هوآوی به صورت رسمی اعلام کرده است که به زودی نسخه غیر لمسی لپ تاپ MateBook 14 را جهت خرید عمومی کاربران راهی بازارهای کشور چین خواهد کرد. همچنین این شرکت اعلام کرده که این لپ تاپ جدید دارای برچسب قیمت حدود 847 دلار خواهد بود.

لپ تاپ Huawei MateBook 14 (نسخه غیر لمسی) در چین رونمایی شد

به طور تعجب برانگیزی مشخصات فنی این نسخه از لپ تاپ MateBook 14 با نسخه لمسی آن که در سال 2022 به بازار عرضه شده متفاوت است! در عوض، مشخصات این لپ تاپ با مدل سال گذشته مطابقت دارد و تنها تفاوت آنها در غیر لمسی بودن صفحه نمایش آن است.

همان طور که از نام لپ تاپ هوآوی MateBook 14 مشخص است، این مدل دارای صفحه نمایش با سایز 14 اینچ است. صفحه نمایش این لپ تاپ هوآوی از رزولوشن 2160x1440 پیکسل بهره می برد و از نسبت تصویر 3:2 برخوردار است. همچنین صفحه نمایش این مدل محدوده رنگ گسترده 100% sRGB را پوشش می دهد و رنگ هایی طبیعی و شاداب را به ارمغان می آورد. توجه داشته باشید که این صفحه نمایش از نوع غیر لمسی است و مشخصه اصلی این مدل، همین غیر لمسی بودن صفحه نمایش آن است.

لپ تاپ Huawei MateBook 14 (نسخه غیر لمسی) در چین رونمایی شد

در بخش سخت افزار داخلی، این لپ تاپ به پردازنده نسل 11 اینتل Core i5-1135G7 مجهز است. این پردازنده اینتل دارای 4 هسته است و توان اجرای 8 رشته پردازشی را به صورت موازی دارد. همچنین این پردازنده از حداکثر فرکانس بوست 4.20 گیگاهرتز پشتیبانی می کند و به 8 مگابایت حافظه کش (از نوع Intel Smart Cache) مجهز است. از دیگر مشخصات این پردازنده می توان به لیتوگرافی 10 نانومتری، فرکانس پایه 2.40 گیگاهرتزی، سرعت باس 4 گیگاترنسفر در ثانیه و توان طراحی حرارتی 28 وات اشاره کرد. دیگر مشخصات این لپ تاپ را مجهز بودن به 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع اس اس دی تشکیل می دهند. اعلام شده است که این لپ تاپ همراه با سیستم عامل ویندوز 11 عرضه می شود. بنابراین خریداران این لپ تاپ نیازی به نصب ویندوز 11 به صورت جداگانه نخواهند داشت و به سادگی از امکانات و قابلیت های آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز بهره مند خواهند شد.

لپ تاپ هوآوی MateBook 14 به سنسور اثر انگشت هم مجهز است که بر روی دکمه پاور تعبیه شده است. همچنین این لپ تاپ دارای یک پورت USB Type-C، دو پورت USB 3.2 Gen 1 و یک جک هدفون 3.5 میلی متری است. لازم به ذکر است که در این لپ تاپ از باتری با ظرفیت 56 وات ساعت استفاده شده است. هوآوی ادعا کرده است که باتری این لپ تاپ از فناوری فست شارژ با توان 65 وات پشتیبانی می کند و از طریق آداپتور USB-C شارژ می شود.

لپ تاپ Huawei MateBook 14 (نسخه غیر لمسی) در چین رونمایی شد

نسخه غیر لمسی لپ تاپ هوآوی MateBook 14 در حال حاضر در بازار کشور چین برای پیش خرید در دسترس قرار گرفته است. این لپ تاپ با رنگ های نقره ای و خاکستری عرضه شده و به صورت رسمی از تاریخ 17 آوریل به خریداران تحویل داده خواهد شد.

منبع: gizmochina