به کار بردن خلاقیت در دنیای تکنولوژی یک اصل است و خوشبختانه سامسونگ همواره این اصل را رعایت کرده است! اکنون سامسونگ کارت حافظه هایی را عرضه کرده که دارای ابعاد بسیار کوچکی هستند اما ظرفیت بیشتری دارند. در واقع سامسونگ قادر به جای دادن حجم بالایی از اطلاعات در فضای فیزیکی بسیار کوچکی است و این ویژگی می تواند تأثیر زیادی در ساخت دستگاه های الکترونیکی داشته باشد. این کارت حافظه ها تحت عنوان سری های PRO Plus و EVO Plus عرضه شده و علاوه بر ابعاد کوچک، از سرعت ذخیره سازی اطلاعات بسیار بالایی بهره می برند. به طوری که می توان آنها را برای فیلمبرداران و عکاسان حرفه ای گزینه ای دانست و از آنها برای ضبط ویدئوهای 4K با بالاترین کیفیت بهره برد.

سامسونگ از کارت حافظه های جانبی جدید خود رونمایی کرد

سامسونگ در رابطه با این مموری کارت های microSD جدید چنین توضیح داده است:

«عملکرد بدون عیب و نقص این کارت حافظه ها به طور کامل تضمین شده و سامسونگ برای آنها گارانتی 10 ساله را در نظر گرفته است. این مموری کارت ها دارای ظرفیت حداکثر 512 گیگابایت (نیم ترابایت) هستند و فضای کافی برای ذخیره عکس های 360 درجه ای، چندین ساعت ویدئوهای 4K UHD ضبط شده با دوربین های امنیتی یا دوربین های پهبادی (drone) و... را در اختیار شما می گذارند.»

مموری کارت های microSD و SD جدید سری Pro Plus از سرعت خواندن اطلاعات 160 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات 120 مگابایت در ثانیه بهره می برند. این سرعت ها مطابق با ادعای سامسونگ، نسبت به کارت حافظه های نسل قبل به میزان 1.3 برابر ارتقا یافته اند.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که کارت حافظه های میکرو اس دی جدید سامسونگ از مقاومت بالایی در برابر آسیب های احتمالی برخوردارند. به عنوان مثال این کارت ها در برابر نفوذ آب، دمای فوق العاده زیاد، خاصیت مغناطیسی و حتی اشعه ایکس مقاومند. پس با خیال راحت می توان از آنها در فضای باز و در شرایط و موقعیت های مختلف استفاده کرد. کارت های میکرو SD سری PRO Plus در ظرفیت 128 گیگابایت (با قیمت 34 دلار)، 256 گیگابایت (با ظرفیت 54 دلار) و 512 گیگابایت (با ظرفیت 109 دلار) عرضه شده اند. کارت های سری EVO Plus نیز از ظرفیت 64 گیگابایت تا 512 گیگابایت (با قیمت های 18 تا 99 دلار) در دسترس خواهند بود.

لازم به ذکر است که مموری کارت های جدید سامسونگ هم اکنون بر روی وب سایت این شرکت قرار دارند و برای خرید در دسترس هستند. اما تا به امروز (17 شهریور 1400) لینک پرداخت آنلاین آنها فعال نشده است. به نظر می رسد که امکان خرید اینترنتی این کارت ها به زودی و ظرف چند روز آینده فعال خواهد شد و این محصولات جدید ظرف چند هفته بعدی به بازارهای جهانی عرضه شوند. پیش بینی می شود که عرضه این مموری کارت ها با فرم فاکتور کوچکتر نسبت به نسل های قبلی، تأثیر قابل توجهی بر روی افزایش کارایی دستگاه های الکترونیکی به خصوص دوربین های فیلمبرداری و عکاسی بگذارد.

منبع: windowscentral