پرچمدار بعدی اپل، که انتظار می رود آیفون 13 نامیده شود، می تواند در کنار AirPods 3 و ساعت هوشمند مدل Apple Watch 7 در رویداد پاییز ظاهر شود، که شایعه شده هفته سوم سپتامبر این اتفاق رخ خواهد داد. ما انتظار داریم که مجموعه جدید اپل دارای چهار گوشی آیفون 13 استاندارد به همراه نسخه های Mini ، Pro و Pro Max باشد. طبق پیش بینی های تحلیلگر Ming-Chi Kuo پرچمدار جدید اپل از همان مشخصات آیفون 12 بهره می برد، اما ممکن است طراحی، دوربین و ویژگی های جدیدی نیز در آن وجود داشته باشد. بر اساس آخرین اخبار، ممکن است قیمت آیفون 13 کمی بالاتر باشد.

هنوز مشخصات و گزارش های موثقی از آیفون 13 منتشر نشده است، با این حال هنوز ما نمی دانیم که آنها چگونه هستند.در اینجا همه شایعاتی که تا به حال در مورد مجموعه آیفون 13 شنیده ایم و اینکه چگونه هر مدل در خط جدید اپل می تواند در کنار یکدیگر قرار گیرد، ذکر شده است. فقط توجه داشته باشید که هیچ یک از مشخصات آیفون 13 توسط اپل تأیید نشده است.

طراحی آیفون 13: همه مدل های آیفون 13 می توانند دارای حفره سلفی کوچکتر باشند

به گفته تحلیلگر مینگ چی کو، هر یک از مدل های آیفون 13 نسبت به آیفون های قبلی دارای حفره سلفی کوچکتر هستند. همانطور که می دانید اپل در هر یک از مدل های خود، یک حفره دوربین سلفی روی صفحه نمایش طراحی کرده است. با این حال، ممکن است در آیفون 13 این حفره در زیر صفحه نمایش مخفی شود.

آیفون 13 پرو و پرو مکس می توانند ضخیم تر و دارای برآمدگی های دوربین بزرگتری نسبت به نسخه های قبلی خود باشند. تصاویری از مدل مینی آیفون 12 از سانی دیکسون در توییتر نشان می دهد که دو لنز دوربین آن به صورت مورب از یکدیگر قرار گرفته اند. 

صفحه نمایش آیفون 13: آیفون 13 پرو و پرو مکس ممکن است نرخ تازه سازی را افزایش دهند

تحلیلگر مینگ چی کو پیش بینی می کند که مدل های iPhone 13 Pro و Pro Max دارای فناوری LTPO در نمایشگرهای خود با نرخ تازه سازی 120 هرتز هستند. با این حال، ممکن است مدل های استاندارد و مینی این ویژگی را نداشته باشند. این می تواند تغییری در ترکیب آیفون 12 سال گذشته ایجاد کند، که برای هر چهار نسخه یکسان نرخ تازه سازی 60 هرتزی را ارائه می داد.

صفحه نمایش آیفون 13: آیفون 13 پرو و پرو مکس ممکن است نرخ تازه سازی را افزایش دهند

دوربین: آیا همه مدل ها دارای اسکنر لیدار هستند؟

طبق شایعات، آیفون 13 می تواند دارای سه ویژگی جدید دوربین و فیلمبرداری از جمله حالت پرتره، ProRes و سیستم فیلتر جدید برای تشدید ظاهر از عکس ها باشد. ProRes ممکن است فقط برای iPhone 13 Pro و Pro Max در دسترس باشد.

پیش از این شایعه شده بود که همه مدل های آیفون 13 آینده می‌توانند از اسکنر لیدار استفاده کنند، اما تنها Pro و Pro Max این فناوری را در خود جای خواهند داد. این دومین نسل از گوشی آیفون ها خواهد بود که فقط دارای اسکنر لیدار برای مدل های رده بالاتر خود است.

باتری: هر مدل آیفون 13 می‌تواند حجم باتری بیشتری داشته باشد.

بر اساس شایعات، هر مدل در خط تولید آیفون 13 می‌تواند از باتری بزرگتری نسبت به آیفون 12 برخوردار باشد. اگرچه سری آیفون 13 می‌تواند باتری بزرگتری نسبت به آیفون 12 داشته باشد، اما ممکن است افزایش حجم باتری موجب طول عمر بیشتر باتری نشود، زیرا عمر باتری با ظرفیت باتری یکسان نیست.

باتری: هر مدل آیفون 13 می‌تواند حجم باتری بیشتری داشته باشد.

قیمت: خط آیفون 13 می تواند با قیمت نسخه قبلی خود مطابقت داشته باشد

اگر هزینه آیفون 13 پرو و پرو مکس با خط آیفون 12 قابل مقایسه باشد، قیمت آن مشابه سایر مدل های گوشی های رده بالاتر مانند گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا است که به ترتیب 1000 و 1200 دلار قیمت دارند. اما این امکان هم وجود دارد که اپل قیمت محصولات جدید خود را افزایش دهد.

منبع: cnet