طی چند روز اخیر شایعه های جذابی پیرامون اپل به گوش می رسد! این طور که اعلام شده، اپل در حال کار کردن بر روی یک MacBook Air جدید با طراحی متفاوت است! انتظار می رود که اپل در مک بوک ایر جدید خود از چیپ Apple Silicon M2 استفاده کند و طراحی ظاهری آن را از بسیاری جهات نسبت به گذشته ارتقا دهد.

اکنون مارک گورمن از بلومبرگ ادعا کرده است که این احتمال وجود دارد تا اپل به صورت رسمی نسخه باز طراحی شده MacBook Air را در رویداد WWDC 2022 معرفی کند.

اپل ممکن است طراحی جدید MacBook Air را در رویداد WWDC 2022 رونمایی کند

مطابق با برنامه ریزی های از پیش اعلام شده، اپل قصد دارد تا رویداد WWDC 2022 را بین روزهای ششم تا دهم ژوئن برگزار کند. اگر در این رویداد بخشی مربوط به رونمایی از دستاوردهای جدید این شرکت در حوزه سخت افزار وجود داشته باشد، می توان گفت که MacBook Air حتماً در آن بخش حضور خواهد داشت! گورمن اعتقاد دارد که اگر شاهد چنین بخشی در این رویداد نباشیم، حتماً دلیل آن به مشکلات موجود در زنجیره تأمین مربوط بوده است.

علاوه بر این، اخیراً تحلیل گر معروف دنیای تکنولوژی، Ming-Chi Kuo، اعلام کرده بود که مک بوک ایر مدل 2022 از یک فرم فاکتور و طراحی جدید برخوردار خواهد بود و در رنگ بندی متنوع تری عرضه می شود. همچنین او ذکر کرده است که طراحی این دستگاه جدید احتمالاً به MacBook Pro بیشتر شباهت دارد تا نسخه های قبلی MacBook Air!

اپل ممکن است طراحی جدید MacBook Air را در رویداد WWDC 2022 رونمایی کند

پیش بینی می شود که این لپ تاپ نسبت به نسل های قبلی باریک تر و سبک تر شود و در رنگ بندی نزدیک به نسخه 24 اینچی iMac راهی بازار شود. این رنگ بندی شامل رنگ های آبی، سبز، صورتی، نقره ای، زرد، نارنجی و بنفش می شود و کاربران حق انتخاب وسیع تری نسبت به گذشته در این زمینه خواهند داشت. حتی شایعه شده است که اپل حاشیه اطراف صفحه نمایش و کیبورد این لپ تاپ را با رنگ سفید عرضه می کند که یک تغییر نظر اساسی در زمینه استفاده از کیبوردهای مشکی برای اپل به شمار می آید!

اپل ممکن است طراحی جدید MacBook Air را در رویداد WWDC 2022 رونمایی کند

در رابطه با چیپ به کار رفته در مک بوک ایر جدید، در میان اخبار منتشر شده تناقض هایی وجود دارد. با وجود اینکه احتمال استفاده اپل از تراشه M2 در این دستگاه بیشتر است، اما در گزارش هایی ادعا شده که اپل احتمال استفاده از تراشه M1 را در مک بوک ایر جدید کنار نگذاشته است. البته تعداد این گزارش ها زیاد نیست و اکثر قریب به اتفاق کارشناسان و تحلیل گران معتقدند که MacBook Air مدل 2022از تراشه M2 قدرت می گیرد. در غیر این صورت مانور بر روی «طراحی ارتقا یافته» بر روی آن بی معنی خواهد بود. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اپل از این دستگاه در مراسم WWDC 2022 رونمایی می کند یا خیر؛ و در صورت رونمایی، این مک بوک ایر باز طراحی شده نسبت به نسل های گذشته اش چه تغییراتی داشته است.

منبع: gizmochina