اگر به دنبال یک گوشی جدید با قیمت بسیار بالا برای بازی هستید، قطعا Honor X40 GT جدید می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. در واقع گوشی های با پسوند GT در این مقوله هستند و امسال نیز شاهد عرضه برخی از گوشی های GT توسط چند برند مختلف بودیم که در میان آن ها می توان به POCO F4 GT و  Realme GT 2 اشاره کرد. اما کدام گوشی ویژگی ها و امکانات بهتری دارد؟ این چیزی است که در ادامه به آن پرداخته ایم، پس با ما همراه باشید.

Realme GT 2 در مقابل Honor X40 GT و POCO F4 GT: مقایسه امکانات و ویژگی های سه گوشی GT

طراحی و ساختار Realme GT 2 در مقایسه با Honor X40 GT و POCO F4 GT

Honor X40 GT و POCO F4 GT طراحی گیمینگ و بازی محوری دارند که توجه هر کاربری را به خود جلب می کند. همچنین در گوشی POCO، محرک های فیزیکی پاپ آپی نصب شده است که تجربه بازی را بهبود می بخشد. اما Realme GT 2 طراحی سنتی و ظریف تری دارد و در دو رنگ مختلف عرضه می شود. لازم به ذکر است نسخه جدید این گوشی یعنی گوشی Realme GT 2 Pro نیز فاش شده است و شما می توانید برای آشنایی با این گوشی به بخش مقالات ما مراجعه کنید.

طراحی و ساختار Realme GT 2 در مقایسه با Honor X40 GT و POCO F4 GT

مقایسه نمایشگر و پنل سه گوشی Realme GT 2، Honor X40 GT و POCO F4 GT

از بین این سه گوشی، POCO F4 GT نمایشگر بهتری دارد. درواقع این گوشی یک پنل AMOLED عالی دارد که می تواند تا یک میلیارد رنگ را با قطر 6.67 اینچ نشان دهد، رزولوشن فول اچ دی پلاس 1080 در 2400 پیکسل، نرخ تازه سازی 120 هرتز، گواهی HDR10+ و حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش از دیگر ویژگی های آن هستند. پس از آن، Realme GT 2 است که با نمایشگر 6.62 اینچی AMOLED، رزولوشن فول اچ‌ دی پلاس، نرخ تازه‌ سازی 120 هرتز، گواهی HDR10+ و اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر عرضه می شود. Honor X40 GT نیز از نرخ تازه سازی 144 هرتز بالاتری بهره می برد، اما ناامید کننده است، چرا که به جای نمایشگر AMOLED از پنل IPS LCD بهره می برد.

مشخصات و نرم افزار Realme GT 2، Honor X40 GT و POCO F4 GT

خیلی از کاربران به بخش سخت افزاری گوشی توجهی ندارند، اما باید بگوییم که مهم ترین ویژگی هر گوشی است. اگر یک گوشی قدرتمند با عملکرد بالا می خواهید، پس باید POCO F4 GT را انتخاب کنید. این گوشی از پلتفرم موبایل اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می برد که با حداکثر فرکانس 3 گیگاهرتز کار می کند و با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی جفت می شود. در Realme GT 2 و Honor X40 GT، نیز می توان همین پیکربندی حافظه را دریافت کرد، اما در عوض از تراشه اسنپدراگون 888 پایین ‌تر Qualcomm با حداکثر فرکانس 2.84 گیگاهرتز بهره می برد. ضمن اینکه هر سه گوشی اندروید 12 را بدون نسخه اجرا می‌ کنند.

مشخصات و نرم افزار Realme GT 2، Honor X40 GT و POCO F4 GT

دوربین و باتری Realme GT 2 در مقایسه با Honor X40 GT و POCO F4 GT

در این مقایسه، Realme GT 2 دوربین های پیشرفته تری دارد. چرا که دارای یک دوربین سه گانه متشکل از یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی (یک سنسور IMX766 سونی) با OIS، یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک دوربین دوربین جلو 16 مگاپیکسلی است. Honor X40 GT دوربین های ناامید کننده ای دارد و درواقع شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بدون OIS و فاقد لنز فوق عریض است که با یک جفت سنسور 2 مگاپیکسلی برای محاسبه ماکرو و عمیق جایگزین شده است. POCO F4 GT با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی حد واسطی بین این دو گوشی است.

از لحاظ باتری، Realme GT 2 بزرگترین باتری را با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت ارائه می دهد که مسلما باید دوام بیشتری هم داشته باشد. لازم به ذکر است که POCO F4 GT سریع ترین فناوری شارژ با توان 120 وات را دارد.

منبع: gizmochina