ساعت هوشمند هواوی واچ D را می توان پیشرفته ترین گجت پوشیدنی این کمپانی چینی دانست! این دستگاه حدود سال گذشته به بازارهای کشور چین وارد شد و حالا مجوزهای لازم برای عرضه در کشورهای اروپایی را نیز دریافت کرده است. مهم ترین مشخصات این ساعت هوشمند را می توان سنسورهای سلامتی کامل مانند سنسور اندازه گیری فشار خون دانست که حتی در مدل های لوکس و رده بالای اپل واچ نیز وجود ندارند!

ساعت هوشمند هواوی واچ D با سنسورهای سلامتی کامل، شامل فشار خون به بازارهای جهانی می آید

مقامات اروپایی پیش از این اعلام کرده بودند که برای اینکه ساعت هوشمند هواوی واچ D در اروپا قابل فروش باشد، باید امکانات آن در زمینه اندازه گیری فشار خون بررسی و تأیید شود. اکنون با توجه به تصاویری که هواوی از این ساعت در نمایشگاه IFA 2022 منتشر کرده، به نظر می رسد که این تأییدیه انجام شده و مشکلی برای عرضه این گجت در اروپا وجود ندارد. ساعت هوشمند Huawei Watch D در فصل پاییز و با قیمت حدود 449 یورو در اروپا در دسترس قرار خواهد گرفت.

مطابق با اعلام هواوی، ساعت هوشمند واچ دی به یک «مینی پمپ خلاقانه» مجهز است که بر روی بند ساعت قرار دارد و فشار خون کاربر را با دقتی معادل با 3 میلی متر جیوه نسبت به فشار خون واقعی فرد اندازه می گیرد. از دیگر ابزارهای بررسی سلامتی این ساعت که یکی از بهترین ساعت های هوشمند برای اندازه گیری ضربان قلب است می توان به الکتروکاردیوگرام (ECG) اشاره کرد که برای چک کردن ریتم نامنظم ضربان قلب کاربرد دارد. سنسور دمای پوست، سنجش ضربان قلب و سنجش سطح اکسیژن خون (SpO2) از دیگر امکانات هواوی واچ D هستند.

البته لازم به ذکر است که ممکن است برخی بیماران با شرایط خاص نتوانند از طریق هواوی واچ D به فشار خون دقیق خود دست پیدا کنند. هواوی در این رابطه خاطر نشان کرده است که «نتایج اندازه گیری فشار خون اگر پوزیشن ثابتی نداشته باشید، می تواند خطای بالایی داشته باشد. به عنوان مثال بیماران مبتلا به پارکینسون یا بیماران مغزی عروقی نمی توانند از این قابلیت استفاده کنند. همچنین اگر به آریتمی هایی مانند فیبریلاسیون دهلیزی، کم خونی شدید، بیماری تسلب شرائین یا آرتروز مبتلا هستید، این قابلیت نتایج دقیقی را به شما ارائه نخواهد داد. ضمن اینکه به افرادی که در قلب آنها باتری به کار رفته یا از اعضای مصنوعی استفاده می کنند، توصیه می شود که از قابلیت ECG این ساعت استفاده نکنند».

ساعت هوشمند هواوی واچ D با سنسورهای سلامتی کامل، شامل فشار خون به بازارهای جهانی می آید

ساعت هوشمند Huawei Watch D از قابلیت ارسال نوتیفیکیشن برای یادآوری زمان اندازه گیری فشار خون نیز برخوردار است. این ساعت شما را به طور منظم از وضعیت سلامتی بدنتان مطلع می کند و معیارهای مهمی چون فشار خون، ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و ریتم ضربان قلب را مورد بررسی قرار می دهد.

در رابطه با مشخصات سخت افزاری هواوی واچ D نیز باید بگوییم که صفحه نمایش این دستگاه از نوع AMOLED با رزولوشن 280x456 پیکسل است و 1.64 اینچ سایز دارد. این ساعت به صورت وایرلس شارژ می شود و از اتصال به گوشی های اندروید 6 به بالا و iOS 12 به بالا پشتیبانی می کند. همچنین این ساعت با سیستم عامل HarmonyOS 2 به بالا سازگاری دارد. هواوی واچ D دارای درجه حفاظتی IP68 است و در صورت قرار گرفتن در عمق 1.5 متری آب آسیب نمی بیند.

طول عمر استاندارد باتری این گجت پوشیدنی در صورت استفاده با تنظیمات زیر، 7 روز است: تنظیمات پیش فرض کارخانه، فعال بودن دائمی سنجش ضربان قلب (حالت هوشمند)، پایش علمی وضعیت خواب در شب، اندازه گیری فشار خون به تعداد 6 بار در روز، اندازه گیری ECG به میزان 5 بار در روز، تمرین هفتگی با میانگین 90 دقیقه، فعال بودن نمایش نوتیفیکیشن (50 مسیج، 6 تماس و 3 آلارم در روز) و روشن شدن صفحه نمایش به میزان 200 بار در روز». همچنین هواوی عنوان کرده است که طول عمر باتری این ساعت هوشمند در زندگی واقعی، به عادت های استفاده هر یک از کاربران بستگی دارد.

ساعت هوشمند هواوی واچ D با سنسورهای سلامتی کامل، شامل فشار خون به بازارهای جهانی می آید

لازم به ذکر است که ساعت هوشمند هواوی واچ D هنوز مجوزهای لازم برای عرضه در آمریکا را کسب نکرده است.

منبع: phonearena