با اینکه بسیاری از کاربران و کارشناسان منتظر عرضه بیش از پیش کروم بوک های گیمینگ هستند، سامسونگ رویکرد مشابهی را در پیش گرفته است. این غول کره ای دنیای تکنولوژی به تازگی Galaxy Chromebook 2 360 را معرفی کرده است که یک دستگاه قابل تبدیل و 2 در 1 است. این دستگاه یک دلیل خوب برای آن دسته از کاربرانی است که ادعا می کنند هیچ وقت شاهد عرضه یک کروم بوک قدرتمند به بازار نخواهیم بود! چرا که سامسونگ در این مدل از کروم بوک های خود نیز از سخت افزار قدرتمندی استفاده نکرده است. به نظر می رسد که این کروم بوک به منظور استفاده دانش آموزان و دانشجویان طراحی و تولید شده باشد.

کروم بوک Samsung Galaxy Chromebook 2 360 دستگاهی انعطاف پذیر اما نه چندان قوی از لحاظ سخت افزاری است

در بخش ظاهری، شاهد تفاوت های زیادی میان این نسخه و Galaxy Chromebook 2 نیستیم. مدل 2022 این سری از کروم بوک های سامسونگ از چیپست Intel Celeron 4500 قدرت می گیرد. همچنین در این نسخه از 8 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی eMMC استفاده شده است. دوربین جلوی این کروم بوک از رزولوشن 730p برخوردار است که به نظر می رسد حتی برای شرکت در کلاس های آنلاین هم چندان مناسب نیست!

کروم بوک Samsung Galaxy Chromebook 2 360 دستگاهی انعطاف پذیر اما نه چندان قوی از لحاظ سخت افزاری است

نکته قابل توجه در رابطه با سامسونگ Galaxy Chromebook 2 360 این است که امکان چرخاندن 360 درجه ای صفحه نمایش آن حول محورهای مرکزی آن وجود دارد. صفحه نمایش این کروم بوک 12.4 اینچ سایز دارد و میزان روشنایی آن برابر با 340 nits است. پس عملاً شما نمی توانید از این دستگاه در فضاهای باز استفاده کنید و تصاویر صفحه نمایش آن در محیط های روشن، واضح نخواهد بود. اما مشخصات این دستگاه برای استفاده در کلاس های آموزشی مناسب خواهد بود. صفحه نمایش کوچکتر این نسخه در مقایسه با دیگر کروم بوک های موجود در بازار باعث شده تا Galaxy Chromebook 2 360 وزن سبکی داشته باشد و جابجایی آن برای دانش آموزان و دانشجویان آسان باشد. ضمن اینکه این دستگاه 166.9 میلی متر ضخامت دارد.

از لحاظ پورت های ارتباطی نیز Galaxy Chromebook 2 360 وضعیت چندان متفاوتی با نسخه های دیگر ندارد. این دستگاه به دو پورت USB-C در دو سمت خود مجهز است. همچنین برای آن یک پورت USB-A 3.2، درگاه کارت حافظه microSD و یک جک هدفون 3.5 میلی متری در نظر گرفته شده است. سامسونگ در این نسخه از باتری قدرتمند 45.5 وات ساعتی استفاده کرده که امکان شارژ کردن آن با آداپتور شارژر USB-C با توان 45 وات وجود دارد. این آداپتور در بسته بندی کروم بوک موجود است و نیازی به خرید آن به صورت جداگانه وجود ندارد.

کروم بوک Samsung Galaxy Chromebook 2 360 دستگاهی انعطاف پذیر اما نه چندان قوی از لحاظ سخت افزاری است

مورد قابل توجه دیگر در رابطه با این کروم بوک علاوه بر چرخش 360 درجه ای صفحه نمایش، مجهز بودن آن به کیبورد جدید است. سامسونگ کیبورد Galaxy Chromebook 2 360 را خودش بازطراحی کرده و در آن از کلیدها و تاچ پد بزرگتری بهره برده است. این موضوع می تواند تجربه تایپ را برای کاربر آسان تر و لذت بخش تر کند. به خصوص این ویژگی در هنگام انجام دادن تکالیف یا انجام دادن کارهای روزمره با لپ تاپ اهمیت زیادی دارد و به افزایش بهره وری دانش آموزان کمک زیادی می کند.

پیش بینی می شود که کروم بوک سامسونگ Galaxy Chromebook 2 360 در انتهای سال 2022 در اکثر لیست های مربوط به انتخاب «بهترین کروم بوک های سال برای دانش آموزان» قرار گیرد. لازم به ذکر است که نسخه 4GB/64GB این دستگاه با قیمت 429.99 دلار برای خرید عموم در دسترس قرار گرفته است.

منبع: androidcentral