اپل به تازگی در رویداد California Streaming محصولات جدید خود را شامل آیفون 13، اپل واچ سری 7 و آیپد مینی 6 معرفی کرده و کاربران خود را حسابی سورپرایز کرده است! اما در این میان دو خبر مهم نیز اعلام شده است. یکی اینکه سیستم عامل iOS 15 احتمالاً هم زمان با عرضه آیفون 13 رونمایی می شود. و دیگری اینکه سیستم عامل iPadOS 15 به طور رسمی در تاریخ 20 سپتامبر 2021 (29 شهریور 1400) در دسترس خواهد بود.

سیستم عامل جدید iPadOS 15 به اپلیکیشن ها اجازه استفاده از 12 گیگابایت حافظه رم را می دهد!

همان طور که می دانید، سیستم عامل iPadOS برای آیپدهای اپل طراحی شده و اکنون ظرف چند روز آینده جدیدترین نسخه آن رونمایی می شود. اپل اعلام کرده است که سیستم عامل iPadOS 15 به هر یک از اپلیکیشن های نصب شده بر روی آیپد اجازه می دهد تا از حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم دستگاه استفاده کنند. این در حالی است که نسخه قبلی iPadOS به هر اپلیکیشن تنها اجازه دسترسی به 5 گیگابایت حافظه رم را می داد و این موضوع یک ارتقای اساسی برای این سیستم عامل خواهد بود!

تا به اینجا اپل دسترسی هر یک از اپلیکیشن ها به حافظه رم را محدود می کرد. دلیل این امر این است که با استفاده از حافظه های رم با ظرفیت پایین، بتواند هزینه نهایی آیپد را برای کاربران کاهش دهد. اما اکنون برخی مدل های جدید آیپد دارای 16 گیگابایت حافظه رم هستند و اپل هم می تواند مجوز دسترسی اپلیکیشن ها به میزان حافظه رم بیشتر را صادر کند.

این اخبار توسط لوکی کلن (Lucky Clan) اعلام شده که یکی از اعضای تیم توسعه اپلیکیشن Artstudio Pro است. این اپلیکیشن یک اپ طراحی است که برای آیپد های اپل ارائه شده و قابلیت آن را دارد تا از هر میزان حافظه رمی که اپل اجازه دسترسی به آن را می دهد، استفاده کند. مطابق با گفته های لوکی کلن، آیپدهای مجهز به 16 گیگابایت حافظه رم، به یک اپلیکیشن اجازه دسترسی به 12 گیگابایت حافظه را می دهند. همچنین یک اپلیکیشن نصب شده در آیپدهای دارای 8 گیگابایت حافظه رم، اجازه دسترسی به 6 گیگابایت حافظه را خواهد داشت. لوکی کلن در تکمیل این اخبار چنین اظهار کرده است:

«ما تأیید می کنیم که سیستم عامل iPadOS 15 سرانجام اجازه دسترسی به تمام حافظه رم را به اپلیکیشن های نصب شده بر روی iPad Pro (مجهز به تراشه M1) خواهد داد! بنابراین آپدیت جدید اپلیکیشن Artstudio Pro (نسخه 3.2.9) از این ویژگی استفاده خواهد کرد!»

در کنار این اخبار باید به این موضوع هم اشاره کنیم که اپل به تازگی آیپد مینی جدید را همراه با تراشه قدرتمند A15 معرفی کرده است که می تواند به یک دستگاه خانگی قوی و حرفه ای تبدیل شود. گزینه دسترسی به میزان حافظه رم اضافی به توسعه دهندگان و برنامه نویسان اجازه می دهد تا اپلیکیشن های جذاب تر و حرفه ای تری را برای آیپد مینی و دیگر نسخه های آیپد طراحی کنند. به این ترتیب آیپد مینی می تواند دستگاهی همه کاره و یک رقیب قدرتمند برای سایر تبلت های موجود در بازار به حساب آید. لازم به ذکر است که آیپد مینی جدید هم اکنون برای پیش خرید در دسترس است و از تاریخ 24 سپتامبر 2021 (2 مهر 1400) به بازار عرضه می شود.

منبع: imore