نزدیک به دو سال است که Fitbit Versa 3 عرضه شده و در همان زمان مورد تحسین بسیاری از کاربران قرار گرفت و مجموعه ای از فناوری های ردیابی سلامت و همچنین نرخ استاندارد ساعت هوشمند را ارائه داد. اما از آن زمان تا به اکنون، صنعت پوشیدنی به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است و در حال حاضر، Fitbit تحت مالکیت گوگل، از سه ساعت جدید Fitbit Sense 2 و Fitbit Versa 4 و Fitbit Inspire 3 رونمایی کرده است.

در این مقاله، تغییراتی را که Fitbit در Versa 4 به ارمغان می آورد، نحوه مقایسه آن با Versa 3 و اینکه در نهایت باید کدام را خریداری کنید بررسی می کنیم. پس با ما همراه باشید.

تفاوت ساعت هوشمند Fitbit Versa 3 با ساعت هوشمند Fitbit Versa 4 در چیست؟

طراحی Fitbit Versa 3 در مقابل Versa 4

Fitbit ادعا می‌کند که Versa 4 از ابتدا دوباره طراحی شده است، اما از ویژگی ‌های زیبایی ‌شناختی بسیاری برخوردار شده است که در Versa 3 نیز وجود دارد. برای شروع باید بگوییم که فیت بیت با تولید Versa 3، تناسب صفحه نمایش AMOLED را بهبود بخشید تا حاشیه‌ های ساعت را بهتر پنهان کند، و این روند را در Versa 4 نیز ادامه داد.

گفتنی است که پایه بند در هر دو ساعت یکسان است و می ‌توانید بند‌های Versa 3، Versa 4، Sense و Sense 2 را به دلخواه خود تعویض کنید. این امر برای کسانی که قصد ارتقا به یکی از ساعت های جدیدتر را دارند عالی است.

علیرغم اشتراکات بین دو مدل Versa، می توان گفت که بهبودهای قابل توجهی در Versa 4 اتفاق افتاده است. در حالی که Versa 3 دکمه فیزیکی خود را به نفع یک شیار خازنی جداکننده رها کرد، اما در طراحی Versa 4 این دکمه مجدداً در نظر گرفته شد و برای راحتی بیشتر در بالای بدنه ساعت قرار گرفت. در ادامه باید بگوییم که بدنه این ساعت باریک تر و سبک تر از Versa 3 است و مرکز ثقل آن پایین تر است. Fitbit ادعا می کند که این طراحی مجدد باید تناسب روزانه راحت تری را ایجاد کند.

طراحی Fitbit Versa 3 در مقابل Versa 4

امکانات و ویژگی های Fitbit Versa 3 و Fitbit Versa 4

Versa 3 مهم ‌ترین ارتقاء نسلی بود که تاکنون در ساعت های سری Versa دیده ‌ایم. در واقع این ساعت به صفحه نمایش 1.58 اینچی و بزرگتر AMOLED، GPS داخلی، بلندگو با برقراری تماس بلوتوثی و پشتیبانی از دستیار صوتی و سنسور ضربان قلب ارتقا یافته مجهز شد. و در نهایت، این ساعت که توسط سیستم عامل بروز شده Fitbit پیکربندی شده، یکی از بهترین ساعت های هوشمندی است که یک کاربر اندرویدی می تواند داشته باشد.

اگرچه در طراحی Versa 4 تمام این ویژگی‌ ها حفظ شد و ویژگی های داخلی‌ آن برای بوت شدن ارتقا یافته است، اما بزرگترین تغییرات ظاهری در بخش نرم ‌افزاری این ساعت رخ داده است. در مدل جدید، سیستم عامل Fitbit تحت تأثیر Wear OS بهبود یافت تا علاوه بر لمس بهتر، قابلیت سفارشی سازی بهتری را برای کاربران ارائه دهد. Fitbit وعده داده است که Google Maps و Google Wallet پس از راه ‌اندازی به Versa 4، در اواخر امسال، به بازار خواهند آمد. البته بعید است که Versa 3 هیچ یک از این امتیازات نرم افزاری را دریافت کند.

در ادامه باید بگوییم که Versa 4، برای کاربران سلامت محور که به دنبال دلیلی برای ارتقا هستند، با ویژگی جدیدی به نام Sleep Profile معرفی می شود. این ویژگی 10 معیار خواب را بررسی می کند و به کاربران می گوید که چه نوع خوابی را تجربه کردند. سپس کاربران می توانند با اطلاعات جمع آوری شده تغییراتی را برای بهبود کیفیت خواب خود ایجاد کنند. همچنین گفتنی است که  Versa 4 دارای 20 حالت ورزشی جدید مانند وزنه برداری، رقصیدن، کراس فیت و HIIT است و برای کسانی که از انجام فعالیت ‌ها و ورزش لذت می ‌برند، عالی است. البته نا گفته نماند که این ویژگی ها دلیل از بد بود versa 3در این زمینه نیست زیرا هم اکنون نیز ما به راحتی میتوانیم این ساعت هوشمند را در لیست بهترین ساعت های هوشمند مورد استفاده برای تناسب اندام و فیتنس مشاهده کنیم.

امکانات و ویژگی های Fitbit Versa 3 و Fitbit Versa 4

در مورد عمر باتری نیز باید بگوییم که Fitbit Versa 3 از پایداری شگفت انگیز 6 روزه برخوردار شده است که به ادعای Fitbit ساعت هوشمند Versa 4 نیز با هر بار شارژ شش روز دوام می آورد. همچنین این شرکت ادعا می کند که با شارژ 12 دقیقه ای این ساعت می توانید یک روز کامل از آن استفاده کنید.

گزینه های قیمت و رنگ

Fitbit Versa 3 در سال‌ های طلایی خود به پایین ‌ترین قیمت فهرست یعنی کمتر از 170 دلار رسیده است. اگرچه دوسال از عرضه این ساعت می گذرد، اما قیمت و مجموعه ویژگی های آن، همچنان جایگاه رقابتی خوبی را با همتایان خود از سایر شرکت ها و Versa 4 حفظ کرده است.

این درحالی است که فیت بیت، ساعت هوشمند Versa 4 را 229 دلار قیمت گذاری کرده است که قیمت اولیه Versa 3 است.  اگرچه این مبلغ نسبت به قیمت لیست Versa 3، 60 دلار بیشتر است، اما همچنان نسبت به برخی از رقبای اصلی خود یعنی سامسونگ، گارمین و اپل قیمت پایین تری دارد. از نظر دسترسی لازم به ذکر است که Versa 4 برای پیش‌ سفارش در دسترس است و «پاییز امسال» به فروش می‌ رسد.

امکانات و ویژگی های Fitbit Versa 3 و Fitbit Versa 4

ضمن اینکه هیچ نسخه LTE از هیچکدام از ساعت ها وجود ندارد، که همچنان یک حذف عجیب از Fitbit است. از نظر رنگ، بدنه Fitbit Versa 3 با رنگ مشکی یا طلایی ملایم و بندهای سرمه ‌ای، صورتی و مشکی عرضه می شود، درحالیکه Versa 4 دارای بندهای مشکی، آبی، صورتی و قرمز است.

منبع: androidauthority