Sony WF-1000XM4 و Samsung Galaxy Buds 2 Pro هر دو از هدفون های بی سیم پرچمدار هستند، اما بازارهای کاملا متفاوتی را هدف قرار می دهند. در واقع سونی ایربادز WF-1000XM4 که از بهترین ایربادهای وایرلس سال 2022 از لحاظ کیفیت صدا است برای علاقه مندان به حذف نویز طراحی کرده و فناوری ANC را با آن همراه کرده است. در حالیکه، سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro را با در نظر گرفتن اکوسیستم گلکسی خود طراحی کرد. در ادامه به بررسی و مقایسه مشخصات این دو هدفون بی سیم پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید.

مقایسه طراحی گلکسی بادز 2 پرو با سونی WF-1000XM4

مقایسه طراحی گلکسی بادز 2 پرو با سونی WF-1000XM4

اگر دو هدفون را درکنار یکدیگر قرار دهید، خواهید دید که هر دو طراحی اولیه مشابهی دارند. درواقع هر دو شامل یک بدنه کوچک و بیضی شکل هستند که به طور کامل داخل گوش قرار می گیرد و هیچ نوع ساقه ای ندارند. در مجموع، طراحی ظاهری و رنگ ایربادز سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro کمی شیک ‌تر است و در مقایسه با برآمدگی مدل سونی، چیزی از بدنه آن بیرون نزده است. البته ممکن است برخی از شما هدفون سونی را زیباتر ببینید و این چیزی نیست جزء سلیقه و ترجیحات شخصی.

سامسونگ ادعا می کند که ایربادز جدید 15 درصد کوچکتر از مدل قبلی خود شده است و و جریان هوای بهتری را رد و بدل می کند. ایربادز WF-1000XM4 سونی کمی حجیم ‌تر از هدفون ‌های گلکسی هستند، اما وزن آن ‌ها کمتر است. البته هر دو مدل تقریباً مشابه هستند. هدفون های سونی از رتبه IPX4 برخوردار شده اند، به این معنی که می توانند در برابر عرق داخل گوش مقاومت کنند. درحالیکه ایربادز سامسونگ از رتبه IPX7 برخوردار شده که علاوه بر مقاومت در برابر عرق، به آن اجازه می دهد تا 30 دقیقه زیر آب دوام بیاورد. در ادامه باید بگوییم که هدفون بی سیم سونی ادعا می‌ کند که با فعال کردن ANC، هشت ساعت عمر باتری را ارائه می ‌کند، اما هدفون سامسونگ عمر باتری پنج ساعته را با فعال کردن ANC تبلیغ می کند. با این حال، به نظر می رسد سونی در اینجا برنده است. البته این موضوع کاملا منطقی است، زیرا WF-1000XM4 دارای باتری های 75 میلی آمپر ساعتی است در حالی که گلکسی بادز 2 پرو از باتری های 61 میلی آمپر ساعتی برخوردار شده است.

مقایسه طراحی گلکسی بادز 2 پرو با سونی WF-1000XM4

امکانات و ویژگی های ایربادز WF-1000XM4 سونی در برابر Galaxy Buds 2 Pro سونی

Galaxy Buds 2 Pro از کدک های بلوتوث مقیاس پذیر سامسونگ، AAC و SBC پشتیبانی می کند، البته AAC فقط در دستگاه های Galaxy در دسترس است. در مقابل باید بگوییم که Sony WF-1000XM4 از LDAC، AAC و SBC پشتیبانی می کند. LDAC به طور گسترده در طیف وسیعی از دستگاه‌های Android در دسترس است، اگرچه باید نرخ بیت بالاتر را از طریق تنظیمات دستگاه خود فعال کنید. البته AAC هم انتخاب خوبی برای کاربران آیفون است و در هر دو مدل موجود است.

علاوه بر این، Galaxy Buds 2 Pro یک رویکرد walled-garden برای ادغام با دستگاه ها اجرا می کند. این هدفون به اندازه AirPods Pro فشرده نیست، اما فقط دارندگان گوشی های گلکسی می توانند از تمام ویژگی هایی که هدفون های سامسونگ ارائه می دهد استفاده کنند. البته می ‌توانید از برنامه Samsung Wearables در دستگاه ‌های اندرویدی دیگر نیز استفاده کنید، اما همه ویژگی ‌های آن در دسترس نخواهد بود. ضمن اینکه با iOS سازگار نیست. در مقابل، هدفون Sony WF-1000XM4 از برنامه Sony Headphones Connect استفاده می کند که هم بر روی iOS و هم Android قابل اجرا است.

Sony WF-1000XM4 پشتیبانی چند نقطه ای ندارد، اما لیستی از دستگاه های متصل قبلی را به خاطر می آورد. از سوی دیگر، اگر از اکوسیستم گلکسی استفاده می کنید، با Samsung Galaxy Buds 2 Pro می توانید به طور خودکار بین دستگاه ها جابجا شوید.

