپادز پرو 2 اپل

با وجود اینکه تغییر و تحول چندانی در طراحی ایرپادز پرو 2 رخ نخواهد داد، اما بر اساس شایعات منتشر شده محفظه شارژ آن طراحی متفاوتی نسبت به قبل خواهد داشت.

محفظه شارژ USB-C ایرپادز پرو 2 اپل

به تازگی یک سری تصویر جدید منتشر شده که در آنها AirPods Pro 2 به همراه یک محفظه شارژ جدید با پورت USB-C (به جای لایتنینگ) مشاهده می شود.

منبع: imore