فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2022 به علت ویروس کرونا و کاهش توان خرید مردم 9 درصد افت داشت و همین موضوع باعث شد تا رقابت میان تولید کنندگان گوشی روز به روز افزایش پیدا کند. همانطور که می دانید سامسونگ یکی از مهم ترین این تولید کنندگان است این شرکت علاوه بر رقابت با اپل در تولید گوشی های پرچم دار، باید مراقب شرکت های چینی در بازار گوشی های میان رده و اقتصادی هم باشد! تا به اینجا شرکت های چینی برای پایان دادن به سیطره سامسونگ بر بازارهای جهانی گوشی های مقرون به صرفه اقدامات زیادی انجام داده اند اما هنوز موفق به این کار نشده اند! در سال های اخیر هواوی کمی به این هدف نزدیک شد اما پیشرفت های این شرکت به دلیل ممنوعیت عرضه گوشی در آمریکا و برخی کشورهای دیگر، متوقف شد. در این میان شیائومی به عنوان سومین شرکت سازنده گوشی هوشمند در دنیا شناخته می شود و توانسته جایگاه خود را حفظ کند. با این وجود شرکت های تولید کننده گوشی در چین از این وضعیت راضی نیستند و به همین دلیل قصد دارند تا استراتژی خود در سال جدید را تغییر دهند!

عزم شرکت های چینی برای منزوی کردن سامسونگ در بازار گوشی های اقتصادی! استراتژی سامسونگ در مقابل این هجمه چیست؟!

مطابق با این استراتژی جدید، شرکت های چینی قصد دارند تا تمرکز خود را بیشتر بر روی تولید گوشی های مقرون به صرفه معطوف کنند تا گوشی های پرچم دار! به این ترتیب به نظر می رسد که شرکت های چینی قصد دارند تا به برنامه کاری سابق خود بازگردند و دستگاه های میان رده و ارزان قیمت اما با سخت افزار قوی را راهی بازار کنند. مطابق با گزارشی که از جانب منبع معتبر IT Home بر روی ویبو منتشر شده، تولید کنندگان چینی قصد دارند تا گوشی های سال آینده خود را با قیمت حدود 150 دلار راهی بازار کنند. این شرکت ها امید دارند تا با این کاهش قیمت، بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کرده و سود خود از فروش گوشی در بازارهای جهانی را ارتقا دهند.

عزم شرکت های چینی برای منزوی کردن سامسونگ در بازار گوشی های اقتصادی! استراتژی سامسونگ در مقابل این هجمه چیست؟!

به نظر می رسد که رقبای چینی سامسونگ قصد دارند تا در سال پیش رو حجم تولید خود را نیز افزایش دهند و ویژگی ها و امکانات گوشی های خود را ارتقا بخشند. مطابق با گزارش IT Home، تولید کنندگان چینی بار دیگر قصد دارند تا از قطعات و متریال درجه یک و دارای بالاترین کیفیت در ساخت گوشی های جدید خود استفاده کنند و به عنوان مثال این گوشی ها را به فریم فلزی مجهز کنند. همچنین این شرکت ها قصد دارند تا حسگر اثر انگشت گوشی های اقتصادی جدید خود را به زیر صفحه نمایش انتقال دهند که امر مرسومی در بازار این رده از گوشی ها به حساب نمی آید!

این خبرها برای سامسونگ چندان خوشایند نیست و زنگ خطرها را برای این شرکت کره ای به صدا درآورده است! با این وجود سامسونگ تلاش می کند تا هر ساله استانداردهای کیفی گوشی های مقرون به صرفه خود را ارتقا دهد و حتی برخی مدل های این گوشی ها مانند گوشی اقتصادی گلکسی A52 مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است. شرکت های چینی کار سختی برای رقابت با سامسونگ دارند و اگر استراتژی جدید آنها با شکست مواجه شود، شاید ضررهای مالی هنگفتی به آنها وارد شود!

عزم شرکت های چینی برای منزوی کردن سامسونگ در بازار گوشی های اقتصادی! استراتژی سامسونگ در مقابل این هجمه چیست؟!

البته شرکت های چینی از انجام هیچ اقدامی در این راستا ابایی ندارند! با توجه به اینکه گوشی های سری A به فروش بالایی در بازار گوشی های میان رده دست پیدا کرده اند، احتمالاً شرکت های چینی برخی امکانات این گوشی ها را در محصولات خود کپی خواهند کرد؛ کاری که چینی ها در انجام آن تخصص فوق العاده ای دارند! باید ببینیم که نبرد شرکت های چینی با سامسونگ در سال 2023 به کجا می کشد و آیا سامسونگ جایگاه خود را در بازار گوشی های مقرون به صرفه به رقبای چینی اش واگذار می کند یا چینی ها مغلوب خواهند شد؟!

منبع: sammobile