با وجود اینکه اعلام شده بود شرکت BOE دیگر با اپل همکاری نخواهد داشت و از لیست سازندگان صفحه نمایش OLED گوشی های سری آیفون 14 کنار گذاشته شده است، اما اکنون اخبار جدید حاکی از اتفاقات دیگری است! این طور که عنوان شده، اپل برای تولید صفحه نمایش های OLED گوشی های سری آیفون 14، با همان سه شرکتی که در ساخت نمایشگرهای آیفون 13 با آنها همکاری کرده بود، کار خواهد کرد. این سه شرکت به ترتیب عبارتند از BOE، سامسونگ و LG.

صفحه نمایش OLED آیفون 14 را سامسونگ، LG و BOE می سازند

این اخبار جدید توسط مؤسسه تحقیقاتی Omdia اعلام شده و بر روی وب سایت ITHome نیز منتشر شده است. مطابق با این اخبار، گوشی های سری آیفون 14 اپل به جدیدترین نسل صفحه نمایش های LTPS OLED و LTPO OLED مجهز خواهند بود. این صفحه نمایش ها توسط BOE، سامسونگ و LG تولید خواهند شد.

در این گزارش به این نکته اشاره شده که امسال سامسونگ بزرگترین تولید کننده صفحه نمایش OLED برای اپل خواهد بود و سهم بیشتری از دو شرکت دیگر در این زمینه دارد. صفحه نمایش های تولید شده توسط سامسونگ قرار است در گوشی های iPhone 14، iPhone 14 Plus، iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max مورد استفاده قرار گیرند. سامسونگ در ساخت صفحه نمایش آیفون 13 نیز در سال گذشته سهم بالایی داشت و یکی از بزرگترین همکاران غول کوپرتینویی دنیای تکنولوژی در این زمینه به حساب می آید!

صفحه نمایش های OLED ساخت LG نیز در نسخه استاندارد آیفون 13 به کار رفته و قرار است در گوشی های iPhone 14 و iPhone 14 Pro Max هم مورد استفاده قرار گیرد. شرکت BOE نیز برای نسخه های آیفون 13 و آیفون 14 اپل در سال 2022، صفحه نمایش تولید کرده است.

علاوه بر اطلاعات ذکر شده، در این گزارش به چندین ویژگی کلیدی صفحه نمایش های گوشی های سری آیفون 14 اشاره شده است. نسخه های آیفون 14 و 14 پلاس به پنل های LTPS OLED مجهز خواهند بود و به نظر می رسد که نسخه استاندارد آیفون 14 نسبت به نسل های قبلی، دارای نرخ نوسازی بالاتری خواهد بود. با این وجود نرخ نوسازی تصویر (یا Refresh Rate) پنل های LTPO متفاوت نخواهد بود. از لحاظ ظاهری، گوشی های iPhone 14 و iPhone 14 Plus همانند گوشی های سری آیفون 13 همچنان به ناچ معروف اپل در بالای صفحه نمایش مجهز خواهند بود!

صفحه نمایش OLED آیفون 14 را سامسونگ، LG و BOE می سازند

اما اپل قصد دارد تا در گوشی های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max از پنل های LTPO OLED استفاده کند (درست مانند کاری که سال گذشته برای گوشی های آیفون 13 پرو و پرو مکس انجام داده بود). اما تفاوت عمده این گوشی ها با نسل قبلی این است که در بالای صفحه نمایش آنها برشی قرار دارد که دو فرو رفتگی بر روی آن قرار دارد. این فرو رفتگی ها محل قرار گرفتن دوربین سلفی و سنسور Face ID است. پس خبری از ناچ بر روی صفحه نمایش این مدل های آیفون 14 نخواهد بود.

مؤسسه Omdia در گزارش خود یک پیش بینی جالب نیز انجام داده است. این که اپل در سال 2024 از یک تکنولوژی جدید استفاده خواهد کرد و ماژول تشخیص چهره Face ID را به زیر صفحه نمایش انتقال می دهد. به این ترتیب بریدگی موجود در بالای صفحه نمایش مجدداً دارای یک فرو رفتگی خواهد بود. اما برای آیفون های سری 15، پیش بینی می شود که طراحی بریدگی با دو فرو رفتگی به تمام نسخه های این سری تعمیم پیدا کند و حتی در مدل های استاندارد iPhone 15 و iPhone 15 Plus هم شاهد استفاده از این نوع طراحی باشیم.

صفحه نمایش OLED آیفون 14 را سامسونگ، LG و BOE می سازند

در پایان Omdia تخمین زده است که اپل تا پایان سال 2022، حدود 205 میلیون صفحه نمایش LTPS و LTPO OLED به تولید کنندگان خود سفارش می دهد. از این تعداد، سامسونگ حدود 60 درصد، LG حدود 25 درصد و BOE حدود 15 درصد را تولید خواهند کرد.

منبع: gizmochina