همانطور که در مقاله «4 رونمایی بزرگ سامسونگ در مراسم آنپک خود» گفته شد، سامسونگ در تاریخ 20 مرداد از 4 محصول جدید خود رونمایی کرد که یکی از آن‌ها ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 بود.

سامسونگ آماده عرضه ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 است و اگر بخواهیم نشت ها و شایعات متعدد طی سه هفته گذشته را جدی بگیریم، این ساعت در میان بهترین ساعت های هوشمند اندرویدی قرار خواهد گرفت. با بررسی طراحی گلکسی واچ 4  قصد داریم در این مقاله قلب تپنده و یا سخت افزار به کار رفته در این ساعت هوشمند را شرح دهیم. پس تا پایان با ما همراه باشید!

همانطور که می دانید ساعت‌های هوشمند قبلی سامسونگ سال‌ها از تراشه Exynos 9110 استفاده کردند که همراه با ساعت هوشمند گلکسی واچ در سال ٢۰١٨ معرفی شد. تا اینکه سامسونگ اعلام کرد که ساعت های هوشمند Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4 Classic 4 قرار است با تراشه Exynos W920 وارد بازار شوند. پردازنده جدیدی که برای ساعت های هوشمند و سایر پوشیدنی ها طراحی شده است. در واقع به گفته ی سامسونگ، این اولین ساعت هوشمندی است که از تراشه 5 نانومتری Exynos W920 بهره می برد که این می تواند به بهبود عملکرد و کارایی ساعت کمک بسیاری کند.

پردازنده Exynos W920، دارای دو هسته Cortex-A55 و GPU Mali-G68 است. (ذکر این نکته لازم است که پردازنده اسنپدراگون 888 رده بالای Qualcomm دارای چهار هسته Cortex-A55 است که برای کارهای کم مصرف استفاده می شود.) پردازنده اکزینوس W920 همچنین دارای یک پردازنده Cortex-M55 است که به کنترل صفحه نمایش همیشه روشن اختصاص داده شده و مصرف باتری را به میزان زیادی کاهش می دهد. اگر بخواهیم این پردازنده را با پردازنده Exynos 9110 مقایسه کنیم، باید بگوییم که این تراشه در بحث پردازش 1.25 برابر قدرتمندتر از Exynos 9110 عمل می کند. در واقع سامسونگ ادعا می-کند این تراشه با 20 درصد عملکرد CPU بهتر و ده برابر عملکرد GPU بهتر نسبت به تراشه پوشیدنی قبلی خود عرضه می شود و این واقعا دیوانه کننده است!

ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 سامسونگ با یک چیپست Exynos عرضه شده است!

گلکسی واچ ۴، دارای ١.۵ گیگابایت حافظه رم خواهد بود. این مقدار، ١.۵ برابر بیشتر از گلکسی واچ ٣ می‌باشد. گفتنی است که این ساعت از یک مودم 4G LTE Cat 4 برای اتصال تلفن همراه و GPS داخلی نیز بهره می برد.

به احتمال زیاد برای دیدن این تراشه که در یک دستگاه تجاری استفاده می شود، زمان زیادی منتظر نمانیم. سامسونگ به صراحت می گوید که پردازنده Exynos W920  از یک پلت فرم پوشیدنی متحد جدید سامسونگ که به طور مشترک با Google ساخته شده است، نیز پشتیبانی می کند و برای اولین بار در مدل آینده گلکسی واچ استفاده می شود.

همانطور که سامسونگ اشاره می کند، این شرکت با همکاری Google بر روی نرم افزار ساعت هوشمند جدیدی کار می کند که ترکیبی از سیستم عامل های Tizen و Wear OS است، که بر روی سخت افزارهای جدید نیز اجرا می شود. این باید یک خبر خوب باشد، زیرا ساعت های دارای سیستم عامل Wear OS از مدت ها قبل دیگر عملکرد مناسبی را ارائه نمی دهند و این قضیه مشکل ساز شده است.

ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 سامسونگ با یک چیپست Exynos عرضه شده است!

به نظر شما قدرت بالای این تراشه تا چه حد ملموس خواهد بود؟ آیا بهبودهای این تراشه توجه شما را جلب کرده‌اند؟ گلکسی واچ ۴ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

منبع: androidcentral