سونی بالاخره زمان عرضه هدست PlayStation VR2 را مشخص کرد: اوایل سال 2023.

این شرکت که چند وقت پیش از ویژگی های جدید و هیجان انگیز هدست پلی استیشن VR2 رونمایی کرده بود اکنون زمان عرضه این هدست را مشخص کرده است. در پستی که اکانت PlayStation France بر روی توییتر قرار داده، تصویری از سخت افزار و کنترلرهای این هدست دیده می شود و در کپشن آن عبارت «در دسترس در اوایل 2023» درج شده است. پس از آن اکانت توییتری PlayStation UK و اکانت رسمی پلی استیشن در اینستاگرام تصویری را منتشر کردند که در کپشن آن عبارت «اوایل 2023 به بازار می آید» دیده می شود. به این ترتیب می توان با قطعیت این خبر را تأیید کرد و در صحت آن اطمینان داشت. البته هنوز تاریخ دقیق عرضه پلی استیشن VR2 اعلام نشده و در حال حاضر ما فقط تاریخ حدودی آن را می دانیم.

سونی سرانجام تأیید کرد که هدست پلی استیشن VR2 در اوایل سال 2023 به بازار می آید

قیمت هدست واقعیت مجازی PS VR2 هم هنوز اعلام نشده است. حتی به این نکته اشاره نشده که این هدست واقعیت مجازی جدید از کتابخانه بازی های نسخه اورجینال PlayStation VR پشتیبانی می کند یا خیر. به هر حال به نظر می رسد که سؤال های زیادی باقی مانده که سونی باید تا زمان عرضه این هدست به آنها پاسخ دهد. چیزی که در حال حاضر اعلام شده این است که این هدست VR در زمان عرضه، دارای 20 بازی خواهد بود که در میان آنها بازی هایی مانند «رزیدنت اویل ویلیج»، «رزیدنت اویل 4 ریمیک» و «هورایزن ندای کوه» دیده می شود.

سونی سرانجام تأیید کرد که هدست پلی استیشن VR2 در اوایل سال 2023 به بازار می آید

هدست PSVR2 از دو حالت گیمینگ متفاوت پشتیبانی می کند که شامل بازی های VR و بازی های غیر VR می شود. در حالت اول (بازی های VR)، این هدست زاویه دید 360 درجه را به ارمغان می آورد و از رزولوشن 2040x400 پیکسل پشتیبانی می کند. همچنین در این حالت هدست VR2 توانایی ارائه فریم ریت 90 تا 120 هرتز را دارد. اما در حالت نمایش بازی های غیر VR، رزولوشن هدست پلی استیشن VR2 فول اچ دی خواهد بود و این هدست از نرخ فریم 24 تا 60 هرتز پشتیبانی می کند. زاویه دید این هدست نیز در این حالت قطعاً محدودتر خواهد بود.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که هدست PlayStation VR2 با کنترلرهای Sense سازگار است که همان امکانات کنترلر محبوب DualSense پلی استیشن 5 را در اختیار شما می گذارد. ضمن اینکه این کنترلر قابلیت تشخیص نقاط لمس شده توسط انگشتان شما را دارد و به صورت لمسی نیز قابل استفاده است.

سونی سرانجام تأیید کرد که هدست پلی استیشن VR2 در اوایل سال 2023 به بازار می آید

با توجه به اینکه بالاخره سونی تاریخ عرضه هدست PS VR2 را اعلام کرد، امیدواریم که در آینده ای نزدیک اخبار بیشتری در رابطه با این هدست منتشر شود و دیگر ویژگی های کلیدی آن نیز در دسترس قرار گیرد. به هر حال پیش بینی می شود که این هدست به رقیبی جدی برای متا کوئست 2 و حتی Apple VR تبدیل شود که این مورد دوم هم قرار است «به زودی» به بازار بیاید. شایان ذکر است که ما در وب سایت ایده برتر پارسیان مقاله ای در خصوص 4 ویژگی هدست متاکوئست 2 که انتظار داریم در Apple VR باشد منتشر کرده ایم و شما میتوانید برای مشاهده آن به وب سایت ما مراجعه کنید! اما به عنوان کلام آخر باید بگوئییم که بیشتر کارشناسان با توجه به تجربه فوق العاده ای که سونی در صنعت گیمینگ دارد، از هم اکنون شانس PS VR2 را از رقبایش بیشتر می دانند!

منبع: digitaltrends