در ماه آوریل 2021 (فروردین 1400) بود که شرکت Garmin ساعت هوشمند جدید خود با نام Venu 2 را معرفی کرد. این ساعت هوشمند بیشتر بر روی حوزه فیتنس متمرکز است و در آن از صفحه نمایش AMOLED و GPS داخلی بهره برده شده است. مطابق با اخبار غیر رسمی که به تازگی منتشر شده، نسخه “Plus” این ساعت هوشمند نیز در آینده نزدیک راهی بازار خواهد شد.

شرکت Garmin به زودی ساعت هوشمند جدید خود را برای به چالش کشیدن Galaxy Watch 4 Classic عرضه خواهد کرد

این اخبار که بر روی توئیتر منتشر شده عنوان می کند که ساعت هوشمند Garmin Venu 2 Plus در حال آماده شدن برای عرضه است. این ساعت هوشمند در مقایسه با نسخه Venu 2 به یک دکمه سوم اضافی مجهز شده است. این دکمه برای استفاده از قابلیت های میکروفون تعبیه شده است. اما آیا این ساعت هوشمند به یک دستیار صوتی داخلی هم مجهز خواهد بود؟! هنوز اطلاعاتی در این زمینه در دسترس نیست!

همچنین هنوز اطلاعاتی در رابطه با آپگریدهای احتمالی ساعت هوشمند Venu 2 Plus نسبت به مدل بدون پلاس آن منتشر نشده است. اما چیزی که مشخص است، این ساعت هوشمند به میکروفون داخلی مجهز است و کاربران می توانند با استفاده از آن به تماس های دریافتی شان پاسخ دهند و به مکالمه بپردازند. این ویژگی در ساعت هوشمند دیگر Garmin با نام Vivoactive 4 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. اما همان طور که اشاره شد، هنوز مشخص نیست که این ساعت هوشمند جدید به دستیار صوتی داخلی مجهز خواهد بود یا خیر. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که فقدان دستیار صوتی یکی از نقاط ضعف اصلی مدل Venu 2 بوده است و باید دید که شرکت Garmin در صدد رفع آن برآمده است یا خیر. 

همچنین احتمال می رود که قیمت ساعت هوشمند Venu 2 Plus نسبت به مدل Venu 2 بیشتر باشد. البته ابتدا باید مشخص شود که این مدل نسبت به نسخه قبلی چه ارتقاهایی پیدا کرده است. با این وجود می توان پیش بینی کرد که قیمت این ساعت هوشمند جدید در حدود 500 دلار باشد. ساعت Garmin Venu 2 علیرغم مجهز بودن به مجموعه ای از ویژگی های کاربردی و طول عمر باتری عالی، نتوانست رضایت کاربران را جلب کند؛ به خصوص اگر آن را با بهترین اسمارت واچ های اندرویدی مانند Galaxy Watch 4 مقایسه کنیم. حال به نظر می رسد که شرکت گارمین مدل Venu 2 Plus را با هدف به چالش کشیدن ساعت Galaxy Watch 4 Classic به بازار عرضه خواهد کرد.

شرکت Garmin به زودی ساعت هوشمند جدید خود را برای به چالش کشیدن Galaxy Watch 4 Classic عرضه خواهد کرد

به طور کلی، شرکت گارمین به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید تجهیزات پوشیدنی با تمرکز بر روی فیتنس شناخته می شود و طرفداران زیاد در میان ورزشکاران دارد. به خصوص ساعت های سری Venu برای کاربرانی که خود را محدود به محصولات شرکت های اپل، سامسونگ یا فیت بیت نمی کنند، گزینه های جذابی به شمار می آیند. همچنین قیمت این ساعت های هوشمند با توجه به امکاناتی که دارند، مناسب به نظر می رسد. حال باید منتظر ماند و دید که میزان استقبال از ساعت هوشمند گارمین Venu 2 Plus به چه میزان خواهد بود.

منبع: androidcentral