در اوایل سال جاری بود که شیائومی تلویزیون Xiaomi TV ES Pro با سایز 86 اینچ در کشور چین عرضه کرد. اکنون این شرکت خانواده این سری از تلویزیون های خود را گسترده تر کرده و سه سایز جدید به آن اضافه کرده است. به طور دقیق تر باید بگوییم که سایزهای 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ تلویزیون Xiaomi TV ES Pro نیز به بازار عرضه شده است.

سه سایز جدید از تلویزیون Xiaomi TV ES Pro به بازار عرضه شد

این تلویزیون های جدید فقط از لحاظ سایز صفحه نمایش با هم تفاوت دارند و مشخصات فنی آنها با یکدیگر شباهت زیادی دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های تلویزیون های جدید Xiaomi TV ES Pro، نرخ نوسازی تصویر ایده آل 120 هرتزی آن و پشتیبانی از MEMC با نرخ 120 هرتز است. این ویژگی سبب می شود تا تصاویر به شکلی سریع، روان و بدون کوچکترین افت وضوح در هنگام ترنزیشن به نمایش درآیند. لازم به ذکر است که این تلویزیون ها از نور پس زمینه چند بخشی برخوردارند و توانایی دستیابی به حداکثر روشنایی 700 nits را دارد.

تلویزیون های Xiaomi TV ES Pro در سایزهای 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ از HDR پشتیبانی می کنند و با فناوری AMD FreeSync سازگاری دارند. همچنین این تلویزیون ها از استانداردهای HDMI 2.1، VRR و AALM پشتیبانی می کنند که همگی جزء فناوری های روز در زمینه ارتقای کیفیت تصویر به شمار می آیند.

سه سایز جدید از تلویزیون Xiaomi TV ES Pro به بازار عرضه شد

در بخش داخلی، تلویزیون های جدید شیائومی به 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز شده اند. همچنین در این مدل ها از پردازنده چهار هسته ای A73 استفاده شده است که عملکرد بدون هنگی سیستم عامل را تضمین می کند.

مطابق با اعلام رسمی شیائومی، این تلویزیون ها از نور پس زمینه در 100 سطح برخوردارند و از 4096 ناحیه تاریک پشتیبانی می کنند. این موارد در کنار رزولوشن 4K باعث شده تا بتوان از کیفیت تصویر عالی تصاویر این تلویزیون ها اطمینان داشت. ضمن اینکه این تلویزیون های با رزولوشن 4k شیائومی توانایی نمایش 1 میلیارد رنگ را دارند و 94 درصد از محدوده رنگ DCI P3 را پوشش می دهند. این موارد رنگ هایی چشم نواز را برای کاربر به ارمغان می آورند.

سیستم صوتی تلویزیون های Xiaomi TV ES Pro از دو اسپیکر 12.5 وات تشکیل می شود. البته مدل 86 اینچی این تلویزیون ها که در اوایل سال جاری به بازار آمد، دارای اسپیکرهای 30 واتی بود و از دالبی ویژن هم پشتیبانی می کرد. اما مدل های جدید فاقد این قابلیت اند و اسپیکرهای ضعیف تری دارند.

سه سایز جدید از تلویزیون Xiaomi TV ES Pro به بازار عرضه شد

در حال حاضر امکان پیش خرید نسخه های 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ تلویزیون های شیائومی TV ES Pro فراهم شده است. کوچکترین مدل در این مجموعه حدود 488 دلار، نسخه 65 اینچ حدود 635 دلار و نسخه 75 اینچ حدود 1035 دلار قیمت گذاری شده است. پیش بینی می شود این تلویزیون های جدید شیائومی به فروش قابل توجهی دست پیدا کرده و با استقبال مناسبی از جانب کاربران مواجه شوند.

منبع: gizmochina