اپل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود موسوم به WWDC که در تاریخ 7 ژوئن 2021 (17 خرداد 1400) برگزار شد، از نسخه پیش نمایش iOS 15 رونمایی کرد و اعلام نمود که نسخه نهایی آن را در پاییز در دسترس عموم قرار خواهد داد. اکنون کل جهان با نسخه پیش نمایش این سیستم عامل محبوب گوشی آیفون آشنا شده اند. iOS 15 هم اکنون با نسخه بتای دولوپر (نسخه مخصوص توسعه دهندگان) عرضه شده و نسخه بتای آن برای استفاده عمومی در ماه جولای 2021 (تیر 1400) در دسترس قرار می گیرد.

iOS 15 معرفی شده، اما آیا گوشی شما با آن سازگار است؟ این لیست را ببینید!

همان طور که اشاره شد نسخه نهایی iOS 15 در فصل پاییز و همراه با عرضه گوشی آیفون 13 به صورت همگانی ارائه خواهد شد. این سیستم عامل ویژگی های جدید و هیجان انگیزی را به آیفون اضافه می کند که از میان آنها می توان به پشتیبانی FaceTime از صدای فضایی (Spatial Audio) اشاره کرد. اپل در آپدیت جدید iOS به FaceTime بهای زیادی داده و برقراری تماس های صوتی و تصویری را برای کاربران خود آسان تر کرده است. این موضوع با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا و زیاد شدن فاصله بین انسان ها به دلیل اعمال محدودیت های اجتماعی یک اقدام کاربردی از جانب اپل است. اکنون FaceTime برای کاربران اندروید و ویندوز هم در دسترس است و کاربران این پلتفرم ها نیز می توانند در یک تماس FaceTime شرکت کنند.

از دیگر ویژگی های اضافه شده به iOS 15 باید به آسان تر شدن به اشتراک گذاری پیام ها در اپلیکیشن iMessage و آپدیت Apple Maps اشاره کرد. در زمینه مسائل امنیتی نیز iOS 15 ارتقا پیدا کرده و محدودیت های بسیاری را برای اپلیکیشن ها در زمینه بررسی اطلاعات کاربران در نظر گرفته است. همچنین iOS 15 اطلاعات بیشتری در رابطه با اپلیکیشن های third-party نصب شده بر روی دستگاه های اپل به شما می دهد و شما را از عملکرد آنها مطلع می کند.

اما iOS 15 بر روی کدام گوشی های موبایل قابل نصب است؟ اگر شما صاحب یکی از گوشی های زیر هستید، می توانید آپدیت جدید iOS 15 را بر روی دستگاه خود دریافت نمایید.

لیست گوشی های سازگار با iOS 15

سیستم عامل iOS 15 با لیست گوشی های زیر سازگار است (صاحبان این گوشی ها در فصل پاییز و مطابق با برنامه زمان بندی اپل این آپدیت را دریافت خواهند کرد):

* iPhone 12
* iPhone 12 Mini
* iPhone 12 Pro
* iPhone 12 Pro Max
* iPhone 11
* iPhone 11 Pro
* iPhone 11 Pro Max
* iPhone XS
* iPhone XS Max
* iPhone XR
* iPhone X
* iPhone 8
* iPhone 8 Plus
* iPhone 7
* iPhone 7 Plus
* iPhone 6S
* iPhone 6S Plus
* iPhone SE (نسل اول و دوم)
* iPod Touch (نسل هفتم)

به این ترتیب مشاهده می کنید که اکثر آیفون های ارائه شده در سال های اخیر می توانند آپدیت جدید iOS 15 را دریافت کنند و نگرانی بابت این موضوع وجود نخواهد داشت.

منبع: cnet