شیائومی در تولید تجهیزات مربوط به شارژ دستگاه های دیجیتال نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و محصولات آن در این حوزه همیشه جزء پرطرفدارترین ها بوده است. این شرکت چینی به تازگی از دو شارژر دیواری جدید در کشور خود رونمایی کرده است که هر دوی آنها به دو پورت خروجی مجهزند. یکی از این شارژرها از سرعت 35 وات و دیگری از سرعت 67 وات پشتیبانی می کنند و هر دوی آنها برای شارژ طیف وسیعی از دستگاه ها کاربرد دارند.

شارژر دیواری 35 وات جدید شیائومی با نام کامل Xiaomi Mi 35 W Dual Port و نسخه 67 وات با نام کامل Xiaomi Mi 67 W GaN Dual Port در کشور چین عرضه شده اند. هر دوی این گجت ها به یک پورت USB-C و یک پورت USB-A مجهزند و توانایی شارژدهی هم زمان به دو دستگاه مختلف را دارند. لازم به ذکر است که توان خروجی این شارژرها به صورت داینامیک بین دستگاه های متصل به آنها توزیع می شوند تا هر دو دستگاه متصل به شارژر با بالاترین کیفیت و سرعت شارژ شوند.

شارژر دیواری جدید شیائومی به دو پورت خروجی مجهز است و از سرعت 67 وات پشتیبانی می کند

شارژر دیواری مدل 67 وات شیائومی از پروتکل های فست شارژ QC و PD پشتیبانی می کند و با استاندارد UFCS سازگاری دارد. این استاندارد فست شارژ از جانب شرکت های چینی شیائومی، هواوی، اوپو و ویوو معرفی شده و میان تمام آنها مشترک است. به عبارت دیگر شما می توانید یک گوشی هواوی را به وسیله این شارژر جدید با قابلیت پشتیبانی از فست شارژر PD و QC شارژ کرده و به بالاترین سرعت دست پیدا کنید.

شیائومی اعلام کرده که شارژرهای جدید این شرکت با طیف وسیعی از گوشی های هوشمند، تبلت ها، هدفون ها و ساعت های هوشمند سازگاری دارند. موجود بودن نام گجت های کوچک با باتری کم ظرفیت در این لیست این احتمال را ایجاد می کند که می توان از این شارژرها برای شارژ مدل های مختلف مک بوک ایر مانند مدل 2022 (قدرت گرفته از تراشه M2) نیز استفاده کرد.

شارژر دیواری جدید شیائومی به دو پورت خروجی مجهز است و از سرعت 67 وات پشتیبانی می کند

مجهز بودن به ویژگی های ایمنی متعدد یکی دیگر از مشخصات کلیدی شارژر شیائومی Mi 67W GaN است. این شارژر از دستگاه های متصل به آن در برابر اختلالاتی مانند ولتاژ بیش از حد، افزایش دمای بیش از اندازه و شدت جریان بیش از حد محافظت می کند و به افزایش طول عمر باتری آنها کمک می نماید. لازم به ذکر است که هر دو شارژر جدید شیائومی در محدوده دمای 10- تا 40 درجه سانتی گراد قابل استفاده هستند.

تکنولوژی GaN نیز از دیگر ویژگی های این شارژرها محسوب می شود. این تکنولوژی به کوچکتر شدن ابعاد و سبک تر شدن وزن گجت های شارژینگ کمک زیادی کرده است. به طوری که مدل 67 وات شیائومی دارای ابعاد 49.3x55.9x28 میلی متر و مدل 35 وات دارای ابعاد 46.8x55.4x28 میلی متر هستند. به این ترتیب حمل و جابجایی آنها فوق العاده راحت خواهد بود.

شارژر دیواری جدید شیائومی به دو پورت خروجی مجهز است و از سرعت 67 وات پشتیبانی می کند

قیمت شارژر دیواری شیائومی Mi 35W Dual Port در چین 14 دلار و قیمت مدل Mi 67W GaN Dual Port حدود 20 دلار اعلام شده است. هنوز مشخص نیست که این گجت ها در کشورهای دیگر به جز چین نیز توزیع می شوند یا خیر.

منبع: notebookcheck.net