در ابتدای سال جاری (2021) بود که سامسونگ در مراسم Samsung Developer Conference از تکنولوژی جایگزین خود برای دالبی ویژن رونمایی کرد: HDR10+ Gaming. امروز این غول کره ای دنیای تکنولوژی اعلام کرده که قصد دارد که خانواده جدیدی از تلویزیون های 4K و 8K و مانیتورهای گیمینگ را معرفی کند که به طور کامل از HDR10+ Gaming پشتیبانی خواهند کرد!

سامسونگ استاندارد گیمینگ HDR10+ را به تلویزیون ها و مانیتورهای خود آورده است!

مطابق با اطلاعاتی که سامسونگ ارائه داده است، HDR10+ دارای سه ویژگی است که باعث ارتقای تجربه گیمینگ کاربر می شوند. این سه ویژگی عبارتند از: رفرش ریت متغیر (VRR)، کالیبراسیون HDR اتوماتیک و ویژگی تنظیم زمان تأخیر متناسب با نوع منبع پخش. قابلیت VRR سبب می شود تا HDR10+ Gaming از نرخ تازه سازی 120 هرتز بر روی کامپیوترهای رومیزی و کنسول های بازی پشتیبانی کند. ویژگی کالیبراسیون HDR اتوماتیک یا همان تصحیح رنگ نیز نیاز به توضیح اضافی ندارد و متناسب با نوع تصاویر در حال پخش، سبب می شود تا رنگ ها با بالاترین کیفیت به نمایش درآیند. قابلیت آخر نیز باعث می شود تا زمان تأخیر نمایش به حداقل میزان ممکن برسد و بسته به اینکه بازی ها به صورت لوکال یا از روی سیستم ابری در حال اجرا هستند، با بالاترین سرعت نمایش داده شوند.

سامسونگ استاندارد گیمینگ HDR10+ را به تلویزیون ها و مانیتورهای خود آورده است!

این ویژگی ها تا حدود زیادی شبیه به دالبی ویژن هستند. اما سامسونگ قصد دارد تا پیکربندی دستی تنظیمات را تا حد امکان کاهش دهد تا گیمرها بتوانند در سریع ترین زمان نسبت به اتفاقات در حال وقوع در بازی از خود واکنش نشان دهند. به خصوص گیمرهایی که از نسل جدید کنسول های بازی استفاده می کنند، از این ویژگی خوشحال خواهند شد! چرا که می توانند بازی های روز را با کمترین زمان تأخیر و به سریع ترین و روان ترین حالت ممکن بر روی تلویزیون های جدید 8K امتحان کنند!

یکی از مقامات بلند پایه تیم R&D سامسونگ در این رابطه اظهار کرده است: «ما فوق العاده مفتخریم که اعلام کنیم که استاندارد HDR10+ Gaming به کاربران اجازه می دهد تا به بالاترین کیفیت تصویر دست پیدا کرده و به تصاویری واقع گرایانه و طبیعی دست پیدا کنند. سامسونگ به ارائه خلاقیت های بیشتر در این زمینه ادامه خواهد بود و تکنولوژی های جدیدی را برای ارتقای تجربه بصری کاربران ارائه می دهد».

سامسونگ استاندارد گیمینگ HDR10+ را به تلویزیون ها و مانیتورهای خود آورده است!

سامسونگ اعلام کرده است که استاندارد HDR10+ Gaming در نسخه 2022 تلویزیون های هوشمند Q70 و Neo QLED به کار خواهد رفت. همچنین مانیتورهای گیمینگ این شرکت آپدیت شده و به این تکنولوژی مجهز خواهند شد. همچنین سامسونگ اعلام کرده که کارت گرافیک های مبتنی بر Ampere و Turing انویدیا از HDR10+ Gaming از طریق نصب درایور جدید پشتیبانی می کنند. توجه داشته باشید که هنوز اطلاعاتی در رابطه با پشتیبانی کارت گرافیک های Radeon RDNA/RDNA 2 از این ویژگی منتشر نشده است.

شرکت های سازنده بازی نیز به مرور از تکنولوژی HDR10+ Gaming پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال کمپانی Saber Interactive به تازگی بازی های Redout 2 و Pinball FX را معرفی کرده که با این استاندارد سازگارند. همچنین شرکت Game Mechanic Studios نیز اعلام کرده که از این تکنولوژی در بازی های بلاک باستری که در آینده ای نزدیک عرضه می کند استفاده کرده است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا غول های فعال در صنعت ویدئو گیم از این تکنولوژی جدید حمایت خواهند کرد یا خیر!

منبع: tomshadware