سرانجام شرکت OPPO از اولین گوشی تاشوی خود با نام Find N رونمایی کرد! این گوشی موبایل تاشو دارای طراحی تاشو به سمت داخل است و از این لحاظ به گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 3 شباهت دارد. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر با مشخصات این گوشی آشنا شویم؛ با ما همراه باشید.

گوشی OPPO Find N به صفحه نمایش اصلی 7.1 اینچی از نوع OLED با رزولوشن 1792 x 1920 پیکسل مجهز است که بر روی آن از یک لایه شیشه فوق باریک استفاده شده است. صفحه نمایش این گوشی دارای رفرش ریت 120 هرتز بوده و از شدت روشنایی 1000 نیتس بهره می برد. بر خلاف گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 3، صفحه نمایش دوم گوشی اوپو Find N دارای ابعاد 5.49 اینچ بوده و رفرش ریت آن تنها 60 هرتز است.

با اولین گوشی تاشوی شرکت OPPO بیشتر آشنا شوید

در این گوشی از لولای ضد آب استفاده شده است. اوپو ادعا کرده است که لولاهای این گوشی از بهترین طراحی در میان گوشی های تاشوی موجود در بازار برخوردار هستند. نه تنها این لولاها فوق العاده با دوام هستند، بلکه به گونه ای طراحی شده اند که در حالت باز بودن کامل، اصلاً به چشم نمی آیند. در حقیقت اوپو ادعا می کند که تاشو بودن گوشی Find N به هیچ وجه از روی صفحه نمایش آن قابل تشخیص نیست. همچنین لولاهای این گوشی به گونه ای طراحی شده اند که می توان آنها را در زوایای مختلف باز کرد (شبیه قابلیت Flex Mode در گوشی های تاشوی سامسونگ). اوپو این قابلیت را FlexForm نامیده است.

با اولین گوشی تاشوی شرکت OPPO بیشتر آشنا شوید

در رابطه با مشخصات سخت افزاری این گوشی باید گفت که گوشی Oppo Find N از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 888 قدرت می گیرد که در حال حاضر در اغلب گوشی های رده بالا و پرچم دار اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته است. در کنار این تراشه 5 نانومتری، در این گوشی از 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 استفاده خواهد شد.

پنل پشتی این گوشی محل قرارگیری دوربین سه گانه آن است که شامل لنز اصلی 50 مگاپیکسل از نوع Sony IMX766، لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی و سنسور سوم 13 مگاپیکسلی می شود. برای ثبت سلفی نیز می توانید از دوربین 32 مگاپیکسلی جلوی گوشی استفاده کنید که به صورت hole-punch در مرکز قسمت بالایی صفحه نمایش تعبیه شده است.

با اولین گوشی تاشوی شرکت OPPO بیشتر آشنا شوید

باتری به کار رفته در گوشی Oppo Find N از ظرفیتی معادل با 4500 میلی آمپر ساعت بهره می برد و از فست شارژ 33 وات پشتیبانی می کند. در بخش نرم افزاری نیز، این گوشی از سیستم عامل ColorOS 12 برخوردار است که بر مبنای اندروید 12 توسعه یافته است.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که گوشی OPPO Find N با قیمت ابتدایی 1210 دلار (نسخه 8GB/256GB) و قیمت 1414 دلار (نسخه 12GB/512GB) راهی بازارهای کشور چین می شود. این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و ارغوانی عرضه شده است. توجه نمایید که هنوز اطلاعاتی در رابطه با تاریخ عرضه جهانی این گوشی اعلام نشده است.

منبع: androidcentral