بالاخره انتظارها به پایان رسید و سامسونگ رویداد محبوب گلکسی آنپکد خود را برگزار کرد! اکنون طرفداران این غول کره ای دنیای تکنولوژی می توانند با جدیدترین دستاوردهای این شرکت در زمینه تولید دستگاه های سخت افزاری بیشتر آشنا شوند. سامسونگ در رویداد Galaxy Unpacked 2022 سری جدید گوشی های تاشوی زد فلیپ و زد فولد، سری جدید ساعت های هوشمند گلکسی واچ و یک هدفون جدید گلکسی بادز پرو را معرفی کرده است. در ادامه به این دستگاه ها نگاهی انداخته ایم؛ با ما همراه باشید.

گوشی تاشوی گلکسی زد فولد 4

رویداد گلکسی آنپکد 2022 برگزار شد. با جدیدترین دستاوردهای سامسونگ بیشتر آشنا شوید!

گوشی های سری Z Fold در این چند سال اخیر به دستگاه هایی محبوب برای کاربران حرفه ای تر تبدیل شده است و سامسونگ با علم به این موضوع، گوشی Z Fold 4 را با تغییراتی همراه کرده است. به عبارت دیگر سامسونگ این هدف را داشته تا این گوشی تاشو در هر شرایطی برای کاربر قابل استفاده باشد؛ برای تایپ تک دستی صفحه نمایش خارجی کوچک دستگاه مناسب است و برای اجرای چند برنامه به صورت مولتی تسک، صفحه نمایش داخلی بزرگ آن کاربرد خواهند داشت.

گوشی گلکسی زد فولد 4 نسبت به نسخه سال گذشته چند میلی متر ارتفاع کمتری دارد و طراحی آن جمع و جورتر است. همچنین وزن این گوشی کمتر شده است. زد فولد 4 به دوربین های جدیدی مجهز شده و شیشه تاشوی آن 45 درصد قدرتمند تر است. به این ترتیب کاربر می تواند مطمئن باشد که بهترین تجربه تاشوندگی را در میان تمام گوشی های تاشوی موجود در بازار تجربه خواهد کرد.

برای کاربرانی که به دنبال مشخصات فنی بیشتری از گوشی تاشوی Galaxy Z Fold 4 هستند باید بگوییم که صفحه نمایش داخلی آن 7.6 اینچ و صفحه نمایش خارجی آن 6.2 اینچ سایز دارند و هر دوی آنها از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز پشتیبانی می کنند. این گوشی به تراشه اسنپ دراگون 8+ نسل 1، 12 گیگابایت حافظه رم و حافظه ذخیره سازی 256GB، 512GB یا 1TB مجهز است. لازم به ذکر است که دوربین اصلی پشت این گوشی 50 مگاپیکسل، دوربین کاور آن 10 مگاپیکسل و دوربین داخلی آن 4 مگاپیکسل است. باتری گوشی گلکسی زد فولد 4 نیز 4400 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از فست شارژ 25 وات و شارژ وایرلس 10 وات پشتیبانی می کند.

گوشی گلکسی زد فولد 4 از حالت جدید Swipe برخوردار است که باعث می شود تا اپلیکیشن ها به شکلی روان تر و سریع تر از حالت تمام صفحه به پاپ آپ تغییر پیدا کنند. سامسونگ اعلام کرده است که این گوشی از تاریخ 26 آگوست 2022 (4 شهریور 1401) با قیمت ابتدایی 1799 دلار به بازار می آید.

گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ 4

گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ 4

گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 طراحی نسبتاً مشابهی با مدل سال گذشته دارد اما شفاف تر است و بدنه آن مربعی شکل تر است. در واقع اگر یک گوشی گلکسی S22 تاشو بود، به احتمال بسیار زیاد شبیه به زد فلیپ 4 می شد! این گوشی نیز همانند Z Fold 4 به دوربین های جدیدی مجهز شده و شیشه تاشوی آن 45 درصد قوی تر شده است.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که صفحه نمایش داخلی گوشی Galaxy Z Flip 4 دارای سایز 6.7 اینچ با نرخ نوسازی 120 هرتز و صفحه نمایش کاور آن دارای سایز 1.9 اینچ است. سخت افزار داخلی آن هم شامل تراشه اسنپ دراگون 8+ نسل 1، حافظه رم 8GB و حافظه داخلی 128GB، 256GB یا 512GB می شود. همچنین دوربین های پشت این گوشی شامل دو دوربین 12 مگاپیکسل و دوربین داخلی آن 10 مگاپیکسلی است. باتری این گوشی نیز 3700 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از فست شارژ 25 وات و شارژ وایرلس 10 وات پشتیبانی می کند.

گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 در تاریخ 26 آگوست 2022 (4 شهریور 1401) با قیمت ابتدایی 999 دلار راهی بازار خواهد شد.

ساعت های هوشمند گلکسی واچ 5 و واچ 5 پرو

ساعت های هوشمند گلکسی واچ 5 و واچ 5 پرو

در پایان ماه جاری بازار گجت های پوشیدنی با ورود ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 5 سامسونگ جان تازه ای خواهد گرفت! گلکسی واچ 5 در نسخه های 40 و 44 میلی متر عرضه می شود و نسبت به واچ 4 از بسیاری جهات ارتقا پیدا کرده است. امسال دیگر خبری از مدل Classic نیست، اما در عوض شاهد معرفی گلکسی واچ 5 پرو هستیم که می توان آن را رده بالاترین مدل در این سری دانست.

در اوایل امسال شایعاتی درباره آپدیت اساسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 Pro سامسونگ منتشر شده بود. اکنون شاهد آن هستیم که این شایعه صحت داشته زیرا مشاهده می کنیم که سامسونگ ساعت های هوشمند جدید خود را از لحاظ طول عمر باتری ارتقا داده و ادعا کرده که باتری گلکسی واچ 5 تا 80 ساعت نیز دوام خواهد داشت. از جمله تغییرات این این گجت ها نسبت به نسل قبل می توان به طراحی جدید محل اتصال بند به بدنه جهت قرارگیری بهتر گجت بر روی مچ دست، بهبود کیفیت سطح صفحه نمایش برای تجربه لمسی بهتر و عملکرد دقیق تر سنسور BioActive اشاره کرد. در واقع گلکسی واچ 5 در زمینه سنجش ضربان قلب، ردیابی وضعیت خواب و دیگر معیارهای سلامتی عملکرد به مراتب دقیق تری را ارائه می دهد. در رابطه با ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 پرو نیز می توان گفت که این گجت پوشیدنی برای هایکرها و ورزشکاران حرفه ای طراحی شده و می توان آن را به عنوان یک جایگزین قدرتمند برای ساعت های برند گارمین دانست!

ایربادز گلکسی بادز 2 پرو

ایربادز گلکسی بادز 2 پرو

در نهایت سامسونگ ایربادز گلکسی بادز 2 پرو را نیز معرفی کرده است که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به گلکسی بادز 2 دارد. اما این هدفون نسبت به نسل قبلی کیفیت صدای بهتری را ارائه می دهد و قابلیت حذف نویز فعال آن تا 40 درصد بهتر شده است. ضمن اینکه طول عمر باتری آن نیز ارتقا پیدا کرده است.

سامسونگ اعلام کرده است که این ایربادز در رنگ های بنش، سفید و مشکی عرضه می شود و قیمت آن 229.99 دلار خواهد بود.

شما در رابطه با دستگاه های جدید سامسونگ چه فکر می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.