سامسونگ گمانه زنی های مطرح شده در رابطه با متوقف کردن تولید چیپست های اکزینوس را رد کرده است. شایعات حاکی از این بودند که سامسونگ تا سال 2023 (یا 2024)، استفاده از تراشه های اکزینوس را در پرچم داران خود به طور کامل کنار خواهد گذاشت. و همچنین یکی از افشاگران به نام آقای Kuo نیز اعلام کرده بود که گلکسی S23 فاقد تراشه Exynos 2300 هستند و این گوشی ها در تمام کشورها با تراشه SD 8 Gen 2 عرضه می شوند. از این خبرها چنین استنباط شده است که این غول کره ای دنیای تکنولوژی، متعاقباً قصد دارد تا تولید این تراشه ها را نیز متوقف کند. اما اخیراً گزارشی در کره جنوبی منتشر شده که در آن سامسونگ اعلام کرده که این شایعات بی پایه و اساس هستند و صحت ندارند.

سامسونگ شایعات مطرح شده در رابطه با متوقف کردن تولید تراشه های Exynos را رد کرد

سامسونگ طی کنفرانسی که به منظور بررسی عملکرد خود در سه ماهه دوم سال 2022 برگزار کرده بود، در این رابطه اظهار نظر کرده است. این شرکت اعلام کرده است که برنامه ای برای توقف تولید تراشه های اکزینوس ندارد و قصد دارد تا به تجارت خود در این زمینه ادامه دهد. در همین راستا سامسونگ در حال کار کردن بر روی توسعه برند Exynos از لحاظ رقابتی است و امیدوار است تا بتواند با کسب و کارهای دیگر در این رابطه همکاری داشته باشد. سامسونگ برنامه دارد تا توسعه های اولیه را برای تقویت سهم بازار مشتریان اصلی خود آغاز کند و به تجارت های مبتنی بر برند اکزینوس جان تازه ای بدهد.

همچنین این شرکت گزارش داده است که در حال کار کردن بر روی یک تراشه رده بالا است که به صورت اختصاصی در گوشی های سری Galaxy S به کار خواهد رفت. این طور که عنوان شده بخش Dream Team سامسونگ مسئول کار کردن بر روی چیپ رده بالای جدید هستند. با این حال شایعه شده است که تلاش های سامسونگ برای ساخت تراشه رده بالا و اختصاصی گلکسی S، باعث شده تا تمرکز این شرکت از روی تراشه های اکزینوس برداشته شود و به همین دلیل تراشه جدید از این سری با تأخیر راهی بازار خواهد شد.

سامسونگ شایعات مطرح شده در رابطه با متوقف کردن تولید تراشه های Exynos را رد کرد

هدف گذاری سامسونگ به این صورت است که تراشه های جدید سری Galaxy S را در سال 2025 به بازار عرضه کند. به این ترتیب پیش بینی می شود که حداقل ظرف 2 تا 3 سال آینده شاهد معرفی نسخه جدیدی از تراشه های اکزینوس نباشیم. حتی در گوشی های سری Galaxy S23 که اخیرا اخباری در رابطه با گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا منتشر شده بود و چیزی تا زمان عرضه آنها باقی نمانده، فقط از تراشه های اسنپ دراگون استفاده شده است. با این وجود سامسونگ تأکید کرده است که قصدی مبنی بر توقف تولید این تراشه ها ندارد و برنامه دارد تا با تحلیل شرایط بازار و میزان تقاضای بازارهای جهانی، به کسب و کار مبتنی بر تراشه های اکزینوس ادامه دهد.

سامسونگ شایعات مطرح شده در رابطه با متوقف کردن تولید تراشه های Exynos را رد کرد

در حال حاضر این شرکت در زمینه ساخت تراشه رقابت را به شرکت های قدرتمند کوالکوم و مدیاتک واگذار کرده است. حتی خبرهایی که در رابطه با تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 منتشر شده، عرصه را بر سامسونگ تنگ تر کرده و شرایط به گونه ای پیش می رود که تراشه های اکزینوس در حال فراموش شدن هستند! باید ببینیم سامسونگ برای زنده کردن نام این تراشه ها چه برنامه ای در سر دارد!

منبع: gizmochina