امکانات و ویژگی های ایربادز WF-1000XM4 سونی در برابر Galaxy Buds 2 Pro سونی

کنترل های سونی Sony WF-1000XM4 در برابر Samsung Galaxy Buds 2 Pro

در هر دو هدفون بی سیم سامسونگ و سونی، کنترل ‌های لمسی چند منظوره تعبیه شده است. درواقع هر دو هدفون به شما امکان می دهند میزان صدا را تنظیم کنید، پخش موسیقی را کنترل کنید و به تماس ها پاسخ دهید. گفتنی است که می ‌توانید از برنامه Sony Headphones Connect برای تغییر و تنظیم کنترل ‌های WF-1000XM4 استفاده کنید، و برنامه Wearables سامسونگ به شما امکان می ‌دهد همین کار را برای Galaxy Buds 2 Pro انجام دهید. همچنین هر دو شامل یک تست تناسب نوک گوش هستند تا ببینید آیا اندازه مناسب را انتخاب کرده اید یا خیر.

اگر ایربادز سامسونگ را خریداری کرده اید، ویژگی SmartThings Find آن می ‌تواند به شما هشدار دهد تا آن ها را پیدا کنید. Sony WF-1000XM4 چنین ویژگی خاصی ندارد. در عوض، سونی به شما پیشنهاد می دهد که از سرویس Find My Google استفاده کنید.
هر یک از این هدفون ها از دستیار صوتی نیز پشتیبانی می‌ کنند. به‌طور پیش ‌فرض، Galaxy Buds 2 Pro از Bixby استفاده می ‌کند، که در صورت امکان می‌توانید آن را به Google Assistant یا Alexa تغییر دهید. ایربادز Sony WF-1000XM4 نیز از الکسا یا دستیار گوگل پشتیبانی می کند.

ویژگی حذف نویز هدفون بی سیم سونی WF-1000XM4 در برابر هدفون بی سیم سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro

Sony WF-1000XM4 از ANC عالی برخوردار شده است. همانطور که در هر مدل از هدفون های حذف نویز معمول است، برای اینکه ایربادز عایق بندی خوبی ارائه دهد، باید با تناسب خوبی در داخل گوش قرار بگیرد.

گفتنی است که مدل قبلی گلکسی بادز پرو عملکرد خوبی در حذف نویز داشت و گلکسی بادز 2 پرو ادعا می کند که نسبت به مدل قبلی خود 3 دسی بل تضعیف اضافی و «حذف نویز هوشمند» دارد. در حال حاضر، مشخص نیست که آیا سامسونگ این را در هر فرکانس به عنوان یک میانگین یا در یک محدوده خاص مورد استفاده قرار می دهد. ایزولاسیون خوب در گلکسی بادز 2 پرو ممکن است با سری های سیلیکونی دشوارتر باشد، اما اگر بتوانید آن ها را محکم داخل گوش نگه دارید، حذف نویز بهتری خواهید داشت.

ویژگی حذف نویز هدفون بی سیم سونی WF-1000XM4 در برابر هدفون بی سیم سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro

صدای هدفون Sony WF-1000XM4 در مقایسه با Samsung Galaxy Buds 2 Pro

به ‌طور پیش ‌فرض، پاسخ فرکانسی Sony WF-1000XM4 بر باس تأکید می‌ کند و بالاترین میزان را کاهش می ‌دهد. این کاملاً عجیب است، اما یک اکولایزر قابل تنظیم در برنامه Headphones Connect وجود دارد که می توانید برای تنظیم از آن استفاده کنید. در مقابل، Samsung Galaxy Buds 2 Pro پیش تنظیمات EQ را به شما پیشنهاد می دهد.

Galaxy Buds 2 Pro به طور انحصاری از پخش صدای 24 بیتی با دستگاه‌ های گلکسی پشتیبانی می ‌کند، در حالیکه هدفو ن‌های سونی به LDAC متکی هستند که می ‌تواند تا 990 کیلوبیت بر ثانیه برسد، اما پایداری اتصال ممکن است در این تنظیم آسیب ببیند.
همچنین لازم به ذکر است که ایربادز سامسونگ با فناوری Dolby Atmos سازگار است، در حالی که سونی صدای واقعی 360 را ارائه می دهد. هر دو استانداردهای صوتی فضایی هستند، بنابراین برای استفاده از این ویژگی به محتوایی نیاز دارید که از این فناوری ها پشتیبانی کند.

قیمت و رنگ Sony WF-1000XM4 در برابر Samsung Galaxy Buds 2 Pro

Sony WF-1000XM4 در رنگ های نقره ای یا مشکی و با قیمت 278 دلار عرضه شد. این روزها می‌توانید آن‌ها را با حدود 30 دلار کمتر خریداری کنید، اما گاهی اوقات با قیمت ارزان ‌تری نیز به فروش می ‌رسند. گلکسی بادز 2 پرو 229.99 دلار قیمت دارد و از 26 آگوست به فروش می رسد، اگرچه پیش فروش آن در 10 آگوست آغاز شد. می توانید آنها را در رنگ های سفید، گرافیتی یا بورا بنفش خریداری کنید.

منبع: androidauthority