اکثر قریب به اتفاق گوشی های پایین رده و میان رده سامسونگ از تراشه های کوالکوم اسنپ دراگون یا مدیاتک هلیو قدرت می گیرند. به تازگی اخباری منتشر شده که حاکی از این است که این وضعیت از ابتدای سال 2022 میلادی تغییر خواهد کرد.

سامسونگ برنامه دارد تا از سال 2022 از تراشه اگزینوس در تعداد بیشتری از گوشی های گلکسی استفاده کند

مطابق با اخباری که وب سایت ET News منتشر کرده، سامسونگ قصد دارد تا تعداد گوشی های گلکسی را که در آنها از تراشه اگزینوس استفاده شده، در بازار افزایش دهد. این اقدام در سال 2022 انجام خواهد شد و علاوه بر گوشی های اقتصادی و میان رده، شامل گوشی های پرچم دار سری Samsung Galaxy S22 نیز خواهد شد. این وب سایت اعلام کرده است که سامسونگ تولید تراشه های اگزینوس را در سال 2022 به بیش از دو برابر خواهد رساند. هدف سامسونگ این است که نرخ تعداد تراشه های اگزینوس نسبت به گوشی های گلکسی ابتدا به 20 درصد، سپس به 50 درصد و در نهایت به 60 درصد در پایان سال برسد.

به نظر می رسد که غول کره ای دنیای تکنولوژی در صدد برطرف کردن مشکلات و نواقص چیپست های تولید خود است. چرا که در ماه های اخیر گزارش هایی مبنی بر داغ کردن چیپست های اگزینوس در دستگاه های سازگار با شبکه ارتباطی 5G منتشر شده است. انتشار این اخبار در کنار این موضوع که سامسونگ از تراشه های ساخت خود در گوشی های گلکسی استفاده نمی کند، کاربران را نسبت به این تراشه ها بی اعتماد کرده است. به همین دلیل سامسونگ قصد دارد تا با استفاده از تراشه های اگزینوس در گوشی های گلکسی، مجدداً اعتماد کاربران خود را جلب کند. ضمن اینکه این اقدام از وابستگی سامسونگ به شرکت های کوالکوم و مدیاتک می کاهد و سود مالی بیشتری را نصیب این شرکت کره ای می کند.

سامسونگ برنامه دارد تا از سال 2022 از تراشه اگزینوس در تعداد بیشتری از گوشی های گلکسی استفاده کند

مزیت دیگری که این اقدام سامسونگ در پی دارد این است که دیگر نیازی نیست تا سامسونگ برای عرضه محصولات جدید خود، منتظر ساخته شدن چیپست های کوالکوم و مدیاتک بماند. همان طور که می دانید سامسونگ در سال 2021 هیچ مدل جدیدی از گوشی های سری Note را به بازار عرضه نکرد و بسیاری دلیل آن را ناتوانی کوالکوم در ساخت تراشه به تعداد مورد نیاز سامسونگ دانسته اند. با استراتژی جدیدی که سامسونگ اتخاذ کرده، دیگر شاهد چنین مواردی نخواهیم بود و تعداد تراشه مورد نیاز سامسونگ برای ساخت انواع گوشی های اقتصادی، میان رده و پرچم دار توسط خود این شرکت تولید می شوند.

خبر هیجان انگیز دیگر در رابطه با سامسونگ این است که بخش System LSI Division این شرکت کره ای قصد دارد تا با برند AMD تیمی برای ارتقای عملکرد گرافیکی پردازنده ها تشکیل دهد. بر همین اساس، گوشی پرچم دار بعدی سامسونگ به نسل بعدی پردازنده های گرافیکی ساخت AMD مجهز خواهد بود. این دستگاه که به احتمال قریب به یقین گوشی Galaxy S22 خواهد بود، در ژانویه رونمایی خواهد شد و مطابق با انتظار، به عنوان بهترین گوشی اندرویدی به بازار عرضه می شود.

منبع: androidcentral