این روزها شایعات و اخبار غیر رسمی زیادی در رابطه با ساعت هوشمند جدید برند OPPO به گوش می رسد. مطابق با این اخبار ساعت OPPO Watch 2 از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون Wear 4100+ قدرت خواهد گرفت. به طور دقیق تر باید گفت که firmware به کار رفته در چیپست این ساعت هوشمند از مدل msm8937_32go خواهد بود که پیش از این در ساعت هوشمند Mobvoi TicWatch Pro 3 GPS مورد استفاده قرار گرفته بود. در واقع این دو ساعت هوشمند تنها دستگاه هایی تا به این تاریخ هستند که در آنها از این چیپست استفاده شده است. همچنین ساعت OPPO Watch 2 اولین ساعت هوشمندی خواهد بود که از تراشه ارتقا یافته 4100+ قدرت می گیرد.

ساعت هوشمند OPPO Watch 2 از تراشه اسنپ دراگون Wear 4100 قدرت می گیرد

اطلاعات دیگری که در رابطه با ساعت هوشمند OPPO Watch 2 ارائه شده نشان می دهد که این ساعت در سایزهای 42 و 46 میلی متری عرضه می شوند و در آنها از سیستم عامل ColorOS استفاده خواهد شد. این سیستم عامل بر مبنای اندروید 8.1.0 توسعه پیدا کرده و به طور اختصاصی برای برند OPPO شخصی سازی شده است. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که این ساعت هوشمند از اتصال LTE پشتیبانی خواهد کرد. هنوز اطلاعاتی در رابطه با میزان RAM ساعت OPPO Watch 2 اعلام نشده؛ اما انتظار می رود این ساعت به 16 گیگابایت حافظه (دو برابر بیشتر از حافظه بهترین ساعت های هوشمند Wear OS) مجهز باشد. به احتمال زیاد این ساعت هوشمند در کنار سیستم عامل اصلی از RTOS بهره خواهد برد که بر روی ساعت های ورزشی رده بالا (fitness smartwatch) مورد استفاده قرار می گیرد. این ویژگی نقش زیادی در افزایش طول عمر باتری دستگاه خواهد داشت.

همانند نسخه اورجینال OPPO Watch، مدل جدید این ساعت هوشمند نیز به نمایشگر مستطیلی مجهز خواهد بود و از لحاظ ظاهری به Apple Watch شباهت خواهد داشت. همچنین پیش بینی می شود که نسخه جهانی این ساعت از سیستم عامل Wear OS بهره می برد تا بتواند با محصولات برندهای سامسونگ، گوگل و موتورولا در بازارهای بین المللی رقابت کند.

نکته جالب در این رابطه زمان عرضه ساعت هوشمند OPPO Watch 2 است. به نظر می رسد که OPPO زمان مناسبی را برای عرضه این ساعت رده بالا و گران قیمت انتخاب نکرده است! چرا که عرضه این ساعت با ارائه آپدیت جدید Wear OS توسط گوگل هم زمان شده است. گوگل اعلام کرده است که این آپدیت باعث ارتقای عملکرد جدیدترین چیپست های قابل استفاده در ساعت های هوشمند خواهد شد! همچنین در همین زمان احتمالاً سامسونگ از چیپست 5 نانومتری جدید خود در Galaxy Watch بعدی رونمایی خواهد کرد. این اخبار ممکن است تا تلاش های OPPO در ساخت Watch 2 را در حاشیه قرار دهد. به هر حال باید منتظر ماند و دید که میزان استقبال از ساعت هوشمند جدید برند OPPO به چه میزان خواهد بود و آیا این ساعت توان رقابت با محصولات سامسونگ و گوگل را خواهد داشت یا خیر.

منبع: androidcentral