اینتل قصد دارد تا سه کارت گرافیک جدید را به بازار عرضه کند. بر خلاف انتظار، این مدل های جدید از کارت گرافیک های مبتنی بر خانواده Arc Alchemist اینتل نیستند و اینتل آنها را در قالب سری A از خانواده Arc Pro راهی بازار خواهد کرد. اینتل اعلام کرده است که این کارت گرافیک های مجزا برای حرفه ای ها و کارهای تخصصی سنگین طراحی شده است.

همان طور که در رویداد SIGGRAPH 2022 به آن اشاره شده، این کارت گرافیک ها شامل مدل Arc Pro A30M برای ورک استیشن های سیار و مدل های Arc Pro A40 و Arc Pro A50 برای کامپیوترهای رومیزی با فرم فاکتور کوچک (small) خواهند بود.

تولید کارت گرافیک های Intel Arc Pro حقیقت دارد! به زودی شاهد سه کارت گرافیک ورک استیشن جدید در بازار خواهیم بود

به این ترتیب به نظر می رسد که شایعات قبلی درست بوده اند و به زودی خانواده کارت گرافیک های Intel Arc Pro شکل خواهد گرفت. پس اینتل با عرضه این سه کارت گرافیک مجزا برای کامپیوترهای ورک استیشن، به صورت رسمی ورود خود به این بازار را نیز اعلام کرده است!

اینتل خاطر نشان کرده است که این کارت گرافیک های جدید برای برطرف کردن نیازهای تمام انواع نرم افزارهای حرفه ای و تخصصی طراحی شده است. منظور از «تمام انواع نرم افزارهای حرفه ای»، تمام اپلیکیشن های مربوط به حوزه های طراحی، مدیا، سرگرمی، معماری، مهندسی، صنعتی و ساختمانی بوده است.

با وجود اینکه هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با کارت گرافیک های ورک استیشن جدید اینتل منتشر نشده، اما باید بگوییم که مدل Intel Arc Pro A30M به طور قطع در لپ تاپ های ورک استیشن و دو مدل دیگر در کامپیوترهای دسکتاپ فشرده قابل استفاده خواهند بود. نکته دیگر اینکه مدل Arc Pro A40 یک کارت گرافیک تک اسلاتی و مدل Arc Pro A50 دو اسلاتی هستند. با توجه به نحوه نام گذاری این کارت گرافیک ها می توان انتظار داشت که آنها در واقع مدل هایی پایین رده و میان رده باشند. چرا که پیش از این مدل پرچم دار سری Arc اینتل، کارت گرافیک Intel Arc A770 نام گذاری شده است.

تولید کارت گرافیک های Intel Arc Pro حقیقت دارد! به زودی شاهد سه کارت گرافیک ورک استیشن جدید در بازار خواهیم بود

اینتل تضمین کرده است که کارت گرافیک های سری Arc Pro از تمام تکنولوژی های به روز و مورد نیاز افراد متخصص پشتیبانی می کنند. از این جهت این کارت گرافیک ها دارای ray-tracing داخلی، شتاب دهنده انکود سخت افزاری AV1 و قابلیت های ماشین لرنینگ هستند. ضمن اینکه این کارت گرافیک های جدید از کتابخانه پراستفاده Blender و دیگر کتابخانه های متن باز مختلف که در OneAPI Rendering Toolkit اینتل موجودند، پشتیبانی می کنند.

اینتل در رویداد SIGGRAPH امسال، عملکرد این کارت گرافیک ها را در اجرای چند اپلیکیشن مختلف به صورت دمو نشان داده است و برای اولین بار نحوه عملکرد کارت های سری Arc Pro را به صورت عمومی به معرض نمایش گذاشته است. به عنوان مثال اینتل قابلیت های مربوط به شتاب دهنده سخت افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی این کارت گرافیک ها را در اجرای نرم افزار Topaz Video Enhance AI (که در زمینه ارتقای کیفیت ویدئو و رزولوشن آن کاربرد دارد) به نمایش گذاشته است.

تولید کارت گرافیک های Intel Arc Pro حقیقت دارد! به زودی شاهد سه کارت گرافیک ورک استیشن جدید در بازار خواهیم بود

عملکرد این کارت گرافیک ها در اجرای Trimble SketchUp نیز که یک اپلیکیشن طراحی سه بعدی است و اغلب توسط معمارها مورد استفاده قرار می گیرد، نمایش داده است. این اپلیکیشن حتی بر روی یک سیستم پایین رده که در آن از کارت گرافیک مجزای Arc Pro استفاده شده، به خوبی اجرا شده است. در واقع این کارت گرافیک ها با بهره بردن از فناوری XeSS اینتل، توانایی اجرای هر اپلیکیشنی را دارند!

کارت گرافیک های سری Intel Arc Pro تا اواخر سال جاری به بازار عرضه می شوند. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با قیمت آنها در دسترس نیست.

منبع: digitaltrends