مدتی بود که پیام رسان واتساپ مورد توجه شرکت مادر خود قرار نگرفته بود و برخلاف تلگرام هیچ ویژگی جدید و کاربردی در آن اتفاق نمی افتاد. اما به لطف سرویس متعلق به Meta این امر در حال تغییر است؛ به گونه ای که در آینده می توان ویژگی های جدیدی در واتساپ مانند ایجاد تب Communities و یکسری پیشرفت ‌های جدید در گروه‌ ها مشاهده کرد. طبق گفته واتس اپ، در واقع، تب انجمن (Communities) به کاربران اجازه می دهد "گروه های جداگانه خود را در یک مکان گرد هم بیاورند و سازماندهی کنند."

واتساپ به طور رسمی از تب Communities رونمایی کرد تا گروه های مختلف را در یک مکان سازماندهی کند!

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در پست فیس بوک خود گفت: "هدف ما از ایجاد انجمن های واتس اپ این بود که سازماندهی تمامی چت های گروهی و یافتن اطلاعات را بسیار آسان تر کنیم. در واقع با کمک این انجمن، شما می توانید گروه های مختلف را در یک مکان گرد هم بیاورید و مدیریت کنید. به عنوان مثال، علاوه بر گروه های فردی و کلاسی مختلف، امکان ایجاد یک انجمن کلی برای والدین فراهم می شود که از طریق آن بتوانید از اطلاعیه هایی که توسط مدیران مدرسه ارسال می شود آگاه شوید."

در ادامه باید بگوییم که ایجاد تب انجمن (Communities) به صورت اختیاری است، به این معنی که شما می توانید در یک گروه عضو باشید و صرفا در هیچ انجمنی حضور نداشته باشید. به طور کلی واتساپ هدف از ایجاد این تب را در یک پست وبلاگی اعلام کرد و اینگونه بیان کرد که این ویژگی در جهت رشد و بهبود فضا برای چت ‌های گروهی مدارس، باشگاه‌ های محلی و سازمان ‌های غیرانتفاعی ایجاد شده است. همچنین این شرکت افزود: «با توجه به بازخوردهای زیادی که دریافت کرده ‌ایم، احتمالا بتوانیم کارهای بیشتر و ویژگی های بهتری ایجاد کنیم تا به مردم کمک کنیم سیل عظیم مکالمات خود را در میان این گروه‌ ها مدیریت کنند».

واتساپ به طور رسمی از تب Communities رونمایی کرد تا گروه های مختلف را در یک مکان سازماندهی کند!

گفتنی است که ایجاد و مدیریت یک انجمن، فقط از طریق ادمین صورت می گیرد و تنها  اوست که امکان لینک کردن گروه به انجمن و یا جدا شدن آن را می دهد. همچنین ادمین به مجموعه ای از ابزارهای جدید دسترسی خواهد داشت، که از میان آن ها می توان به امکان ارسال پیام های اعلامیه برای هر عضو از انجمن اشاره کرد.

ویژگی های جدید برای گروه ها

در کنار اعلامیه واتساپ در خصوص ایجاد تب انجمن، این شرکت از ویژگی های جدیدی برای گروه ها نیز رونمایی کرد. به گفته این شرکت، اعضای چت گروهی در هفته ‌های آینده، امکان پاسخ به پیام ها از طریق شکلک را خواند داشت. این ویژگی کمک می کند تا از سیل چت های نوشته شده در پیام های گروهی جلوگیری شود. واتساپ همچنین تأیید کرد که محدودیت اشتراک‌گذاری فایل را از سقف فعلی ۱۰۰ مگابایت به حداکثر ۲ گیگابایت افزایش می‌دهد.

واتساپ به طور رسمی از تب Communities رونمایی کرد تا گروه های مختلف را در یک مکان سازماندهی کند!

یکی دیگر از تغییرات آتی برای گروه ‌ها، امکان حذف «پیام ‌های مشکل ‌دار و گیج کننده از چت ‌های همه» توسط ادمین است. این سرویس همچنین تعداد افرادی را که می توانند به یک تماس صوتی بپیوندند به 32 نفر افزایش می دهد. که در حال حاضر، این ویژگی تنها برای 8 شرکت کننده قابل اجرا می باشد.

با تمام این تفاسیر، واتس اپ هنوز جزئیات خاصی در مورد زمان در دسترس قرار گرفتن این ویژگی های جدید در پیام رسان خود اعلام نکرده است. این سرویس گفت که در چند ماه آینده قبل از راه‌ اندازی تب جدید در سطح جهانی، آن ها را در نسخه آزمایشی اجرا خواهد کرد.

منبع: androidcentral