همواره یکی از سخت ترین کارها، تصمیم گیری برای خرید یک گوشی هوشمند میان رده بوده است. البته این سختی به دلیل کمبود ویژگی ها نیست، برعکس، به این دلیل است که ویژگی ها بسیار خوب شده اند. دو مورد از بهترین گوشی های میان رده که ارزش سرمایه گذاری دارند، گلکسی A53 سامسونگ و گوگل پیکسل 6a است. در واقع گوشی سامسونگ گلکسی A53 در مقایسه با گوشی سامسونگ گلسی A52 تفاوت خیلی زیادی ندارد و سامسونگ در طراحی این گوشی نیز همان راه  A52 را دنبال کرده، در حالی که گوگل Pixel 6a ظاهری کاملاً جدید دارد و هیچ شباهتی با نسل قبلی خود ندارد. بیایید Samsung Galaxy A53 5G را در مقابل Google Pixel 6a قرار دهیم تا ببینیم کدام یک برای شما مناسب تر است.

Samsung Galaxy A53 5G در مقابل Google Pixel 6a: کدام یک ارزش خرید دارد؟

طراحی و نمایش گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G در مقایسه با گوشی گوگل Google Pixel 6a

تا آنجا که طراحی کلی پیش می رود، این دو گوشی هوشمند نمی توانند متفاوت تر از این باشند. سامسونگ گلکسی A53 5G تقریباً از گلکسی A52 قبل از خود قابل تشخیص نیست. A53 دارای یک محفظه برجسته در پنل پشتی است که در آن دوربین ها با آرایش خاصی قرار گرفته اند. همچنین یک قاب پلاستیکی براق دارد که شبیه فلز است.

از طرف دیگر، گوگل پیکسل 6a با مشخصات جالب و غافلگیر کننده که عنوان کوچکترین عضو خانواده پیکسل 6 شناخته می شود، در پنل پشتی خود دارای شامل نوار بزرگ برای دوربین است که ویژگی تعیین کننده آن محسوب می شود و پنل پشتی کامپوزیت ترموفرم شده را به دو قسمت تقسیم می کند. با توجه به اینکه رقیب مقرون به صرفه گوگل پیکسل 6a به جای پلاستیک، از فریم آلومینیومی استفاده می کند، پس دوام و پایداری کمتری ارائه می دهد.

طراحی و نمایش گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G در مقایسه با گوشی گوگل Google Pixel 6a

در ادامه باید بگوییم که طراحی Galaxy A53 5G کاملا سنتی به نظر می رسد، در حالی که گوگل طراحی جسورانه و مدرنی را برای  Pixel 6a برگزیده است. هر دو دستگاه دارای رتبه IP67 یا همان مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند، که این ویژگی بر روی قیمت نهایی تأثیر گذار است. ضمن اینکه هر دو گوشی طبق تصمیمات جدید گوگل و سامسونگ فاقد جک هدفون می باشند.

با حرکت به سمت پنل جلویی تلفن ‌ها، می‌توان Pixel 6a و Galaxy A53 5G را تقریباً شبیه به هم در نظر گرفت. چرا که هر دو دارای پنل OLED Full HD+ هستند و تصاویر را با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل به نمایش می گذارند. همچنین هر دو تلفن هوشمند دارای نسبت تصویر 20:9 و دوربین ‌های سلفی سوراخ درا می باشند. با این وجود، می وان گفت که گوشی سامسونگ A53 از نظر اندازه برتری دارد. این گوشی با اندازه 6.5 اینچ عرضه می شود و در مقایسه با اندازه 6.1 اینچی گوگل پیکسل بزرگتر است. ضمن این که گلکسی A53 نرخ تازه ‌سازی ۱۲۰ هرتز رار ارئه می دهد که از نرخ تازه سازی  ۶۰ هرتزی Pixel 6a بسیار نرم تر است. آخرین تفاوتی که باید به آن اشاره کرد، استفاده سامسونگ از گوریلا گلس 5 سخت تر به جای گوریلا گلس 3 در پیکسل 6a است.

مقایسه سخت افزار و دوربین سامسونگ گلکسی A53 5G در برابر گوگل پیکسل 6a

هر دو گلکسی A53 5G و Pixel 6a دارای SoC های شخص اول هستند، اما همه چیپست های آن ها برابر نیستند. سامسونگ اگزینوس 1280 خود را به گلکسی A53 آورد و اولین باری است که در چند سال اخیر تراشه اگزینوس را در ایالات متحده می بینیم. با این حال، Google Pixel 6a به همان تراشه Tensor ممتازی مجهز شده است که در Pixel 6 و Pixel 6 Pro وجود دارد.

پیکسل 6a گوگل در یک پیکربندی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ثابت عرضه می شود. در واقع این همان رویکرد پیکسل 5a قبل از آن است و اتفاق غافلگیرکننده ای نیست. با این حال، سامسونگ گلکسی A53 تنظیمات بیشتری نسبت به نیاز بیشتر مردم ارائه می دهد. از 4 گیگابایت رم تا 8 گیگابایت متغیر است و می توانید آن را با حداکثر 256 گیگابایت حافظه قابل ارتقا جفت کنید. البته پیکربندی های 6 و 8 گیگابایتی در دسترس ترین هستند.

مقایسه سخت افزار و دوربین سامسونگ گلکسی A53 5G در برابر گوگل پیکسل 6a

از آن جا که پیکسل 6a اندازه کوچکتری دارد، بنابراین تعجبی ندارد که باتری کوچکتری هم ارائه دهد. با این حال، دارای یک باتری 4410 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 18 واتی و USB Power Delivery 3.0 است. این در حالی است که سامسونگ در گوشی A53 از یک باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده و شارژ سیمی 25 واتی سریع تری را ارائه می دهد. هیچ یک از این دو دستگاه قابلیت شارژ بی سیم ندارند، و هر دو با یک کابل شارژ USB-C عرضه می شوند.

یکی از بزرگترین تفاوت ‌ها بین Galaxy A53 و Pixel 6a، دوربین آن ها است. گلکسی A53 5G همان تنظیمات دوربین چهارگانه و قدرتمند A52 را به ارث برده است و تغییری نکرده است. بنابراین دارای یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین 16 مگاپیکسلی، یک سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو و عمقی 5 مگاپیکسلی است. همچنین دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسل است.

گوشی Pixel 6a نیز دارای یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی عریض و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض ارتقا یافته است. ضمن این که Pixel 6a از ویژگی ‌های برتر دوربین مانند Face Unblur، Real Tone و Magic Eraser نیز پشتیبانی می‌ کند.

منبع: androidauthority