شرکت تی سی ال در نمایشگاه IFA 2022 از تلویزیون 98 اینچ مدل C735 رونمایی کرده است. این تلویزیون که برای اولین بار در اوایل سال جاری در مراسم CES معرفی شده بود، به پنل QLED 4K مجهز است و در آن از فناوری ارتقای آیمکس استفاده شده است. مشخصات این تلویزیون جدید تی سی ال، شامل نسبت کنتراست 6000:1 و میزان روشنایی 450nits می شود. همچنین این دستگاه محدوده رنگ وسیع 93% DCI-P3 را پوشش می دهد و از فناوری های دالبی ویژن آی کیو، دالبی اتموس و HDR10+ پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که صفحه نمایش تلویزیون 98C735 دارای نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز است و با بهره بردن از تکنولوژی MEMC، کوتاه ترین زمان پاسخ دهی را به ارمغان می آورد.

از تلویزیون 98 اینچ TCL C735 با رزولوشن 4K و رفرش ریت 120 هرتز در نمایشگاه IFA رونمایی شد

در واقع این تلویزیون با QLED 4K و نرخ نوسان سازی 120 هرتز کاملا مناسب برای گیمرها است. این دستگاه به یک پورت ورودی HDMI 2.1 مجهز است و زمان لگ ورودی 15 میلی ثانیه را ارائه می دهد. از این جهت مشکلی برای اتصال آن به کنسول های بازی وجود ندارد. با توجه به اینکه این تلویزیون به سیستم عامل اندروید R مجهز است، شما می توانید آن را به همراه دیگر لوازم خانه هوشمند خود با دستیار صوتی گوگل اسیستنت کنترل کنید.

همچنین تلویزیون TCL 98C735 به گوگل تی وی داخلی مجهز است و شما می توانید اپلیکیشن های دلخواهتان را از سرویس های استریمینگ مورد نظرتان بر روی آن دانلود کنید. نکته جالب این است که شما می توانید از این تلویزیون برای برقراری یا پاسخگویی تماس های گوگل استفاده کنید. برای این منظور می توانید آن را به وب کم دلخواه خود متصل نمایید.

از تلویزیون 98 اینچ TCL C735 با رزولوشن 4K و رفرش ریت 120 هرتز در نمایشگاه IFA رونمایی شد

از دیگر تکنولوژی های به کار رفته در تلویزیون 98 اینچ تی سی ال C735 می توان به VRR یا رفرش ریت متغیر اشاره کرد. این تکنولوژی باعث می شود تا نرخ نوسازی تصویر به صورت لحظه ای و متناسب با نوع محتوای در حال نمایش تغییر کرده و به شکل اتوماتیک تنظیم شود. به این ترتیب در هر لحظه بهینه ترین کیفیت تصویر به شما ارائه می شود. این تلویزیون جدید تی سی ال با فناوری ALLM هم سازگار است که مخفف عبارت Auto Low Latency Mode است. این تکنولوژی نیز سبب می شود تا زمان تأخیر ورودی، با توجه به مشخصات دستگاه متصل به تلویزیون به صورت اتوماتیک بهینه سازی شود. در مجموع باید گفت این تلویزیون جدید با رفرش ریت متغیر VRR و فناوری ALLM در هنگام انجام بازی و اتصال تلویزیون به کنسول های بازی کارایی بالایی پیدا می کند.

از تلویزیون 98 اینچ TCL C735 با رزولوشن 4K و رفرش ریت 120 هرتز در نمایشگاه IFA رونمایی شد

این گجت به سیستم صوتی ادغام شده هم مجهز شده و دارای یک اسپیکر 10 وات و دو اسپیکر 15 وات است. تلویزیون 98 اینچ C735 (یا همان 98C735)، در حال حاضر با قیمت حدود 6500 یورو در اروپا (کشور آلمان) در دسترس قرار گرفته است. البته به نظر می رسد که این قیمت با احتساب تخفیف منظور شده است. چرا که تی سی ال اعلام کرده قیمت این تلویزیون در فروشگاه های خرده فروشی حدود 8000 دلار خواهد بود.

منبع: notebookcheck.net