شیائومی از ساعت هوشمند Watch S1 Pro رونمایی کرده که در واقع نسخه پرو و ارتقا یافته مدل شیائومی واچ S1 است. این ساعت هوشمند نسبت به مدل S1 صفحه نمایش بزرگتری دارد و در آن از چیپستی با مصرف انرژی بهینه تری استفاده شده است. به همین دلیل طول عمر باتری این مدل نسبت به نسخه S1 بیشتر شده است. در ادامه بیشتر مشخصات این ساعت هوشمند جدید شیائومی را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

ساعت هوشمند شیائومی واچ S1 پرو با صفحه نمایش AMOLED و طول عمر باتری ارتقا یافته رونمایی شد

پس از آنکه سامسونگ ساعت هوشمند پرچم دار جدید خود را با نام گلکسی واچ 5 پرو معرفی کرده، شیائومی هم برای اینکه از رقیب خود عقب نیفتد اقدام به معرفی یک مدل پرچم دار و رده بالا کرده است! البته در تیزری که شیائومی برای معرفی ساعت هوشمند Watch S1 Pro ارائه داده به این نکته اشاره شده است که این ساعت در مقایسه با نسخه استاندارد Watch S1 تغییرات چندانی نداشته است و تغییر عمده آن مربوط به سایز صفحه نمایش می شود. به طور دقیق تر باید بگوییم که ساعت هوشمند شیائومی واچ S1 پرو به صفحه نمایش 1.47 اینچی مجهز است، در حالیکه صفحه نمایش نسخه واچ S1 (و البته نسخه واچ S1 اکتیو) دارای سایز 1.43 اینچ است.

مطابق با اعلام شیائومی، صفحه نمایش ساعت Watch S1 Pro از رزولوشن 480x480 پیکسل برخوردار است و در آن از تکنولوژی AMOLED استفاده شده است. همچنین صفحه نمایش این ساعت توسط روکشی از جنس کریستال یاقوت کبود محافظت می شود. این ساعت هوشمند جدید دارای بدنه ای CNC کاری شده از جنس استیل ضد زنگ است و یک دکمه دیجیتال در کناره آن دیده می شود. این ویژگی نیز نسبت به مدل های Watch S1 و Watch S1 Active یک تغییر به حساب می آید؛ چرا که این دو ساعت فاقد دکمه دیجیتال هستند و در عوض به دو دکمه فیزیکی مجهزند.

ساعت هوشمند شیائومی واچ S1 پرو با صفحه نمایش AMOLED و طول عمر باتری ارتقا یافته رونمایی شد

شیائومی به این نکته هم اشاره کرده است که ساعت هوشمند Watch S1 Pro به تراشه 12 نانومتری و باتری 500 میلی آمپر ساعتی مجهز است. به کارگیری این قطعات در کنار هم باعث شده که طول عمر باتری این ساعت هوشمند به 15 روز برسد که 3 روز بیشتر از مدل های واچ S1 و واچ S1 اکتیو است. البته این میزان شارژدهی باتری به صورت تئوری اعلام شده و باید ببینیم که در دنیای واقعی نیز باتری این ساعت هوشمند 15 روز دوام می آورد یا خیر. همچنین باید بررسی کرد که عواملی مانند روشن شدن بودن دائم GPS چه تأثیری بر روی میزان طول عمر باتری این گجت پوشیدنی دارد.

ساعت هوشمند شیائومی واچ S1 پرو با صفحه نمایش AMOLED و طول عمر باتری ارتقا یافته رونمایی شد

از دیگر ویژگی های ساعت هوشمند شیائومی واچ S1 پرو می توان به NFC و GPS داخلی اشاره کرد. همچنین این ساعت هوشمند دارای 100 حالت ورزشی است. در حال حاضر این ساعت هوشمند در بازارهای کشور چین در دسترس قرار گرفته و 222 دلار قیمت دارد. متأسفانه مشخص نیست که شیائومی برنامه ای برای عرضه این ساعت هوشمند در بازارهای جهانی دارد یا خیر.

منبع: notebookcheck.net