سرویس Skype for Business Online در تاریخ 31 جولای 2021 (9 مرداد 1400) بازنشسته خواهد شد! در این بین مایکروسافت کاربران و شرکت های عضو این سرویس را به عضویت در Microsoft Teams تشویق می کند! اخیراً متنی بر روی وب سایت مایکروسافت منتشر شده و در آن اعلام کرده که اپلیکیشن تیمز آماده پذیرفتن کاربران این سرویس در پایان ماه جاری خواهد بود.

سرویس Skype for Business Online به زودی بازنشسته می شود!

مایکروسافت خبر بازنشستگی و از دسترس خارج شدن سرویس Skype for Business Online را حدود دو سال پیش برای اولین بار اعلام کرد. در این مدت این شرکت اخطارهای متعددی را مبنی بر نزدیک شدن به زمان پایان در دسترس بودن این سرویس به کاربران داده است و به اعضای آن پیشنهاد داده است تا به Teams بپیوندند.

اگر شرکتی هنوز به Teams نقل مکان نکرده است، مشمول برنامه آپگرید Microsoft Teams خواهد شد. این قابلیت دارای برنامه زمانی است و به مرور برای تمامی کاربران و شرکت ها اجرا خواهد شد. لازم به ذکر است که هر شرکت می تواند تاریخ دلخواه خود برای آپگرید به تیمز را انتخاب کند.

این برنامه از ماه آگوست 2021 (مرداد 1400) آغاز می شود. شرکت ها می توانند تا زمان پایان یافتن برنامه زمانی آپگرید به Teams همچنان از سرویس Skype for Business Online استفاده کنند. مایکروسافت روند آپگرید به تیمز را برای کاربران بخش های مختلف این سرویس متفاوت عنوان کرده است. بنابراین متناسب با اینکه فقط از سرویس اصلی Skype for Business Online استفاده می کنید یا عضو آن در یک محیط هیبریدی بوده اید، آپگرید به تیمز برایتان متفاوت خواهد بود. مایکروسافت در این باره این گونه توضیح داده است:

* آپگرید برای شرکت هایی که فقط عضو سرویس اصلی Skype for Business Online بوده اند به این صورت است: ابتدا کاربر جدید باید قوانین حریم شخصی تیمز را که با عنوان TeamsUpgradeOverridePolicy شناخته می شود، بپذیرد. پس از پذیرفتن این قوانین، تمام کاربران سرویس Skype for Business Online به حالت Teams Only در اپلیکیشن تیمز منتقل خواهند شد.

* آپگرید برای شرکت هایی که در محیط هیبریدی عضو Skype for Business Online بوده اند به این صورت است: این کاربران فقط در صورتی به حالت Teams Only در اپلیکیشن تیمز منتقل می شوند که پیش از این عضو این سرویس نبوده باشند. در غیر این صورت آپگرید خودکار برای این کاربران اجرا نخواهد شد.

مایکروسافت اعلام کرده است که فرآیند آپگرید کاربران سرویس Skype for Business Online به Microsoft Teams بیست و چهار ساعت به طول خواهد انجامید. البته این مدت زمان متناسب با تعداد کاربرانی که در اکانت شرکت شما در این سرویس ثبت شده اند، ممکن است کمتر یا بیشتر باشد.

مایکروسافت تیمز از جمله بزرگترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن ها برای برگزاری جلسات کسب و کارهای مختلف است که به خصوص در دوران کرونا بیش از پیش توسط شرکت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در همین راستا مایکروسافت اقدام به اضافه کردن ویژگی های جدید به آن کرده و در حال ادغام کردن سایر سرویس های خود با آن است.

منبع: windowscentral