سامسونگ به طور رسمی از پرچم داران جدید خود در رویداد Galaxy Unpacked رونمایی کرده است. این گوشی ها شامل Galaxy S22، Galaxy S22+ و Galaxy S22 Ultra می شوند. نکته جالب این است که می توان گوشی گلکسی S22 اولترا را به عنوان جانشین گوشی های سری Note در نظر گرفت!

گوشی Galaxy S22 Ultra در واقع جانشین گوشی های سری Note سامسونگ است

این گوشی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به گوشی Galaxy Note 20 Ultra دارد و در آن از گوشه های مربعی و کناره های گرد و خمیده استفاده شده است. صفحه نمایش این گوشی موبایل سامسونگ دارای سایز 6.8 اینچ بوده و از نوع QHD+ Dynamic AMOLED 2X است. پنل های پشتی و جلویی این گوشی از شیشه Gorilla Glass Victus+ ساخته شده که به طور اختصاصی برای محافظت بیشتر از گوشی های اولترا طراحی شده است. آن طور که مشخص است، سامسونگ طراحی قدیمی ماژول دوربین پرچم دارهای خود را کنار گذاشته و به سمت یک طراحی ظریف تر و یکپارچه تر پیش رفته است.

گوشی Galaxy S22 Ultra در واقع جانشین گوشی های سری Note سامسونگ است

صفحه نمایش گوشی گلکسی S22 Ultra دارای رفرش متغیر بین 1 تا 120 هرتز است و میزان روان بودن تصویر را متناسب با نیاز شما تنظیم می کند. همچنین شما می توانید نرخ تازه سازی صفحه نمایش این گوشی را بر روی 240 هرتز قرار دهید که برای انجام بازی کاربرد دارد. در صفحه نمایش این گوشی از تکنولوژی Vision Booster هم استفاده شده که قابلیت ارائه میزان روشنایی 1750 نیتس را نیز دارد. پس می توان بدون هیچ مشکلی حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز به آن نگاه کرد.

گوشی Galaxy S22 Ultra در واقع جانشین گوشی های سری Note سامسونگ است

به طور قطع ستاره این نمایش قلم S Pen خواهد بود که در زیر صفحه نمایش جایگذاری شده است. سامسونگ ادعا کرده است که این سریع ترین قلم S Pen ای است که تا به حال عرضه شده و زمان تأخیر آن نسبت به گوشی Galaxy S21 Ultra تا 70 درصد پایین تر خواهد بود! کاربران می توانند مدل های S Pen یا S Pen Pro را همراه با این گوشی انتخاب کنند.

با خرید گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra شما می توانید به یک دوربین 108 مگاپیکسلی دست پیدا کنید که معمولاً بر روی گوشی های اولترای سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین از لحاظ عکاسی در نور کم ارتقا پیدا کرده و اصطلاحاً ویژگی “Nightography” به آن اضافه شده است. همچنین تکنولوژی جدید Adaptive Pixel سامسونگ نقشی اساسی در ارتقای کیفیت و جزئیات تصویر دارند.

گوشی Galaxy S22 Ultra در واقع جانشین گوشی های سری Note سامسونگ است

سنسورهای دیگر این گوشی را یک سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی، یک سنسور تله فوتوی 10 مگاپیکسلی با زوم سه برابری، یک سنسور تله فوتوی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری و دوربین سلفی 40 مگاپیسکلی تشکیل می دهند. سامسونگ از شیشه Super Clear بر روی لنزهای دوربین گوشی خود استفاده کرده که تصاویری با بالاترین میزان شفافیت را منجر می شود. همچنین این گوشی از قابلیت Auto Framing در هنگام ضبط ویدئو بهره می برد که برای ارتقای کیفیت تصویر در اپلیکیشن های تماس تصویری مانند Google Duo کاربرد دارد.

در بخش سخت افزاری باید به این نکته اشاره کرد که در گوشی S22 Ultra از تراشه 4 نانومتری Snapdragon 8 Gen 1 یا Exynos 2200 (وابسته به منطقه جغرافیایی) استفاده شده است. سامسونگ اعلام کرده است که تراشه این گوشی از قابلیت های هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ برخوردار است. همچنین در این گوشی از 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است. همچنین این گوشی در نسخه 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی نیز عرضه می شود.

مطابق با اعلام سامسونگ، گوشی گلکسی S22 چهار آپدیت اصلی اندروید را دریافت می کند که به معنای این است که این گوشی از اندروید 16 نیز پشتیبانی خواهد کرد. پس می توان این گوشی را تا چند سال همراه با جدیدترین تکنولوژی های روز مورد استفاده قرار داد.

به هر حال به نظر می رسد که گوشی Galaxy S22 Ultra را هم باید به عنوان پرچم دار جدید سری S در نظر گرفت و هم آن را جانشین گوشی های سری نوت سامسونگ دانست! چرا که کاربران می توانند از جدیدترین قلم لمسی S Pen بر روی آن استفاده کنند.

منبع: androidcentral