به تازگی شایعه شده است که برند وان پلاس قصد دارد تا گوشی های اقتصادی سری Nord خود را حداقل با دو عنوان گوشی جدید توسعه دهد. یکی از این گوشی ها Nord 2T نام دارد که به عنوان نسل جدید گوشی Nord 2 راهی بازار خواهد شد.

گوشی وان پلاس Nord 2T با تراشه Dimensity 1300 و فست شارژ 80 وات راهی بازار خواهد شد

مطابق با گزارش های منتشر شده، گوشی Nord 2T از تراشه مدیاتک Dimensity 1300 قدرت خواهد گرفت. این تراشه در حال حاضر به صورت رسمی معرفی شده اما هنوز به طور گسترده و عملی مورد استفاده قرار نگرفته است. اما آن طور که اعلام شده، این تراشه نسبت به Dimensity 1200 عملکردی به مراتب قوی تر را ارائه می دهد. تراشه Dimensity 1200 در بسیاری از گوشی های اقتصادی اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته و عملکردی سریع و روان را به ارمغان می آورد.

گوشی وان پلاس Nord 2T با تراشه Dimensity 1300 و فست شارژ 80 وات راهی بازار خواهد شد

در کنار چیپست سریع تر، این گوشی جدید از سرعت شارژ بیشتری نسبت به گوشی Nord 2 نیز برخوردار است. گوشی Nord 2T به یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز است و از فناوری فست شارژ 80 واتی پشتیبانی می کند. بد نیست بدانید که گوشی پرچم دار OnePlus 10 Pro نیز از فست شارژ 80 واتی برخوردار است! پس وان پلاس یکی از ویژگی های گوشی های پرچم دار خود را به گوشی های میان رده اش خواهد آورد.
احتمالاً از لحاظ سایر مشخصات، گوشی Nord 2T تا حدود زیادی به Nord 2 شباهت خواهد داشت. انتظار می رود که این گوشی به یک صفحه نمایش FHD+ مجهز باشد و در آن از دوربین سه گانه استفاده شود. البته هنوز اطلاعات موثقی در رابطه با مشخصات دوربین های این گوشی منتشر نشده است. با این وجود کارشناسان پیش بینی می کنند که این گوشی به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه لنز الترا واید 8 مگاپیکسلی و شوتر تک رنگ 2 مگاپیکسلی مجهز باشد.

گوشی وان پلاس Nord 2T با تراشه Dimensity 1300 و فست شارژ 80 وات راهی بازار خواهد شد

از آنجا که وان پلاس گوشی Nord 2 را در ابتدا راهی بازارهای کشور هند کرده است، احتمال می رود که گوشی Nord 2T هم برای اولین بار در بازارهای این کشور در دسترس قرار گیرد. مطابق با گزارش های منتشر شده، این گوشی به احتمال فراوان در ماه آینده میلادی (فوریه 2022) راهی بازار خواهد شد. همچنین پیش بینی می شود که وان پلاس نسخه جدید و جایگزین گوشی Nord CE 5G را نیز در ماه آینده رونمایی کند. در مجموع با توجه به مشخصاتی که در رابطه با گوشی Nord 2T منتشر شده، می توان امید داشت که این گوشی به فروش قابل قبولی در بازار دست پیدا کند. به خصوص مجهز بودن این گوشی به تراشه جدید Dimensity 1300 و پشتیبانی از سرعت شارژ 80 وات می تواند کاربران را به خرید آن ترغیب کند. برای اطلاع از سایر مشخصات این گوشی باید چند روزی منتظر بمانیم. چیزی که مشخص است، بازار گوشی های اندرویدی میان رده حسابی داغ است و برندهای سرشناس و معتبر در آن حضوری فعال تر از گذشته دارند. این گوشی ها به دلیل قیمت پایین تر نسبت به گوشی های پرچم دار و امکانات متعدد، به گزینه هایی جذاب برای قشر متوسط تبدیل شده اند.

منبع: androidcentral