پس از معرفی Mac Studio و Studio Display در ماه مارچ، هنوز تعدادی دستگاه مک باقی مانده که اپل قصد دارد تا آنها را در سال 2022 راهی بازار کند! مطابق با مطلبی که بر روی پایگاه خبری بلومبرگ منتشر شده، دو مدل از این دستگاه های مک در سخنرانی اصلی رویداد WWDC 2022 معرفی خواهند شد.

اپل از دو دستگاه Mac جدید در رویداد WWDC 2022 رونمایی می کند

حدود چند ماه پیش بود که اپل لیستی از دستگاه های جدید مک خود را معرفی کرد و اعلام کرد که قصد دارد تا آنها را در سال 2022 راهی بازار کند. سری اول این محصولات در ماه های ابتدایی سال 2022 عرضه می شوند و سپس در فصل تابستان، شاهد عرضه چند مدل دیگر به بازار خواهیم بود. این بدین معنا است که احتمالاً در رویداد WWDC 2022 شاهد معرفی چند مدل جدید مک خواهیم بود. مارک گارمن، یکی از کارشناسان بلومبرگ در این رابطه چنین اظهار کرده است:

«اپل قصد دارد تا چند مدل جدید از دستگاه های مک را ظرف چند ماه آینده راهی بازار کند. چه جایی بهتر است از WWDC برای معرفی این دستگاه ها؟! این رویداد همان جایی است که اپل برای اولین بار دو سال پیش اعلام کرد که قصد دارد استفاده از چیپ های اینتل را کنار بگذارد و از چیپ های ساخت خودش استفاده کند. از آن زمان هر سال تمامی نگاه ها به این مراسم دوخته می شود. به عقیده من دو دستگاه مک جدید تا نیمه سال 2022 یا هفته های ابتدایی نیمه دوم آن به بازار عرضه می شود که یکی از آنها می تواند MacBook Air جدید باشد.»

اپل از دو دستگاه Mac جدید در رویداد WWDC 2022 رونمایی می کند

اگر این پیش بینی ها صحیح باشد، چند ماه پس از معرفی چیپ M1 Ultra و اعلام این خبر که خانواده دستگاه های M1 تکمیل شده، احتمالاً باید خود را برای اولین دستگاه مجهز به چیپ M2 اپل آماده کنیم. این دستگاه مطابق با پیش بینی مارک گارمن، این دستگاه نسخه جدید MacBook Air خواهد بود. مطابق با شایعات مطرح شده، احتمالاً یک iMac جدید 24 اینچی با طراحی جدید و قاب های سفید نیز به بازار عرضه می شود.

در ابتدا پیش بینی می شد که MacBook Air جدید اپل به صفحه نمایش mini-LED مجهز باشد؛ اما اکنون چنین چیزی محتمل نیست. همچنین پیش بینی می شود که مک جدید اپل به پورت های جدیدی مجهز باشد، با MagSafe سازگار باشد و دوربین آن در هنگام کار با فیس تایم عملکرد بهتری را ارائه دهد. مارک گارمن در رابطه با دیگر دستگاه های مک جدید اپل عنوان کرده است:

اپل از دو دستگاه Mac جدید در رویداد WWDC 2022 رونمایی می کند

«سایر دستگاه های جدید مک اپل شامل نسخه ارتقا یافته Mac mini و iMac با سایز 24 اینچ می شود. همچنین اپل قصد دارد تا مدل قدیمی 13 اینچی MacBook Pro را با یک مدل رده پایین اما به روزتر جایگزین کند. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که اپل بر روی Mac Pro و iMac Pro جدید نیز در حال کار است.»

برای عرضه کدام یک از این دستگاه ها هیجان بیشتری دارید؟! اگر از طرفداران اپل هستید نظرات خود را از طریق ثبت در بخش کامنت های همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منبع: 9to5mac