حدود دو ماه از زمانی که گوگل نسخه نهایی سیستم عامل اندروید 12 را برای گوشی های هوشمند ارائه داد، می گذرد. اکنون گوگل سرانجام نسخه نهایی این سیستم عامل را برای تلویزیون های هوشمند نیز معرفی کرده است. اما Android TV 12 فقط از بعضی جهات ارتقا پیدا کرده که از میان آنها می توان به پشتیبانی از رابط کاربری 4K و ارتقا در حوزه مسائل مربوط به حریم شخصی اشاره کرد. توجه داشته باشید که نسخه فعلی فقط برای دولوپرها و توسعه دهندگان در دسترس است.

سیستم عامل Android TV 12 به صورت رسمی ارائه شده، اما چندان هیجان انگیز به نظر نمی رسد!

گوگل اعلام کرده است که تغییرات ایجاد شده بر روی اندروید 12 می تواند به کاربران تلویزیون های هوشمند کمک کند تا تجربه بهتری از کار با این دستگاه داشته باشند. این تغییرات شامل ارتقای کیفیت عملکرد در هنگام پلی بک می شود. همچنین رابط کاربری این سیستم عامل بهبود پیدا کرده است. Android TV 12 از استانداردهای صوتی و تصویری بیشتری پشتیبانی می کند و در زمینه انتقال سیگنال از طریق رابط HDMI عملکرد به مراتب بهتری را ارائه می دهد. همچنین حریم شخصی کاربران این سیستم عامل به طور کامل حفظ شده و متدهای پیشرفته تری در همین راستا به آن اضافه شده است.

در ادامه می توانید مشخصات جدید Android TV 12 را به طور کامل مشاهده کنید:

ویژگی های جدید مربوط به Media

* جلوگیری کامل از لرزش تصویر در هنگام پلی بک با بهره بردن از تغییر آنی رفرش ریت

* استفاده از API مطمئن و لایسنس دار برای گزارش اطلاعاتی مانند حالت نمایش، فرمت های HDR و فرمت های صدای فراگیر جهت ارائه بهترین کیفیت صدا و تصویر

ویژگی های جدید مربوط به User Interface

* امکان مات کردن بک گراند با بهره بردن از RenderEffect در WindowManager

* پشتیبانی از رابط کاربری 4K

* در دسترس قرار گرفتن تنظیمات جدید برای تغییر سایز فونت

ویژگی های جدید مربوط به Privacy & Security

* ایجاد نشانگرهای وضعیت عملکرد میکروفون و دوربین

* امکان غیر فعال کردن میکروفون و دوربین

* تصدیق اعتبار دستگاه با استفاده از Android KeyStore API

ویژگی های جدید مربوط به HDMI & Tuner

* پشتیبانی از HDMI CEC 2.0

* مجهز بودن به تیونر HAL 1.1 با پشتیبانی از DTMB و ارتقای عملکرد

مجدداً باید به این نکته اشاره کنیم که نسخه فعلی Android TV 12 برای توسعه دهندگان و دولوپرها در دسترس قرار گرفته است. دولوپرهایی که قصد نصب این سیستم عامل را دارند، می توانند از کیت توسعه ADT-3 برای این منظور استفاده کنند. همچنین امکان دانلود و نصب فایل image این سیستم عامل به صورت دستی از وب سایت Android Developers به آدرس زیر وجود دارد:

متأسفانه گوگل هنوز تاریخ دقیقی را برای عرضه Android TV 12 برای کاربران خانگی و معمولی اعلام نکرده و هیچ گونه اخباری نیز در این زمینه به صورت غیر رسمی بر روی وب سایت های حوزه تکنولوژی منتشر نشده است. به همین دلیل به نظر می رسد که کاربران تلویزیون های هوشمند اندرویدی برای دریافت این سیستم عامل باید چند هفته ای منتظر بمانند!

منبع: androidcentral