آخرین نسخه از سیستم عامل مک اپل، MacOS Monterey (که با نام MacOS 12 نیز شناخته می شود) در ماه جولای 2021 (تیر 1400) برای دانلود عرضه می شود. نسخه دانلودی در واقع اولین نسخه بتا از این سیستم عامل است که به صورت عمومی (Public) برای استفاده تمامی کاربران عرضه می شود. این سیستم عامل برای اولین بار در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل که در ماه ژوئن 2021 (خرداد 1400) برگزار شد، معرفی شده است و دارای ویژگی هایی مانند کنترل یونیورسال (جهت استفاده هم زمان از دو صفحه نمایش بر روی سیستم) و AirPlay است. همچنین برخی از آپدیت های کاربردی و جذاب iOS 15 بر روی MacOS Monterey نیز در دسترس خواهد بود که از میان آنها می توان به ویژگی صدای فضایی (Spatial Audio) در ویدئو کال های فیس تایم اشاره کرد. به این ترتیب کاربران MacOS Monterey می توانند بالاترین کیفیت صدا را در هنگام برقراری تماس ویدئویی با فیس تایم تجربه کنند. 

آیا دستگاه شما با سیستم عامل جدید اپل،MacOS Monterey  سازگار است؟

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید تا نسخه بتای سیستم عامل MacOS Monterey را بر روی دستگاه خود نصب کنید، ابتدا باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که این سیستم عامل از دستگاه پشتیبانی می کند یا خیر. اخیراً اپل به صورت رسمی لیست دستگاه هایی را که با MacOS 12 سازگار خواهند بود، اعلام کرده است. این دستگاه ها عبارتند از:

  • تمام نسخه های MacBook ساخته شده از سال 2016 به بعد
  • تمام نسخه های MacBook Air ساخته شده از سال 2015 به بعد
  • تمام نسخه های MacBook Pro ساخته شده از سال 2015 به بعد
  • تمام نسخه های Mac Pro ساخته شده از سال 2013 به بعد
  • تمام نسخه های Mac Mini ساخته شده از سال 2014 به بعد
  • تمام نسخه های iMac ساخته شده از سال 2015 به بعد
  • تمام نسخه های iMac Pro ساخته شده از سال 2017 به بعد

تمام دستگاه های اپل که سال ساخت آنها از موارد ذکر شده در بالا قدیمی تر است، امکان اجرای MacOS 12 را نخواهند داشت. البته بعید به نظر می رسد که به عنوان مثال کاربران حرفه ای اپل هنوز از Mac Pro مدل قبل از 2013 استفاده کنند! چرا که اپل همواره ویژگی های جدیدی را به دستگاه های خود اضافه کرده و آنها را نسبت به نسخه های قبلی از لحاظ عملکرد ارتقای چشمگیری می دهد! به طوری که کاربران حرفه ای اپل با این پیشرفت ها همگام شده و دستگاه های خود را با ارائه مدل های جدید، ارتقا می دهند. در واقع اپل این لیست را برای کاربران عادی و کسانی ارائه داده که دستگاه اپل را به عنوان دستگاه اصلی مورد استفاده قرار نمی دهند. به هر حال اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که دستگاه شما با مشخصات ارائه شده توسط اپل همخوانی ندارد، نمی توانید از ویژگی های جدید سیستم عامل MacOS Monterey بر روی دستگاه خود بهره مند شوید.

منبع: cnet