یک خبر هیجان انگیز برای گیمرها: نسل جدید مانیتور ASUS ROG Swift از رفرش ریت 500 هرتز پشتیبانی می کند! نسخه قبلی این مدل، اولین مانیتوری بود که به رفرش ریت 360 هرتز با فناوری G-Sync برای بازی های E-Sports دست پیدا کرده بود. این مانیتور در سال 2020 به بازار آمده بود و اکنون ایسوس قصد دارد تا رفرش ریت آن را نسبت به گذشته ارتقا دهد! این مانیتور جدید که ROG Swift 500 Hz نام دارد، با همکاری انویدیا طراحی و تولید شده است و استانداردهای مربوط به نرخ تازه سازی تصویر را جابجا خواهد کرد!

ایسوس و انویدیا با همکاری هم سریع ترین مانیتور گیمینگ دنیا با رفرش ریت حیرت انگیز 500 هرتز را معرفی کردند!

این مانیتور جدید از طراحی مشابه با نسخه اولیه ASUS ROG Swift برخوردار است و در آن از پنل 24 اینچی از نوع TN استفاده شده است. این مانیتور توانایی دستیابی به رزولوشن حداکثر 1080p را دارد. تمرکز اصلی در ساخت این مانیتور، دستیابی به بالاترین نرخ تازه سازی تصویر و رزولوشن مورد نیاز برای اجرای بازی های E-Sports بوده است. رزولوشن 1080p برای دستیابی به رفرش ریت 500 هرتز در هنگام اجرای بازی با بالاترین تنظیمات گرافیکی بهترین انتخاب بوده است. در واقع این میزان رزولوشن این امکان را ایجاد می کند تا بتوان از کارت گرافیک های رده بالا (به عنوان مثال RTX 3080) بر روی سیستم استفاده کرد و به رفرش ریت 500 هرتز دست پیدا کرد.

ایسوس و انویدیا با همکاری هم سریع ترین مانیتور گیمینگ دنیا با رفرش ریت حیرت انگیز 500 هرتز را معرفی کردند!

علاوه بر رفرش ریت عالی، مانیتور ASUS ROG Swift 500 Hz به حالت اختصاصی G-Sync Esports مجهز است و از تکنولوژی پیشرفته Reflex Analyzer انویدیا پشتیبانی می کند. این طور که اعلام شده، این مانیتور برای بازی های مسابقه ای طراحی شده و پنل TN به کار رفته در آن بیشترین وضوح را در هنگام نمایش تصاویر متحرک و سریع به ارمغان می آورد. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با قیمت و زمان عرضه این مانیتور اعلام نشده است. اما انتظار می رود که ایسوس طی روزهای آتی اطلاعات بیشتری را در این رابطه منتشر کند.

ایسوس و انویدیا با همکاری هم سریع ترین مانیتور گیمینگ دنیا با رفرش ریت حیرت انگیز 500 هرتز را معرفی کردند!

باید به این نکته هم اشاره کنیم که نمایشگرهای 500Hz G-Sync Esports سریع ترین مانیتورهای موجود هستند و بهترین کارایی را در کنار کارت گرافیک های GeForce انویدیا از خود ارائه می دهند. همچنین این مانیتورها زمان پاسخ دهی فوق العاده پایینی دارند و به خصوص برای بازی های رقابتی مانند CS:GO، Valorant، Overwatch و Rainbow Six Siege از بهترین انتخاب ها خواهد بود. به طوری که این مانیتورها به گیمرها اجازه می دهند تا در سریع ترین زمان ممکن دشمن را شناسایی کرده و به او حمله کنند! در واقع با استفاده از این مانیتورها به هیچ عنوان با مشکلاتی مانند مات شدن یا پیکسل پیکسل شدن تصویر مواجه نمی شوید و بدون کوچکترین تأخیر، می توانید به صورت حرفه ای به بازی بپردازید. به نظر می رسد که ادامه همکاری ایسوس و انویدیا در زمینه تولید مانیتور در آینده نیز ادامه داشته باشد و شاهد تلفیق تکنولوژی های این دو غول دنیای فناوری در این حوزه باشیم. پس اگر در آینده ای نزدیک خبری مبنی بر تولید مانیتوری با رفرش ریت بیش از 500 هرتز بودید، تعجب نکنید!

منبع: wccftech