شرکت iQOO روزهای شلوغی را پشت سر می گذارد و چند گوشی هوشمند جدید را به تازگی در چین معرفی کرده است. این شرکت به تازگی و به شکلی کاملاً بی سر و صدا اقدام به عرضه گوشی iQOO U5e با قیمت 209 دلار کرده است. به این ترتیب این گوشی را می توان مقرون به صرفه ترین گوشی 5G برند iQOO دانست که تا به حال وارد بازار چین شده است. لازم به ذکر است که پیش از این گوشی های iQOO U5 (با تراشه اسنپ دراگون 695) و iQOO U5x (با تراشه اسنپ دراگون 680) از این سری روانه بازار شده بودند. اگر می خواهید اطلاعات کاملی در رابطه با مشخصات فنی، امکانات و قیمت این گوشی جدید اقتصادی به دست بیاورید، با ما تا انتهای متن همراه باشید.

گوشی iQOO U5e با تراشه Dimensity 700 و باتری 5000mAh در چین رونمایی شد

امکانات و مشخصات فنی گوشی iQOO U5e

معمولاً در معرفی گوشی های جدید ابتدا به سراغ صفحه نمایش آنها می رویم! صفحه نمایش گوشی iQOO U5e از نوع IPS LCD است و 6.51 اینچ سایز دارد. در بالای این صفحه نمایش، یک ناچ به شکل قطره دیده می شود. رزولوشن و نسبت تصویر این صفحه نمایش نیز به ترتیب HD+ و 20:9 اعلام شده است. سایر مشخصات صفحه نمایش این گوشی شامل نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز و تراکم 269 پیکسل به ازای هر اینچ می شود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که گوشی iQOO U5e در ابعاد 164x75.84x8.25 میلی متر و وزن حدود 193 گرم راهی بازار شده است.

امکانات و مشخصات فنی گوشی iQOO U5e

ناچ بالای صفحه نمایش گوشی iQOO U5e محل قرارگیری دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن است. بر روی پنل پشتی این گوشی، شاهد قرارگیری یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی به همراه یک فلش LED هستیم. هر دو دوربین جلو و پشت این گوشی از قابلیت ضبط ویدئوی Full HD برخوردارند. دکمه پاور گوشی iQOO U5e که با حسگر اثر انگشت آن ادغام شده، در کناره سمت راست بدنه قرار گرفته است. این گوشی از فناوری تشخیص چهره برای آنلاک کردن هم پشتیبانی می کند.

اما تراشه Dimensity 700 قلب تپنده گوشی iQOO U5e را تشکیل می دهد. پس این مدل از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می کند که با توجه به قیمتی که دارد، یک مزیت عالی برای آن به حساب می آید. این گوشی به 6 گیگابایت حافظه رم LPDDR4x و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 2.1 نیز مجهز است و انرژی مورد نیاز آن از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می شود. باتری به کار رفته در این مدل از قابلیت شارژ شدن با سرعت 18 وات برخوردار است.

امکانات و مشخصات فنی گوشی iQOO U5e

این گوشی هوشمند به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری OriginOS Ocean مجهز است. دیگر ویژگی های این مدل شامل پشتیبانی از دو سیم کارت، وای فای 802.11ac، بلوتوث 5.1، پورت شارژ USB-C و جک صدای 3.5 میلی متری می شود. بد نیست بدانید که این گوشی در واقع نسخه تغییر نام یافته گوشی هوشمند Vivo Y33s 5G است که در ماه مارچ در چین در دسترس قرار گرفته است.

زمان عرضه جهانی و قیمت گوشی iQOO U5e

گوشی iQOO U5e از لحاظ مشخصات حافظه دو نسخه دارد: نسخه های 4GB + 128GB و 6GB + 128GB که به ترتیب با قیمت های 209 دلار و 223 دلار در چین در دسترس هستند. همچنین رنگ بندی این گوشی شامل مشکی و نقره ای/ سفید می شود. اطلاعاتی در رابطه با تاریخ عرضه جهانی این گوشی اعلام نشده است.

منبع: gizmochina