گوشی های شیائومی 12T و 12T Pro از جمله گوشی های جدید این برند چینی در بازارهای جهانی خواهند بود. اخیراً مشخصات این گوشی ها شامل حافظه ذخیره سازی، رنگ بندی و قیمت آنها اعلام شده بود. اکنون یکی از افشاگران شناخته شده دنیای گوشی های هوشمند اعلام کرده است که گوشی رده بالای شیائومی 12T Pro در واقع همان گوشی Redmi K50 Ultra است که پس از تغییر نام راهی بازارهای جهانی شده است.

این افشاگر معروف ظاهراً نام گوشی شیائومی 12T Pro را در لیست دستگاه های قابل پشتیبانی در گوگل پلی مشاهده کرده است. این گوشی با مدل نامبر 22081212 و کدنام “diting” در این لیست قرار گرفته است. بر اساس فهرست گوگل پلی، این افشاگر ادعا کرده است که گوشی Xiaomi 12T Pro در واقع نسخه تغییر نام یافته گوشی Redmi K50 Ultra است.

گوشی شیائومی 12T PRO به عنوان نسخه تغییر نام یافته گوشی ردمی K50 اولترا به بازارهای جهانی می آید

به عنوان یادآوری باید به این نکات اشاره کنیم که گوشی ردمی K50 Ultra اخیراً همراه با گوشی تاشوی شیائومی میکس فولد 2 معرفی شده است. این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED است که رزولوشن ایده آل 1.5K را ارائه می دهد. همچنین صفحه نمایش این گوشی از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز و فناوری دالبی ویژن پشتیبانی می کند.

در بخش سخت افزار داخلی، گوشی ردمی K50 اولترا به تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 قدرت می گیرد که در حال حاضر قدرتمند ترین تراشه کوالکوم به حساب می آید. البته تا پایان سال جاری شاهد عرضه تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 هم به بازار خواهیم بود. در کنار این تراشه از 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و حداکثر 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی از نوع UFS3.1 استفاده شده است.

گوشی شیائومی 12T PRO به عنوان نسخه تغییر نام یافته گوشی ردمی K50 اولترا به بازارهای جهانی می آید

گوشی Redmi K50 Ultra از ساختار دوربین سه گانه بهره می برد. دوربین اصلی این گوشی 108 مگاپیکسل رزولوشن دارد و در کنار آن از یک لنز اولترا واید با رزولوشن 8 مگاپیکسل و یک لنز ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل استفاده شده است. بر روی پنل جلوی این گوشی نیز شاهد قرارگیری یک دوربین سلفی با رزولوشن 20 مگاپیکسل هستیم. لازم به ذکر است که گوشی هوشمند ردمی K50 اولترا به باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز است و از فناوری فست شارژ با سرعت فوق العاده 120 وات پشتیبانی می کند. شیائومی اخیراً در زمینه سرعت شارژ شدن باتری ماجراجویی های زیادی را تجربه کرده و به نظر می رسد که نتیجه این اقدامات را در گوشی های رده بالای خود مورد استفاده قرار داده است.

گوشی شیائومی 12T PRO به عنوان نسخه تغییر نام یافته گوشی ردمی K50 اولترا به بازارهای جهانی می آید

اگر ادعای افشاگر ذکر شده صحت داشته باشد، مشخصات فنی گوشی شیائومی 12T پرو به مشخصاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم شباهت زیادی خواهد داشت و حتی می توانیم بگوییم تقریباً یکی خواهد بود. کارشناسان معتقدند که قیمت گوشی شیائومی 12T پرو در بازارهای جهانی (برای نسخه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی) حدود 849 یورو خواهد بود. همچنین انتظار می رود که این گوشی تا اوایل سال آینده و همراه با گوشی Xiaomi 12T دارای تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 در دسترس قرار می گیرد.

منبع: gizmochina