شرکت Dell به تازگی از دو لپ تاپ مستحکم و مقاوم خود با نام های Latitude 5430 Rugged و Latitude 7330 Rugged Extreme رونمایی کرده است. لپ تاپ Latitude 5340 Rugged به صفحه نمایش 14 اینچی و مدل دوم به صفحه نمایش 13 اینچی مجهز است. هر دوی این لپ تاپ ها در تاریخ 9 دسامبر 2021 (معادل با 18 آذر 1400) عرضه خواهند شد. دل در رابطه با قیمت این لپ تاپ ها مطلبی را عنوان نکرده، اما انتظار می رود تا این لپ تاپ ها برای رقابت با بهترین لپ تاپ های مستحکم (rugged) موجود در بازار مانند محصولات برند پاناسونیک طراحی شده باشند و از قیمتی در همین محدوده برخوردار باشند.

برند Dell از لپ تاپ های مستحکم جدید خود در سری Latitude رونمایی کرد

لپ تاپ های مستحکم دل از لحاظ سخت افزاری ارتقا یافته اند. تا پیش از این در این لپ تاپ ها از پردازنده های نسل 8 اینتل استفاده می شد. اما لپ تاپ های Latitude 5430 Rugged و Latitude 7330 Rugged Extreme دستگاه های مدرن تری هستند و در آنها از پردازنده های نسل 11 اینتل بهره برده شده است.

هر دوی این لپ تاپ ها این قابلیت را دارند تا به پردازنده های گرافیکی Intel Iris Xe مجهز شوند. همچنین این لپ تاپ ها از Wi-Fi 6E پشتیبانی می کنند و در صورت سفارش مشتری می توان پشتیبانی از شبکه های ارتباطی 5G را به آنها اضافه کرد؛ قابلیتی که لپ تاپ های پاناسونیک از این بی بهره اند. همچنین هر دوی این لپ تاپ ها به صورت پیش فرض به ویندوز 11 مجهز خواهند بود.

لپ تاپ Latitude 5430 Rugged آزمایش های مربوط به مقاومت در برابر سقوط را با موفقیت پشت سر گذاشته و در اثر سقوط از ارتفاع یک متری آسیب نمی بیند. همچنین این لپ تاپ دارای درجه ایمنی IP53 است و در برابر نفوذ گرد و غبار، آلودگی محیطی و آب به طور کامل مقاوم است. لازم به ذکر است که این لپ تاپ تنها 1.97 کیلوگرم وزن دارد و از مدل پاناسونیک Toughbook 55 MK2 (به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های rugged موجود در بازار) هم سبک تر است. میزان شارژدهی باتری لپ تاپ Latitude 5430 Rugged به میزان 25 ساعت تخمین زده شده است. البته این میزان شارژدهی به میزان روشنایی صفحه نمایش و شبکه ارتباطی لپ تاپ بستگی دارد. میزان روشنایی این لپ تاپ تا 1100 نیتس قابل ارتقا است.

برند Dell از لپ تاپ های مستحکم جدید خود در سری Latitude رونمایی کرد

لپ تاپ Latitude 7330 Rugged Extreme به صفحه نمایش 13 اینچی مجهز است و می توان میزان روشنایی نمایشگر آن را تا 1400 نیتس ارتقا داد! در این حالت تصویر لپ تاپ حتی در زیر نور مستقیم خورشید هم کاملاً واضح و قابل مشاهده خواهد بود. همچنین صفحه نمایش این لپ تاپ از تکنولوژی چند لمسی پشتیبانی می کند. لپ تاپ Latitude 7330 Rugged Extreme در مقابل سقوط از ارتفاع حدود 2 متری مقاوم است و به درجه ایمنی IP65 مجهز است. به این ترتیب گرد و خاک، آلودگی محیطی و آب هیچ راه نفوذی به آن نخواهند داشت!

منبع: windowscentral