در اوایل سال جاری بود که هواوی گوشی تاشوی Mate Xs 2 را راهی بازار کرد. اکنون مطابق با گزارش های منتشر شده، این شرکت در حال کار کردن بر روی تولید ششمین گوشی تاشوی خود با نام Mate X3 است. اخیراً یک افشاگر چینی اقدام به انتشار اطلاعاتی در رابطه با این گوشی و برنامه های هواوی در این زمینه کرده است. مطابق با این اطلاعات، هواوی قصد دارد تا ماه دسامبر سال 2022 (آذر 1401) دو دستگاه جدید را به بازار عرضه کند. این دستگاه ها شامل گوشی تاشوی هواوی میت X3 و هدفون Freebuds 5 می شود.

گوشی تاشوی هواوی میت X3 احتمالاً تا آذر ماه به بازار می آید

نکته: عکس بالا متعلق به گوشی هواوی Mate X2 4G است.

این افشاگر چینی ادعا کرده است که گوشی تاشوی هواوی Mate X3 قیمت کمتری نسبت به نسل قبلی دارد و وزن و ضخامت بدنه آن کمتر شده است. این گوشی در برابر ضربه مقاوم است و هواوی به افزایش طول عمر آن توجه ویژه ای داشته است. همچنین این گوشی جدید به لولاهای جدید مجهز شده است و محل خمیدگی صفحه نمایش آن مشهود نخواهد بود.

آیا گوشی تاشوی جدید هواوی از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می کند؟ متأسفانه جواب این سؤال خیر است و این گوشی یک دستگاه 4G است. مشخصات فنی گوشی هواوی میت X3 هنوز در دسترس قرار نگرفته است؛ اما پیش بینی می شود که این گوشی از طراحی تاشوی به سمت داخل (درست مانند گوشی تاشوی هوآوی Mate X2) برخوردار باشد.

گوشی تاشوی هواوی میت X3 احتمالاً تا آذر ماه به بازار می آید

در اینجا بد نیست تا به مشخصات فنی گوشی هواوی میت Xs 2 نیز نگاهی بیندازیم که یکی از گوشی های تاشوی جدید دیگر این شرکت چینی است.

این گوشی از طراحی تاشوی به سمت بیرون بهره می برد و به یک صفحه نمایش 7.8 اینچی از نوع OLED مجهز است. صفحه نمایش این گوشی رزولوشن 2200x2480 پیکسل را ارائه می دهد و از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز پشتیبانی می کند.

در بخش سخت افزار داخلی، شاهد استفاده از تراشه اسنپ دراگون 888 فور جی در گوشی هواوی Mate Xs 2 هستیم. لازم به ذکر است که این گوشی در دو نسخه از لحاظ پیکربندی حافظه عرضه شده که شامل 8GB/12GB حافظه رم و 256GB/512GB حافظه ذخیره سازی داخلی است. این گوشی تاشوی هواوی با رابط کاربری HarmonyOS 2.0 عرضه شده است.

گوشی تاشوی هواوی میت X3 احتمالاً تا آذر ماه به بازار می آید

دوربین جلوی گوشی میت Xs 2 از رزولوشن 10.7 مگاپیکسل بهره می برد و کیفیت عملکرد ایده آلی را در هنگام ثبت سلفی و برقراری تماس های ویدئویی ارائه می دهد. بر روی پنل پشتی این گوشی نیز ماژول دوربین آن قرار دارد که شامل دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل، یک لنز اولترا واید با رزولوشن 13 مگاپیکسل و زاویه دید 120 درجه و یک دوربین تله فوتو با رزولوشن 8 مگاپیکسل می شود. باتری به کار رفته در گوشی هواوی Mate Xs 2 نیز 4600 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و با توجه به اینکه این گوشی از فناوری فست شارژ با سرعت 66 وات پشتیبانی می کند، زمان تکمیل شدن شارژ آن طولانی نخواهد بود.

منبع: gizmochina