پیش از این شایعاتی مبنی بر اینکه شیائومی قصد دارد تا در اواخر سال 2021 اولین گوشی قدرت گرفته از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 898 را به بازار عرضه کند، مطرح شده بود. این گوشی که با نام Xiaomi 12 به بازار عرضه می شود، جانشین مستقیم گوشی Xiaomi Mi 11 خواهد بود. اخیراً اخباری در فضای اینترنت عنوان شده که مطابق با آن این کمپانی چینی قصد دارد تا در کنار گوشی Xiaomi 12 از یک پرچم دار کوچکتر با نام 12X هم رونمایی کند.

مشخصات اصلی گوشی شیائومی 12X منتشر شد: از تراشه اسنپ دراگون 870 تا صفحه نمایش 120 هرتز

این طور که به نظر می رسد، گوشی جدید Xiaomi 12X با نام کد پایه “psyche” به بازار عرضه خواهد شد. شیائومی در این گوشی از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 870 بهره برده که جزء تراشه های جدید کوالکوم نیست. هنوز مشخص نشده که این گوشی موبایل هوشمند به صورت جهانی عرضه خواهد شد یا خیر؛ اما چیزی که عنوان شده این گوشی به صورت انحصاری در بازارهای کشور هندوستان عرضه نخواهد شد. پس به احتمال زیاد گوشی شیائومی 12X در بازارهای جهانی در دسترس خواهد بود.

مشخصات اصلی گوشی شیائومی 12X منتشر شد: از تراشه اسنپ دراگون 870 تا صفحه نمایش 120 هرتز

این پرچم دار “mini” دارای صفحه نمایش 6.28 اینچی از نوع AMOLED خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی از رزولوشن FHD+ برخوردار است و نرخ تازه سازی آن برابر با 120 هرتز خواهد بود. همچنین این صفحه نمایش با تکنولوژی HDR10 سازگار است. این مشخصات باعث نمایش تصاویر با رنگ هایی طبیعی و جذاب می شود. از دیگر مشخصات گوشی شیائومی 12X می توان به دوربین اصلی آن با رزولوشن 50 مگاپیکسل اشاره کرد که کاملاً مشابه با گوشی Mi 11 Ultra است. البته هنوز مشخص نیست که شیائومی در گوشی 12X از سنسور ISOCELL GN2 استفاده کرده یا نه. این سنسور پیش از این در گوشی های اندرویدی پرچم دار و بالا رده برند شیائومی مورد استفاده قرار گرفته بود و مختص گوشی های گران قیمت است.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که زمان عرضه دقیق گوشی شیائومی 12X به بازار مشخص نشده است. البته بسیاری از کارشناسان بازار گوشی های هوشمند معتقدند که احتمال رونمایی از این گوشی در کنار شیائومی 12 وجود دارد؛ هر چند که این احتمال بسیار اندک است. پیش بینی می شود که در گوشی های سری شیائومی 12 مدل های Pro و Ultra را نیز مشاهده کنیم و شاید عرضه یک مدل جدید و کوچکتر در کنار آنها چندان منطقی نباشد. 

مشخصات اصلی گوشی شیائومی 12X منتشر شد: از تراشه اسنپ دراگون 870 تا صفحه نمایش 120 هرتز

سال گذشته شیائومی سری گوشی های Mi 11 را در ماه دسامبر (آذر 1399) به بازارهای کشور چین روانه کرد. این گوشی ها که اولین گوشی های قدرت گرفته از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 888 بودند، در ماه ژانویه به صورت جهانی در دسترس قرار گرفتند. اگر شیائومی مطابق با عادت سال گذشته خود عمل کند، امسال هم گوشی های Xiaomi 12 در ماه ژانویه 2021 (دی و بهمن 1400) به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. شما می توانید اخبار کامل تر در رابطه با این گوشی را ظرف چند هفته آتی بر روی وب سایت ایده برتر پارسیان مطالعه کنید.

منبع: androidcentral


ممکن است اطلاعات ذکر شده در این بخش با اطلاعات اصلی کالا در زمان عرضه متفاوت باشد. در صورت مشاهده مغایرت، این موضوع را به ما اطلاع دهید.