ماه گذشته در جریان رویداد Display Week 2022، سامسونگ اولین نمایشگر لپ تاپ OLED دنیا با نرخ نوسازی 240 هرتز را معرفی کرد. بلافاصله پس از این کنفرانس، Razer اعلام کرد که نسل بعدی لپ تاپ Razer Blade 15 به این صفحه نمایش مجهز خواهد بود و این لپ تاپ طبق برنامه زمان بندی اعلام شده، در سه ماهه آخر سال 2022 به بازار عرضه می شود. اما تا به این بازه زمانی برسیم، MSI پیش دستی کرده و اعلام کرده که به زودی در لپ تاپ جدید خود از این صفحه نمایش استفاده خواهد کرد!

MSI گوی سبقت را از Razer در تولید اولین لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 240Hz OLED در دنیا ربود!

تا پیش از این Razer Blade 15 به عنوان اولین لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 240Hz OLED در دنیا معرفی شده بود. اما متأسفانه (یا خوشبختانه!) این لپ تاپ این عنوان را از دست داده و Razer در این زمینه مغلوب MSI شده است! اکنون این عنوان به لپ تاپ MSI Raider GE67 HX اختصاص یافته است.

MSI گوی سبقت را از Razer در تولید اولین لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 240Hz OLED در دنیا ربود!

بر خلاف لپ تاپ Razer که زمان زیادی تا عرضه آن به بازار باقی مانده، لپ تاپ جدید MSI تا اواخر ماه جاری برای پیش خرید در دسترس قرار می گیرد! MSI بر روی وب سایت رسمی خود اعلام کرده است که بین تاریخ های اول ژوئن تا 30 سپتامبر، یک برنامه زودتر از موعد را اجرا خواهد کرد و طی آن از این لپ تاپ جدید رونمایی خواهد کرد.

حتی Samsung Display بر روی وب سایت رسمی خود به این نکته اشاره کرده است که صفحه نمایش 240Hz OLED این شرکت برای اولین بار بر روی لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی MSI Raider GE67 HX مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین این شرکت عنوان کرده است که تولید انبوه این پنل را آغاز کرده است.

MSI گوی سبقت را از Razer در تولید اولین لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 240Hz OLED در دنیا ربود!

در پست مربوط به معرفی این صفحه نمایش در وب سایت Samsung Display، ذکر شده است که صفحه نمایش لپ تاپ MSI از زمان پاسخ دهی فوق العاده کوتاه 0.2 میلی ثانیه بهره می برد و نسبت کنتراست آن 1000000:1 است. همچنین صفحه نمایش این لپ تاپ MSI از فناوری VESA DisplayHDR True Black 600 پشتیبانی می کند و بهترین کیفیت را در نمایش رنگ مشکی به ارمغان می آورد.

این طور که اعلام شده، لپ تاپ Raider GE67 HX برند MSI با سایز 15.6 اینچ تولید می شود و پنل OLED به کار رفته در آن وضوح تصویر 2560x1440 پیکسل (معادل با QHD) را ارائه می دهد. همچنین همان طور که اشاره شد، نرخ نوسازی تصویر این صفحه نمایش 240 هرتز خواهد بود.

با توجه به این مشخصات، می توان این لپ تاپ را از همین حالا در زمره بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال قرار داد! لازم به ذکر است که در رابطه با مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ هنوز اطلاعات کاملی منتشر نشده است؛ اما پیش بینی می شود که در آن از جدیدترین کارت گرافیک های سری RTX انویدیا و پردازنده های نسل 12 اینتل استفاده شود. ضمن اینکه قیمت لپ تاپ MSI Raider GE67 HX متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: gizmochina