پردازنده جدید AMD Ryzen 7 7700X یکی از بهترین پردازنده های دسکتاپ میان رده فعلی است که توانایی رقابت با مدل های هم ردۀ نسل 12 و حتی 13 اینتل را دارد. این پردازنده عملکردی ایده آل را متناسب با قیمتی که دارد ارائه می دهد و با پلتفرم جدید AM5 سازگاری دارد. نکته ای که در این رابطه باید به آن توجه کرد این است که پلتفرم AMD AM5 از حافظه های رم DDR4 پشتیبانی نمی کند و اگر قصد استفاده از این پردازنده را دارید، باید در کنار آن از رم های جدید DDR5 بهره ببرید. اما کدام رم های DDR5 عملکرد بهتری را در کنار پردازنده Ryzen 7 7700X ارائه می دهند؟ در ادامه با چند مدل پرطرفدار از این رم ها آشنا می شوید!

حافظه رم جی اسکیل Flare X5 Series DDR5-6000 – بهترین انتخاب

حافظه رم جی اسکیل Flare X5 Series DDR5-6000 – بهترین انتخاب

رم DDR5 جی اسکیل مدل Flare X5 از فرکانس 6000 مگاهرتز پشتیبانی می کند و اگرچه طراحی ظاهری پر زرق و برقی ندارد، اما می توان آن را بهترین انتخاب برای استفاده در کنار پردازنده 7700X دانست. این حافظه رم با تکنولوژی رده بالای AMD EXPO سازگاری دارد و 32 گیگابایت حافظه پر سرعت را در اختیار شما قرار می دهد! در کل اگر نورپردازی RGB برایتان اهمیت ندارد و به دنبال بهترین پرفورمنس هستید، در انتخاب این ماژول رم که از بهترین حافظه های رم سازگار با پردازنده های 7000 است شک نکنید!

حافظه رم جی اسکیل Trident Z5 NEO RGB DDR5-6000 – ظاهر جذاب

حافظه رم جی اسکیل Trident Z5 NEO RGB DDR5-6000 – ظاهر جذاب

اگر طراحی ظاهری جذاب هم برایتان مهم است، رم تریدنت Z5 NEO می تواند یک انتخاب جایگزین برای رم Flare X5 برای شما باشد. این رم از نوع DIMM با ظرفیت 32 گیگابایت است و توان دستیابی به فرکانس مشابه 6000 مگاهرتز را دارد. همچنین از فناوری رده بالای AMD EXPO پشتیبانی می کند. تنها تفاوت این مدل با Flare X5، مجهز بودن آن به قابلیت نورپردازی RGB با امکان شخصی سازی است. این قابلیت برای گیمرها جذابیت بالایی دارد و البته باعث شده تا قیمت این رم نسبت به Flare X5 بیشتر باشد.

حافظه رم کورسیر Vengeance RGB DDR5-6000 – شیک و فانتزی

حافظه رم کورسیر Vengeance RGB DDR5-6000 – شیک و فانتزی

کیت رم 32 گیگابایتی Vengeance RGB از برند کورسیر از نوع DDR5 است و فرکانس 6000 مگاهرتز را ارائه می دهد. اگر از طراحی کلاسیک ماژول های رم و لبه های تیز و یکنواخت آنها خسته شده اید، این رم با لبه های منحنی و طراحی فانتزی تر خود می تواند نظر شما را به خود جلب کند! همانند مدل تریدنت Z5 NEO، این حافظه رم نیز از قابلیت نورپردازی RGB با امکان شخصی سازی برخوردار است و از فناوری AMD EXPO پشتیبانی می کند.

حافظه رم کورسیر Dominator Platinum RGB DDR5-5200 – ارجحیت ظرفیت بر سرعت!

حافظه رم کورسیر Dominator Platinum RGB DDR5-5200 – ارجحیت ظرفیت بر سرعت!

برخی افراد ترجیح می دهند تا حافظه رم آنها سرعت کمی پایین تری داشته باشد اما در عوض ظرفیت بالاتری را به سیستم اضافه کند! اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، رم 64 گیگابایتی DOMINATOR PLATINUM RGB از برند کورسیر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این رم توانایی دستیابی به فرکانس 5200 مگاهرتز را دارد و فقط از فناوری اینتل XMP پشتیبانی می کند، با این حال عملکرد کاملاً قابل قبولی را ارائه می دهد. توجه داشته باشید که با وجود سازگاری با فناوری اینتل XMP، این رم همچنان در کنار پردازنده AMD Ryzen 7 7700X عملکرد ایده آلی را به ارمغان می آورد.

حافظه رم کینگستون Technology Fury Beast Black DDR5-6000 – وقتی 16 گیگ برایتان کافی است!

حافظه رم کینگستون Technology Fury Beast Black DDR5-6000 – وقتی 16 گیگ برایتان کافی است!

با وجود اینکه ظرفیت حافظه 32 گیگابایت برای سیستم های رده بالا و گیمینگ در حال تبدیل شدن به یک استاندارد است، اما در بسیاری موارد 16 گیگابایت حافظه هم کار شما را راه می اندازد! به خصوص اگر می خواهید کمی از پول خود را ذخیره کنید، می تواند یک رم 16GB به جای 32GB انتخاب نمایید. در این شرایط رم 16 گیگابایتی سری Fury از برند کینگستون می تواند نیازهای شما را به خوبی برطرف کند. اما با وجود اینکه این رم فقط با فناوری اینتل XMP سازگار است، اما فرکانس 6000 مگاهرتزی آن عملکرد سریع این کیت رم را تضمین می کند.  در مجموع می توان گفت این رم مناسب راه اندازی یک سیستم گیمینگ خوب هست.

منبع: windowscentral