نوکیا برنامه دارد تا در تاریخ 6 اکتبر 2021 (14 مهر 1400) یک تبلت اندرویدی جدید را معرفی کند. این شرکت به همین منظور یک تیزر منتشر کرده و اعلام کرده که این تبلت با الهام از گوشی Nokia 3310 که در سال 2017 راهی بازار شده بود، ساخته شده است.

نوکیا از دومین تبلت اندرویدی خود به زودی رونمایی خواهد کرد

این طور که به نظر می رسد، گوشه های تبلت جدید نوکیا به صورت گرد طراحی شده است. نوکیا از این زبان طراحی در مدل های جدید گوشی های هوشمند خود نیز استفاده کرده است. متأسفانه نوکیا در تیزر خود اطلاعات زیادی در رابطه با این تبلت ارائه نداده است. فقط همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، یک قسمت کوچک از کناره بدنه این تبلت در کنار گوشی نوکیا 3310 دیده می شود. در توئیتر رسمی نوکیا در رابطه با این تبلت چنین عنوان شده است: «هر آنچه که از یک گوشی نوکیا انتظار دارید، در یک تبلت جمع شده است.»

از توئیت بالا و تیزر نوکیا می توان حدس زد که تبلت جدید شاید همان مدل Nokia T20 باشد که در اوایل سال 2021 شایعات زیادی پیرامون آن منتشر شده بود. اگر این حدس درست باشد، تبلت اندرویدی جدید نوکیا دارای صفحه نمایش 10.36 اینچی است و با دو کانفیگ Wifi و 4G LTE عرضه خواهد شد. همچنین در این تبلت از 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است.

این مدل اولین تبلتی است که پس از خرید برند نوکیا توسط شرکت HMD Global قرار است به بازار عرضه شود. اولین تبلتی که توسط نوکیا راهی بازار شد، مدل Nokia N1 بود که در سال 2015 ساخته شده بود. در این تبلت از پردازنده های Atom ساخت شرکت اینتل بهره برده شده بود.

اکنون به نظر می رسد که پس از چند سال غیبت نوکیا در بازار تبلت های اندرویدی، این شرکت قصد دارد تا مجدداً بر روی ساخت این دستگاه تمرکز کرده و به این بازار ورود نماید. این موضوع می تواند به این دلیل باشد که آنالیزهای انجام شده نشان می دهد که استفاده از تبلت در نیمه دوم سال 2021 نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته افزایش زیادی داشته است. به هر حال شیوع ویروس کرونا بر روی این قضیه اثرگذار بوده و بسیاری از افرادی که مجبور به دورکاری و کار از منزل هستند، برای این منظور تبلت را ترجیح می دهند. همچنین تبلت برای برگزاری کلاس های مجازی نیز کاربرد بالایی دارد و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از آن استفاده می کنند.

به هر حال باید بگوییم که اطلاعات ما از تبلت جدید نوکیا فوق العاده محدود است! پس باید تا زمان معرفی رسمی آن در تاریخ 6 اکتبر منتظر بمانیم تا مشخصات فنی آن به طور کامل در دسترس قرار گیرد. اما پیش بینی می شود که این تبلت بتواند به فروش خوبی در بازار تبلت های پایین رده و میان رده دست پیدا کند و به رقیبی جدی برای تبلت های اندرویدی سایر برندها تبدیل شود.

منبع: androidcentral