هواوی سه مدل تبلت جدید از سری MatePad را در رویداد HarmonyOS که در تاریخ 2 ژوئن 2021 (12 خرداد 1400) برگزار شده، معرفی کرده است. همان طور که احتمالاً حدس زده اید، تبلت های جدید سری MatePad همگی از سیستم عامل طراحی شده توسط خود هواوی به نام HarmonyOS بهره می برند. لازم به ذکر است که هواوی در این مراسم از مدل جدید ساعت هوشمند Huawei Watch 3 نیز رونمایی کرده است.

هواوی اولین تبلت مبتنی بر HarmonyOS خود را برای رقابت با iPad Pro تولید می کند

نسخه 12.6 اینچی تبلت MatePad Pro دارای صفحه نمایش از نوع OLED با رزولوشن 1600 x 2560 پیکسل است. این صفحه نمایش با فناوری HDR10 سازگار است و ضخامت قاب های اطراف آن بسیار کم است. هواوی در پاسخ به تبلت های رده بالای اندرویدی که در آنها از چیپست HiSilicon Kirin 9000E استفاده شده، در این تبلت از تراشه پرچم دار Kirin 9000 بهره برده است. همچنین تبلت MatePad Pro به باتری حجیم و قدرتمند 10050 میلی آمپر ساعتی مجهز است که از فناوری های فست شارژ با توان 40 وات و شارژ وایرلس با توان 27 وات پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های این تبلت می توان به پشتیبانی از وای فای 6، مجهز بودن به هشت اسپیکر و بهره بردن از دوربین سه گانه بر روی پنل پشتی اشاره کرد.

هواوی اولین تبلت مبتنی بر HarmonyOS خود را برای رقابت با iPad Pro تولید می کند

نسخه 10.8 اینچی تبلت MatePad Pro نیز از جنبه های بسیاری به مدل 12.6 اینچی شباهت دارد. اما در این تبلت از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 870 و صفحه نمایش LCD با نرخ تازه سازی 120 هرتز استفاده شده است. ضمن اینکه باتری به کار رفته در این تبلت دارای ظرفیت 7250 میلی آمپر ساعت است.

تبلت جدید MatePad 11 نیز یکی دیگر از مدل های جدید تبلت های هواوی است که از صفحه نمایش 10.95 اینچی LCD با نرخ تازه سازی 120 هرتز برخوردار است. این تبلت از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 865 قدرت می گیرد و به چهار اسپیکر قدرتمندِ ساخت برند Harman Kardon مجهز است. باتری این تبلت نیز دارای ظرفیتی معادل با 7250 میلی آمپر ساعت است. هر سه تبلت جدید برند هواوی از نسل دوم قلم لمسی M-Pencil پشتیبانی می کنند. این قلم لمسی نسبت به مدل قبلی از زمان تأخیر کمتر (حدود 9 میلی ثانیه) برخوردار است و نوک آن دارای روکش پلاتینیوم است.

با وجود اینکه سیستم عامل HarmonyOS 2.0 احتمالاً ویژگی های چندان متمایزی نداشته باشد، اما هواوی وعده داده که این سیستم عامل حال و هوای استفاده از یک کامپیوتر رومیزی را به تبلت های جدید MatePad خواهد بخشید. این سیستم عامل از حالت Multi-screen پشتیبانی می کند و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید گوشی هوشمند هواوی خود را از طریق تبلت MatePad کنترل کنید. همچنین شما می توانید از این تبلت به عنوان نمایشگر دوم در کنار لپ تاپ های ویندوز 10 هواوی استفاده کنید. برای این منظور باید از تبلت در حالت Mirror استفاده کنید.

لازم به ذکر است که مدل 12.6 اینچی تبلت MatePad Pro با قیمت 799 یورو و مدل MatePad 11 با قیمت 399 یورو راهی بازارهای اروپا خواهند شد. هنوز اخبار رسمی در رابطه با زمان عرضه این تبلت ها اعلام نشده اما هواوی اعلام کرده که به زودی جزئیات بیشتری در این رابطه اعلام خواهد کرد.

منبع: androidcentral