در ماه ژوئن سال گذشته (2020) بود که سامسونگ نمایش تبلیغات در برخی اپلیکیشن های خود مانند Samsung Music و Weather را آغاز کرد. جای تعجب نیست که این موضوع به هیچ عنوان با استقبال کاربران دستگاه های گلکسی سامسونگ مواجه نشد و حتی بعضاً باعث برانگیخته شدن خشم آنها نیز شد! خوشبختانه به نظر می رسد که سامسونگ بالاخره تصمیم گرفته تا به درخواست های کاربران خود گوش بدهد و تبلیغات را از اپلیکیشن های از پیش نصب شده بر روی تبلت ها و گوشی های گلکسی حذف کند.

سامسونگ یکی از نقاط ضعف رابط کاربری One UI را به زودی برطرف می کند!

این خبر توسط یکی از مدیران رده بالای سامسونگ به نام TM Roh در یک جلسه کاری عنوان شده است. بر مبنای گفته های TM Roh، پیام های تبلیغاتی از اپلیکیشن هایی مانند Samsung Pay، Weather و Samsung Themes به زودی حذف خواهند شد.

لازم به ذکر است که نمایش پیام های تبلیغاتی فقط به گوشی های پایین رده و میان رده سامسونگ محدود نشده بود و حتی در گوشی های پرچم دار این شرکت، مانند Galaxy S21 Ultra نیز دیده می شوند. حتی کاربران گوشی 2000 دلاری گلکسی Z Fold 2 5G نیز از نمایش گاه و بیگاه تبلیغات در امان نبودند!

سامسونگ برنامه دارد تا حذف کردن تبلیغات از اپلیکیشن های پیش فرض را از طریق آپدیت نرم افزاری رابط کاربری One UI انجام دهد. متأسفانه هیچ خبری در رابطه با اینکه این آپدیت چه زمانی عرضه می شود، مخابره نشده است. آپدیت بزرگ بعدی One UI احتمالاً One UI 4.0 خواهد بود که بر اساس سیستم عامل اندروید 12 بسط و گسترش یافته است. به احتمال زیاد سامسونگ نسخه بتای One UI 4.0 را به زودی برای آخرین دستگاه های پرچم دار خود عرضه خواهد کرد؛ اما ارائه نسخه نهایی این رابط کاربری به اواخر سال 2021 موکول خواهد شد.

این تصمیم در حالی از جانب سامسونگ اتخاذ شده که مطابق با آمارهای جدید ارائه شده، این غول کره ای در حال از دست دادن جایگاه خود به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند است. مطابق با این آمارها برند چینی شیائومی در ژوئن سال 2021 (خرداد 1400) خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی در جهان تثبیت کرده است! همچنین این شرکت موفق شده تا سلطه سامسونگ بر بازارهای اروپا را در نیمه دوم سال 2021 درهم بشکند! شاید نمایش پیام های تبلیغاتی میان اپلیکیشن های پر استفاده سامسونگ دلیلی برای توجیه این موضوع باشد. به هر حال در عصر سرعت و تکنولوژی، کاربران به دنبال دستیابی به خواسته خود در کوتاه ترین زمان ممکن هستند و دوست ندارند تا حتی چند ثانیه وقت خود را برای تماشای پیام های تبلیغاتی هدر دهند! به خصوص اینکه این پیام ها در اپلیکیشن های رسمی سامسونگ نمایش داده می شوند و این از دید بسیاری از کاربران قابل بخشش نیست!

باید به این نکته اشاره کنیم که هم اکنون در اپلیکیشن های Samsung Health و Samsung Pay هیچ گونه پیام تبلیغاتی نمایش داده نمی شود و به نظر می رسد سامسونگ از هم اکنون این پروسه را آغاز کرده است.

منبع: androidcentral