شیائومی به طور رسمی از کابل انتقال دیتای 8K HDMI 2.1 رونمایی کرده است. مشخصات فنی این کابل به گونه ای است که می توان آن را جزء قدرتمندترین کابل های انتقال سیگنال های صوتی و تصویری دانست! این کابل از رزولوشن داینامیک HD پشتیبانی می کند و اکنون با قیمت حدود 15 دلار در بازارهای کشور چین برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است. کابل HDMI جدید شیائومی از قابلیت انتقال سیگنال های ویدئویی با رزولوشن های 4K و 8K (با نرخ نوسازی به ترتیب 60 هرتز و 120 هرتز) برخوردار است.

کابل انتقال دیتای جدید Xiaomi 8K HDMI 2.1

کابل انتقال دیتای جدید Xiaomi 8K HDMI 2.1 از رفرش ریت های مختلف پشتیبانی می کند و برای مقاصد متفاوت کارایی خواهد داشت. همچنین این کابل hdml قدرتمند از قابلیت سوئیچ مدیای سریع و انتشار فریم پر سرعت بهره می برد. از دیگر ویژگی های این کابل می توان به حالت اتوماتیک کاهش زمان تأخیر اشاره کرد که متناسب با امکانات سخت افزاری دستگاه های متصل به آن عمل می کند.
کابل جدید HDMI شیائومی در قالب یک کانال ارتقا دهنده صوتی نیز کاربرد دارد. این کابل انتقال دیتا در مجموع از پهنای باند 48 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند و با تکنولوژی تصویربرداری استریوی 3D سازگاری دارد. از این جهت می توان از آن برای انتقال سیگنال های ویدئویی سه بعدی و اتصال به دستگاه های 3D استفاده کرد. لازم به ذکر است که کابل شیائومی 8K HDMI 2.1 از عمق رنگ عالی 12 بیت هم پشتیبانی می کند. به این ترتیب کیفیت دیتاهای صوتی و تصویری در هنگام انتقال با این کابل به هیچ عنوان با افت مواجه نخواهد شد و می توان از این کابل جدید شیائومی برای انتقال سیگنال های ویدئویی با بالاترین کیفیت استفاده کرد.

کابل انتقال دیتای جدید Xiaomi 8K HDMI 2.1

شیائومی ادعا می کند که کابل انتقال دیتای 8K HDMI 2.1 تجربه سمعی بصری شگفت انگیزی را به ارمغان می آورد و تأثیر فوق العاده ای بر کیفیت دیتا می گذارد. لازم به ذکر است که این کابل با سیستم صوتی 5.1 کاناله و 7.1 کاناله سازگار است و از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می کند. در مجموع می توان این کابل HDMI 2.1 قدرتمند را برای اتصال به کنسول های بازی، باکس های تلویزیون، مانیتور، ویدئو پروژکتور، تلویزیون های HD و دستگاه های دیگر مورد استفاده قرار داد. ارزش خرید این کابل رده بالا زمانی بیشتر مشخص می شود که به یاد آوریم قیمت آن تنها 15 دلار تعیین شده است!

کابل انتقال دیتای جدید Xiaomi 8K HDMI 2.1

کابل انتقال دیتای Xiaomi 8K HDMI 2.1 موفق به دریافت گواهینامه بین المللی HDMI Association شده است و از این استاندارد به طور کامل پشتیبانی می کند. درست است که این کابل با HDMI نسخه 2.1 سازگاری دارد، اما از نسخه های قدیمی تر HDMI 1.1 و HDMI 2.0 نیز به خوبی پشتیبانی می کند. پس محدودیتی برای اتصال آن به انواع دستگاه های دیجیتال قدیمی و جدید وجود نخواهد داشت. لازم به ذکر است که کابل Xiaomi 8K HDMI 2.1 هم اکنون برای خرید آنلاین بر روی وب سایت رسمی شیائومی قرار گرفته است.

منبع: gizmochina