دو سال پس از عرضه گوشی تاشوی Huawei Mate Xs به بازار، این شرکت از گوشی جانشین آن با نام Huawei Mate Xs 2 رونمایی کرده است. این گوشی با دیگر گوشی های تاشوی موجود در بازار تفاوت دارد و لولاهای آن به سمت خارج صفحه نمایش تا می شوند. در واقع در هنگام تا کردن این گوشی، هر دو سمت بدنه آن را صفحه نمایش تشکیل می دهد. بیایید نگاه دقیق تری به مشخصات این گوشی بیندازیم!

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

هواوی گوشی تاشوی Huawei Mate Xs 2 را راهی بازار کرد

از لحاظ طراحی ظاهری، این گوشی به مدل قبلی آن شباهت دارد و لولاهای آن به سمت بیرون صفحه نمایش خم می شوند. از این جهت این مدل با گوشی های تاشویی که تا به حال با آنها مواجه بوده ایم، متفاوت است. زمانی که این گوشی به طور کامل تا می شود، صفحه نمایش آن به شکل ثابت باقی می ماند. لولاهای به کار رفته در این گوشی فنری هستند و باعث می شوند تا گوشی به شکلی نرم و آسان باز شود.

هواوی در ساخت بدنه گوشی Mate Xs 2 از آلیاژ تیتانیوم که در صنعت هوافضا کاربرد دارد، استفاده کرده است. همچنین در این گوشی از فایبرگلس فوق سبک و فلز فوق العاده مستحکم استفاده شده که باعث شده تا وزن این گوشی تاشو فقط 255 گرم باشد. هواوی در ساخت پنل پشتی این دستگاه نیز از متریال میکروفیبر استفاده کرده است.

هواوی گوشی تاشوی Huawei Mate Xs 2 را راهی بازار کرد

زمانی که گوشی Mate Xs 2 تا می شود، صفحه نمایش آن 6.5 اینچ و زمانی که باز است صفحه نمایش آن 7.8 اینچ سایز دارد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که صفحه نمایش این گوشی از نوع OLED با رزولوشن 2480x2200 پیکسل (در حالت باز) و 2480x1176 پیکسل (در حالت بسته) است. این صفحه نمایش از رفرش ریت 120 هرتز، نرخ لمسی 240 هرتز و تراکم پیکسلی 424ppi است. پنل به کار رفته در صفحه نمایش این گوشی قادر به نمایش 1.07 بیلیون رنگ است و محدوده رنگ وسیع P3 را پوشش می دهد.

مشخصات فنی

گوشی هواوی Mate Xs 2 از تراشه اسنپ دراگون 888 4G قدرت می گیرد و به پرازنده گرافیکی Adreno 660 مجهز است. همچنین این گوشی موبایل هوآوی با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 256 یا 512 گیگابایتی عرضه شده است. هواوی این گوشی را در نسخه Collector هم عرضه کرده که دارای 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی است. تمامی این مدل ها از کارت حافظه نانو هواوی با ظرفیت حداکثر 256 گیگابایت پشتیبانی می کنند و امکان ارتقای حافظه ذخیره سازی آنها وجود دارد.

هواوی گوشی تاشوی Huawei Mate Xs 2 را راهی بازار کرد

در بخش نرم افزاری، گوشی Mate Xs 2 به سیستم عامل HarmonyOS 2 مجهز است که از قابلیت هایی مانند مدیریت هوشمند چند پنجره و سوئیپ پر سرعت بهره می برد. همچنین در این گوشی از یک موتور UI تطبیق پذیر استفاده شده که قابلیت خودیادگیری (self-learning) و بهینه سازی تم گوشی را داراست. 300 اپلیکیشن ابتدایی موجود در AppGallery، به طور اختصاصی برای صفحه نمایش بزرگ این گوشی بهینه سازی شده اند.

هواوی گوشی تاشوی Huawei Mate Xs 2 را راهی بازار کرد

گوشی هواوی Mate Xs 2 با قلم لمسی Huawei M-Pen 2s سازگار است که از سطح فشار بالای 4096 پشتیبانی می کند و دارای باتری 82 میلی آمپر ساعتی است. شارژ کامل باتری این قلم لمسی برای 10 ساعت استفاده بدون وقفه از آن و آماده به کار نگه داشتن آن در حالت استند بای به میزان 40 روز کفایت می کند. این قلم لمسی از طریق بلوتوث 5.0 به گوشی متصل می شود.

دیگر مشخصات گوشی تاشوی Mate Xs 2 شامل وای فای سه بانده، بلوتوث 5.2، NFC، GPS و پورت USB-C می شود. برای اتصال هدفون به این گوشی باید از همین پورت USB-C استفاده شود. این گوشی از شبکه های ارتباطی 2G، 3G و 4G پشتیبانی می کند.

دوربین

به منظور عکاسی، گوشی هواوی Mate Xs 2 به دوربین سه گانه مجهز شده است. دوربین های این گوشی شامل لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 13 مگاپیکسلی و لنز تله فوتوی 8 مگاپیکسلی (با زوم اپتیکال 3 برابری و قابلیت OIS) می شود. دوربین این گوشی قادر به ثبت عکس با رزولوشن 8192x6144 پیکسل است و از فیلمبرداری سوپر اسلو موشن (1080p@960fps) پشتیبانی می کند. در جلوی این گوشی نیز شاهد قرارگیری دوربین اولترا واید 10.7 مگاپیکسلی هستیم.

هواوی گوشی تاشوی Huawei Mate Xs 2 را راهی بازار کرد

قیمت

گوشی هواوی Mate Xs 2 در رنگ های مشکی، سفید و ارغوانی عرضه می شود. قیمت نسخه 8GB+256GB این گوشی 1512 دلار، قیمت نسخه 8GB+512GB آن 1739 دلار و قیمت نسخه 12GB+512GB آن 1965 دلار خواهد بود. قیمت لمسی این گوشی نیز حدود 90 دلار برآورد می شود.

منبع: gizmochina